Marketing  |  Přečteno 1277 x
11. 1. 2022
Jak na produktové popisky, které budou prodávat?

Cílem produktového popisku není jenom podat relevantní informace o vlastnostech a fungování produktu. Jeho cílem je také zaujmout zákazníka a přesvědčit ho natolik, aby u vás nakoupil. Jak napsat produktové popisky, které budou prodávat? To se dozvíte v článku.

banner

Jak na popis produktu? 

Postup při popisu produktu se skládá z šesti kroků. Které to jsou? 

 

1. Určete cílovou skupinu 

Váš produkt určitě nekoupí každý, i když by se to na první pohled mohlo zdát. Zásadním krokem proto je zamyslet se nad cílovou skupinou, ke které chcete mluvit. Je to snadné – vytvořte si profil svého cílového zákazníka, tzv. personu, na základě věku, povolání, příjmu, vzdělání a dalších ukazatelů. Jakmile budete mít profil sestavený, uzpůsobte psaní popisků i komunikační styl. 

Díky komunikačnímu stylu si určíte, jestli psát formálně, tykat, nebo vykat, a jaká slova používat. Aby u vás zákazníci nakupovali, je třeba psát jazykem, který používají.  

Tip: Nevíte si rady, jak komunikovat se zákazníky? Přečtěte si článek 6 kroků, které vám pomohou najít ideální styl komunikace se zákazníky

 

2. Dodržte strukturu textu 

Než začnete psát, měli byste se zamyslet nad strukturou textu – ta by měla být u všech produktů stejná. Při psaní nezapomeňte, že jsou lidé líní číst, proto tomu přizpůsobte popis produktu. Jak?  

 

  • Použijte nadpisy a podnadpisy
  • Důležitá slova nebo fráze vyznačte tučně
  • Tvořte krátké odstavce
  • Použijte odrážky
  • Text zpestřete fotkou produktu
  • Vložte interní odkazy

 

Popis produktu by neměl být jen výčtem vlastností nebo jedním velkým odstavcem, do kterého se pokusíte všechny atributy zahrnout. Měl by být především textem atraktivním pro čtenáře. Na struktuře si proto dejte záležet a neostýchejte se zeptat na názor ostatních. Zajímejte se, jestli se jim popis dobře čte a jestli je srozumitelný. 

 

 

3. Popište emoci nebo zážitek 

Jaké problémy vaši zákazníci řeší a jaké mají potřeby? Jaký zážitek a emoci mají s používáním produktu spojený? Vžijte se do jejich kůže a snažte se vystihnout, s čím jim daný produkt pomůže, co jim ulehčí a jaké pocity mají při jeho používání mít.  

Příklad z praxe: pohodlná podprsenka 

Ženy ve většině případů hledají pohodlnou podprsenku. Proč jim proto nenavodit pocit, že právě ta vaše je nebude stahovat celý den? Popis produktu může kromě vlastností, jako je materiál nebo velikost, obsahovat například tento text: 

Taky se těšíte, až přijdete z práce domů a úlevou si sundáte podprsenku? S námi takový problém řešit nemusíte. Naše podprsenky vás nebudou tlačit ani se vám zařezávat do kůže.  

V příkladu vidíte, že popisujeme pocit – úlevu. Následně sdělujeme, že s našimi výrobky na tento pocit nemusíte čekat celý den, a popisujeme důvod, proč tomu tak je.  

 

4. Nepřežeňte to s kreativitou 

Všeho moc škodí a podobně je to i s kreativitou. Ta by nikdy neměla převážit nad podstatnými informacemi. V popisku si vyhraďte prostor pro technické parametry a další informace, které přijdou zákazníkům vhod, až produkt budou používat.  

Podle studie z roku 2019 (APEK) totiž až 75 % zákazníků upřednostňuje popisek s technickými parametry. Neznamená to, že byste nesměli o produktu psát ve větách, popisovat emoce nebo o produktu vytvořit příběh. Můžete ale delší popis zařadit až po technických parametrech, které byste pro lepší čitelnost měli uvést v odrážkách nebo tabulce. 

 

 

5. Optimalizujte pomocí klíčových slov 

Při psaní produktových popisků myslete i na SEO, proto nezapomeňte pracovat s klíčovými slovy. Abyste věděli, která slova uživatelé pro vyhledávání používají, musíte provést analýzu klíčových slov.  

Kromě popisů pak klíčová slova zařaďte i do meta tagů, díky kterým vyhledávače i uživatelé rozpoznají obsah vaší webové stránky. Meta tagy se zobrazují totiž ve výsledcích vyhledávání a měly by být proto dostatečně zajímavé, aby se uživatelé na váš web proklikli. Které meta tagy vyplnit? 

 

  • Meta title – Ve výsledcích vyhledávání ho vidíme jako titulek, a pokud obsahuje správná klíčová slova, zlepšuje pozici webu ve vyhledávání. Měl by obsahovat i název e-shopu. 
  • Meta popisek – Zobrazuje se ve výsledcích vyhledávání pod titulkem a popisuje obsah stránky. Měl by lákat k prokliku a obsahovat klíčové slovo. 
  • Alternativní text – Pokud vkládáte k produktovým popiskům obrázky, nezapomeňte vyplnit ALT tag neboli alternativní text. Nachází se v HTML kódu a popisuje, co se nachází na obrázku.  

 

Tip: Nevíte, jak vyplnit meta tagy? Přečtěte si článek s kontrétními příklady, jak správně napsat meta title, meta description a meta keyword

 

6. Zahrňte CTA 

V dobrém popisku produktu by neměla chybět výzva k akci neboli CTA (z anglického call to action). Tou zákazníka vyzvete ke koupi produktu. Zákazníky můžete vyzvat ke koupi buď přímo v textu, nebo můžete vytvořit CTA tlačítko, do kterého text výzvy vepíšete. Při formulaci si opět představte svou cílovou skupinu a zamyslete se nad tím, jaká výzva pro ni bude nejatraktivnější. Slova totiž vyvolávají emoce, proto slovo Koupit nebo Kup může každý zákazník vnímat jinak. 

 

Chcete, aby vaše popisy produktů byly perfektní? 

Chcete zvýšit prodeje na svém e-shopu? Obraťte se na nás. Dobrý popis produktu totiž prodává a my takový dokážeme vytvořit. Napíšeme pro vás texty na míru a pomůžeme vám i s fotkami produktů. 

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Jste nespokojení? Neplatíte
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy