Inspirace  |  Přečteno 280 x
20 statistik o brandingu, které byste měli znát

Konzistentní branding dokáže zvýšit zisk společnosti až o 23 %. Vybudovat brand přitom není až taková věda – když znáte ta správná data. Jak dlouho trvá, než si zákazník značku zapamatuje, kolik barev má ideálně obsahovat logo a co mají společného názvy 73 % nejúspěšnějších značek? Přečtěte si 20 statistik o brandingu, které byste měli znát.

 

 

Proč je branding důležitý?

 

  • 59 % lidí raději nakoupí u značky, kterou znají (Review42, 2021).
  • Konzistentní branding zvyšuje zisk až o 23 % (Forbes, 2018).
  • Zákazníci potřebují 5–7 interakcí se značkou, aby si ji zapamatovali (Pam Moore, 2014).
  • 89 % nakupujících zůstává věrných značce, která sdílí jejich hodnoty (SmallBizGenius, 2021).

 

Brand a emoce

 

  • Zákazníkovi trvá v průměru 10 sekund, než si vytvoří názor na značku (ActionCard).
  • 65 % lidí uvádí, že s některou značkou cítí emoční spojení (Customer Thermometer).
  • Nejčastější emoce, které lidé cítí vůči značkám, jsou zájem (72 %), důvěra (57 %), optimismus (41 %) a obdiv (41 %) (Customer Thermometer).
  • Zákazníci, kteří ke značce cítí emoční spojení, mají o 306 % vyšší customer lifetime value (Profit From Tech, 2020).

 

Na co se v brandingu zaměřit?

 

  • 75 % lidí pozná značku podle loga, 45 % podle firemních barev a 25 % podle stylu komunikace (Renderforest, 2021).
  • Zákazníci stráví na webu o 10 % více času prohlížením grafiky než čtením textu (Renderforest, 2021). Nastudujte si, jak vytvořit web, který funguje.
  • Pro 86 % zákazníků je autenticita klíčový faktor a rozhodují se podle ní, které značky budou podporovat (Stackla, 2019).

 

Branding: Logo

 

  • 42 % nejúspěšnějších značek používá ve svém logu dvě barvy. Jednu barvu pak používá 34 % značek a tři barvy 20 % značek (DesignCrowd, 2020).
  • Barvy nejčastěji používané v logu jsou modrá (35 %) a červená (30 %) (Venngage, 2019).
  • 73 % společností ze seznamu Fortune 500 používá ve svém logu font Sans Serif (Daily Blogging, 2020).

 

Přečtěte si, jak vytvořit logo, se kterým dobyjete svět.

 

Firemní barvy

 

  • Lidé značku podvědomě hodnotí a 60–90 % jejich hodnocení je založeno na barvě (Singh, 2006).
  • Používání specifické barvy může zvýšit poznání značky (brand recognition) až o 80 % (Forbes, 2018).
  • Barevné reklamy přitáhnou o 42 % více pozornosti než tytéž reklamy provedené v černobílé (Ragan, 2015).

 
Branding na sociálních sítích

 

  • 71 % zákazníků spíše nakoupí u značky, kterou sledují na sociálních sítích (Renderforest, 2021).
  • 200 milionů uživatelů Instagramu uvádí, že si prohlédnou alespoň jeden firemní profil denně. To znamená, že máte celkem slušnou šanci vybudovat na Instagramu lovebrand.
  • 47 % lidí, kteří sledují značku na Twitteru, pravděpodobně navštíví její web. (Visual.ly).

 

Zajímá vás víc statistik o sociálních sítích? Přečtěte si 66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí.
 

Název značky

 

  • 77 % zákazníků se při nákupu rozhoduje podle jména značky (Crowdspring, 2017).
  • 72 % nejúspěšnějších značek je pojmenovaných vymyšlenými slovy nebo akronymy (Crowdspring, 2017).


Branding a ostatní značky

 

  • 89 % marketérů uvádí, že povědomí o značce (brand awareness) je jejich hlavní cíl (Review42, 2020). Nezapomeňte ho do svých KPI ukazatelů také zařadit.
  • Coca-Cola za branding ročně utratí 3,96 miliardy dolarů, což je v přepočtu 84 miliard korun (Investopedia).
  • 82 % investorů uvádí, že chtějí své finance vložit do firmy, která má silný brand (Markinblog, 2020).

 

Vybudovat povědomí o značce je běh na dlouhou trať. Bohatě se ale vyplatí. Pokud sami nemáte čas nebo nevíte, jak na to, rádi vám pomůžeme: Vytvoříme pro vás logo a grafický manuál, převezmeme správu sociálních sítí, napíšeme poutavé texty nebo třeba připravíme brandovou animaci. Tak na nic nečekejte a zarezervujte si konzultaci zdarma.
 

 

Získejte virtuálního
asistenta ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Jste nespokojení? Neplatíte
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy
Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím