20 statistik o brandingu, které byste měli znát

19. 3. 2021
Marketing Přečteno 3446 x

Konzistentní branding dokáže zvýšit zisk společnosti až o 23 %. Vybudovat brand přitom není až taková věda – když znáte ta správná data. Jak dlouho trvá, než si zákazník značku zapamatuje, kolik barev má ideálně obsahovat logo a co mají společného názvy 73 % nejúspěšnějších značek? Přečtěte si 20 statistik o brandingu, které byste měli znát.

 

branding

 

Proč je branding důležitý?

 

  • 59 % lidí raději nakoupí u značky, kterou znají (Review42, 2021).
  • Konzistentní branding zvyšuje zisk až o 23 % (Forbes, 2018).
  • Zákazníci potřebují 5–7 interakcí se značkou, aby si ji zapamatovali (Pam Moore, 2014).
  • 89 % nakupujících zůstává věrných značce, která sdílí jejich hodnoty (SmallBizGenius, 2021).

 

Brand a emoce

 

  • Zákazníkovi trvá v průměru 10 sekund, než si vytvoří názor na značku (ActionCard).
  • 65 % lidí uvádí, že s některou značkou cítí emoční spojení (Customer Thermometer).
  • Nejčastější emoce, které lidé cítí vůči značkám, jsou zájem (72 %), důvěra (57 %), optimismus (41 %) a obdiv (41 %) (Customer Thermometer).
  • Zákazníci, kteří ke značce cítí emoční spojení, mají o 306 % vyšší customer lifetime value (Profit From Tech, 2020).

 

Na co se v brandingu zaměřit?

 

  • 75 % lidí pozná značku podle loga, 45 % podle firemních barev a 25 % podle stylu komunikace (Renderforest, 2021).
  • Zákazníci stráví na webu o 10 % více času prohlížením grafiky než čtením textu (Renderforest, 2021). Nastudujte si, jak vytvořit web, který funguje.
  • Pro 86 % zákazníků je autenticita klíčový faktor a rozhodují se podle ní, které značky budou podporovat (Stackla, 2019).

 

Branding: Logo

 

  • 42 % nejúspěšnějších značek používá ve svém logu dvě barvy. Jednu barvu pak používá 34 % značek a tři barvy 20 % značek (DesignCrowd, 2020).
  • Barvy nejčastěji používané v logu jsou modrá (35 %) a červená (30 %) (Venngage, 2019).
  • 73 % společností ze seznamu Fortune 500 používá ve svém logu font Sans Serif (Daily Blogging, 2020).

 

Přečtěte si, jak vytvořit logo, se kterým dobyjete svět.

 

Firemní barvy

 

  • Lidé značku podvědomě hodnotí a 60–90 % jejich hodnocení je založeno na barvě (Singh, 2006).
  • Používání specifické barvy může zvýšit poznání značky (brand recognition) až o 80 % (Forbes, 2018).
  • Barevné reklamy přitáhnou o 42 % více pozornosti než tytéž reklamy provedené v černobílé (Ragan, 2015).

 
Branding na sociálních sítích

 

  • 71 % zákazníků spíše nakoupí u značky, kterou sledují na sociálních sítích (Renderforest, 2021).
  • 200 milionů uživatelů Instagramu uvádí, že si prohlédnou alespoň jeden firemní profil denně. To znamená, že máte celkem slušnou šanci vybudovat na Instagramu lovebrand.
  • 47 % lidí, kteří sledují značku na Twitteru, pravděpodobně navštíví její web. (Visual.ly).

 

Zajímá vás víc statistik o sociálních sítích? Přečtěte si 66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí.
 

Název značky

 

  • 77 % zákazníků se při nákupu rozhoduje podle jména značky (Crowdspring, 2017).
  • 72 % nejúspěšnějších značek je pojmenovaných vymyšlenými slovy nebo akronymy (Crowdspring, 2017).


Branding a ostatní značky

 

  • 89 % marketérů uvádí, že povědomí o značce (brand awareness) je jejich hlavní cíl (Review42, 2020). Nezapomeňte ho do svých KPI ukazatelů také zařadit.
  • Coca-Cola za branding ročně utratí 3,96 miliardy dolarů, což je v přepočtu 84 miliard korun (Investopedia).
  • 82 % investorů uvádí, že chtějí své finance vložit do firmy, která má silný brand (Markinblog, 2020).

 

Vybudovat povědomí o značce je běh na dlouhou trať. Bohatě se ale vyplatí. Pokud sami nemáte čas nebo nevíte, jak na to, rádi vám pomůžeme: Vytvoříme pro vás logo a grafický manuál, převezmeme správu sociálních sítí, napíšeme poutavé texty nebo třeba připravíme brandovou animaci. Tak na nic nečekejte a zarezervujte si konzultaci zdarma.
 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025