Marketingové novinky: Zákazníci preferují hybridní nakupování a SEO čekají další překážky

13. 12. 2022
Marketing Přečteno 1405 x

Další nálož novinek ze světa marketingu je tady. YouTube vydal průvodce podcasty, Instagram přidává hudbu k fotkám a jaké budou největší výzvy pro SEO v roce 2023? Pojďme se podívat, co všechno se v průběhu listopadu událo.

Naučte se tvořit podcasty 

YouTube vydal v listopadu oficiálního průvodce tvorbou podcastů. Pokud vás láká se do podcastů pustit, můžete si tento formát nejdříve díky průvodci prostudovat. Mimo jiné obsahuje rady jak na:

 

  • managment kanálu 
  • přípravu obsahové strategie 
  • propagaci 
  • tvorbu samotného obsahu 

 

Průvodce představuje tipy, při jejichž dodržování tvůrci sklízí úspěchy. Není ale pochopitelně automaticky zárukou toho, že vaše tvorba bude mít statisíce zhlédnutí. Přesto stojí za to průvodce prozkoumat, zvláště pokud nemáte s tvorbou na YouTube žádné zkušenosti. Je dostupný zdarma, ovšem jen v angličtině.

 

Přidejte hudbu k fotkám ve feedu 

Na Instagramu můžete nově přidávat hudbu k fotkám, které publikujete. Hudební podkres se tedy už netýká jen Reels a Stories, ale i samotných fotografií ve feedu. Podle Instagramu funkci zavedl především proto, že hudba je klíčovou součástí vyjadřování se na této síti. 

Své emoce můžete tedy nyní vyjádřit nejen vizuálně, ale dokreslit je i pomocí vhodného audia. 

 

Zákazníci preferují hybridní nakupování 

Z celosvětového průzkumu cloudové komunikační platformy Sinch vyplývá, že zákazníci stále více kombinují osobní nákup a použití telefonu a preferovali by, aby prodejci tyto služby více propojili. Například:

 

  • 92 % spotřebitelů by před cestou do obchodu rádo poslalo chatbotovi zprávu, aby zkontroloval, zda je produkt stále na skladě
  • Dalších 73 % uvedlo, že si produkt chtějí v obchodě osobně prohlédnout, rozmyslet se a poté ho nakoupit online přes mobilní telefon. 
  • Většina dotazovaných také uvádí, že ráda komunikuje s prodejci prostřednictvím chatu, ale frustrují je opožděné (nebo žádné) odpovědi. 

 

Situace na českém trhu se může pochopitelně lišit, ale je to dobrý podnět i pro tuzemské obchodníky, kteří můžou pomocí chatbotů a dobré zákaznické podpory snadno více propojit online a offline nakupování.

 

Videa na sítích rozhodně vedou 

Společnost LCG New Media na konferenci Czech Internet Forum ukázala průzkum, který měl za cíl zjistit, jestli mají videa na sociálních sítích opravdu tak velký organický dosah, jak se tvrdí. Měřili proto průměrnou míru zásahu u videí a fotek na Facebooku a Instagramu.

 

  • Ukázalo se, že na Facebooku mají videa o 30 až 50 % vyšší zásah než fotky a Stories. 
  • Na Instagramu je zásah i engagement videí (Reels a Stories) o 50 až 70 % vyšší než u fotek. 

 

Co z toho plyne je jasné, pokud chcete vyšší organický dosah, tvořte videa.

 

Čemu bude čelit SEO v roce 2023? 

Hlavní výzvou, se kterou se museli v roce 2022 specialisté na SEO poprat, byl nedostatek zdrojů, ze kterých mohli čerpat data. Odborníci predikují, že největší výzvy, kterým bude SEO čelit v roce 2023 jsou:

 

  • Strojové učení (ML) a umělá inteligence (AI), které v budoucnu možná nahradí lidské rozhodování.
  • Aktualizace prováděné Googlem.
  • Ukončení podpory souborů cookie třetích stran, které způsobí ještě menší přísun dat, ze kterých mohou SEO specialisté vycházet. 

 

Potíže, které představují ML a AI, jsou pořád trochu v oblasti sci-fi, zato ale ukončení podpory cookie třetích stran se marketingu bezpochyby dotkne. 

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025