Rozhovor s OPM pro B2B zákazníky Honzou

Zasloužíte si vědět, kdo s vámi komunikuje a s velkou vervou a chutí se vám snaží ušetřit čas i peníze. V minulosti už jsme vám představili pomocí rozhovorů několik virtuálních asistentů. Teď ale přinášíme rozhovor s Honzou, který je na pozici OPM pro B2B zákazníky. Co je náplní jeho práce, co musí ovládat a kdo ho v kanceláři nejvíce inspiruje?

 

 

Honza se v myTimi hlásil na diametrálně odlišnou pozici, než na které se nachází v současnosti. Je tu s námi už téměř rok a od té doby už si ho zamilovali úplně všichni. Jaké zkušenosti získal náš 29letý kolega Honza ve start-upu? A co v myTimi dělá, když zrovna nesportuje, neochutnává dobré jídlo, nezkouší nové restaurace a jen tak si nepovídá s přáteli? Zeptali jsme se ho na mnohem víc!

 

Jak vypadal tvůj kariérní růst v myTimi? Na jakou pozici ses přihlásil a co je tvá práce dnes?

Asi bych měl začít od začátku. Našel jsem inzerát práce vztahující se k myTimi na startupjobs a spíše ze zvědavosti, co je vlastně tenhle virtuální asistent zač, jsem se přihlásil na pozici Knowledge manažera. Po úspěšném pohovoru jsem ale dostal nabídku na pozici Dispečera a po nástupu jsem na této pozici setrval vlastně až do teď.

 

Co přišlo na řadu po pozici dispečera a jaká je tvá náplň práce v současnosti?

Jelikož jsem prokázal, že se v oblasti interpersonálních vztahů cítím jako ryba ve vodě, dostal jsem nabídku vzít si pod svá křídla naše firemní zákazníky. Říkáme jim B2B, tedy business-to-business.

 

Jaké jsou hlavní rozdíly při práci s B2C a B2B zákazníky?

Největším rozdílem je rozhodně intenzita spolupráce. V rámci B2C klientely se jedná většinou o jednorázové úkoly. S B2B klienty je to víc o budování vztahu a dlouhodobé pravidelné spolupráci, ať už se jedná o oblast marketingu, zákaznické podpory atp. U obou skupin nám jde ale koneckonců o kvalitní výstup.

 

Co musí člověk na pozici OPM pro B2B zákazníky umět?

Měl by být důsledný a vytrvalý. Za nejdůležitější považuji schopnost určit si hlavní cíle spolupráce, zjistit, co je pro klienta důležité a co od nás očekává. Samozřejmě je nezbytné mít dobré organizační schopnosti a time management, stejně jako nastavení efektivní spolupráce v týmu.

 

Jaká je tvoje pracovní doba?

Většinou je to klasických 8 hodin denně. To je 460 minut, neboli 27 600 vteřin :D. Utíká to jako voda. Na mé pozici vznikají ale i takové situace, které vyžadují okamžitou reakci a vyřešení akutního problému i mimo pracovní hodiny. V tu chvíli utíká čas ještě rychleji - moje práce je plná překvapení, nečekaných nástrah a nových možností.

 

Jaký akutní problém, který vyžadoval okamžitou reakci, jsi v poslední době musel řešit?

Toho je přes den plno. Občas někdo zavolá na firemní telefon a já to musím zvednout do 5 vteřin, ale také odpovídat na Facebooku v podobném časovém intervalu. Tudíž když se to stane najednou, je to poměrně problém. Naštěstí na to nejsem sám a je mi k ruce kolegyně Míša.

 

Co je první věc, kterou v práci ráno uděláš?

Jako většina mých kolegů si nejdříve zapnu počítač a pak si jdu udělat ranní kávu. Následně vyřídím e-maily, vytvořím si to-do list věcí, které se musí ten samý den udělat a seřadím je dle priorit.

 

Stalo se ti na minulé pozici nebo i teď, že jsi si vůbec nevěděl rady? Co jsi dělal?

Samozřejmě! To je lidské! Naštěstí ale vím, že se kdykoliv můžu obrátit na kolegy, kteří mají s daným tématem více zkušeností. S úředními úkoly mi pomáhá Pája, grafická zadání řeším s Moni, a pokud je třeba, jdu se poradit s naším CEO Honzou.

 

S kolika klienty denně komunikuješ?

Každý den je jiný. Jsou dny, kdy telefon nepřestává zvonit a jindy je ticho jako po pěšině. Tehdy se můžu věnovat důležitějším činnostem, jako je právě péče o naše firemní zákazníky, externí pracovníky a nově také pražské expaty. Troufnu si ale tvrdit, že za den obsloužím třeba 45 klientů.

 

Vzpomínáš si na první kontakt s klientem, který tě vážně pobavil/potěšil?

Vždycky mě potěší, když nás někdo požádá, abychom jeho partnerce donesli květinu. V tu chvíli mě mrzí, že musím sedět v kanceláři a odepisovat, jelikož bych se těchto úkolů rád ujmul.

Kdo mě ale poprvé nejvíc pobavil? Rozhodně klient, který potřeboval pohlídat svou kočku. Nakonec jsme to zvládli na jedničku a zdravého kocourka předali jeho majiteli.

 

Kam chodíš na oběd?

Na oběd zůstávám v kanceláři, protože si jídlo zpravidla vařím sám.

 

Opravdu si vaříš každý den? Co je tvé nejoblíbenější jídlo a kde se inspiruješ?

Každý den si vařím kuře s rýží. Nic jiného ani nejím, protože tohle je jídlo s nejvyváženějším poměrem sacharidů a proteinů, což je pro mou tělesnou stavbu extrémně důležité. Navíc je to jídlo s vysokým procentem omega-3 mastných kyselin, což mi pomáhá pohotově reagovat na výzvy, které mi práce v myTimi přináší.

 

S jakým zajímavým úkolem tě tento týden klient kontaktoval?

Dnes například volala jedna klientka, pro kterou už jsme úkol splnili. Potřebovala mluvit s jednou mojí kolegyní, která pro ni zajišťovala informace ohledně složitého případu komunikace s dodavatelem.  Šlo o poměrně vážný úkol, jelikož kvůli právnímu sporu s nejmenovanou společností mohla přijít o tisíce korun. Nakonec ale díky naší pomoci vše dobře dopadlo.

 

Kdo tě v kanceláři nejvíce inspiruje?

Musím říci, že mě všichni kolegové svým způsobem inspirují. A to zejména tím, jak dobře rozumí svým přiděleným úkolům. Když vidím jejich pracovní nasazení a zapálení pro vyřešení úkolu, dodává mi to motivaci k práci. Tohle platí nejvíc u Michala. Je mi obrovským idolem a inspirací, protože jeho pracovní nasazení se jen tak u nikoho nevidí. Právě Míša mi vnuknul nápad stát se B2B managerem. 

 

Co bývá tvá poslední práce, než vypneš počítač?

Zkontroluji, zda jsem vyřídil vše, co jsem měl na konkrétní den naplánované a zapřemýšlím, co bude nutné udělat následující den. Poté vypnu počítač, rozloučím se s kolegy a huráááá domů.

 

Co tě běžně čeká po práci?

Moje krásná přítelkyně Yvette, která mi vaří další rýži s kuřecím. Naštěstí pro mě je stejně nadšená do kulturistiky, a proto tento koníček sdílíme. Po večeři si jdeme ještě jednou zacvičit. Občas jdu ale taky s klukama na pivo nebo se jdu jen tak projít na Petřín. Výhled na Prahu mám opravdu rád.

 

Co tě na práci baví?

Nejvíce se mi líbí různorodost úkolů a viditelné výsledky, které za mou prací stojí. Mám rád to, že klientům pomáháme a děláme za ně práci, kterou by nezvládli, nebo by jim zabrala příliš mnoho času. To jsou úkoly, které se týkají například otravné administrativy a sestavování reportů, zajišťování věcí na úřadech nebo například správy marketingu a webů.

Dále mě na práci baví dobrá pracovní atmosféra, protože jsme si věkově i duševně všichni blízko a máme dost společných zájmů. Nedávno jsme třeba společně vyrazili na teambuilding na laser game, kterou vyhrála kolegyně Romča. Všichni jí to moc přejeme, ale někdy bychom si taky chtěli aspoň škrtnout :)

 

Jak rychle ti ubíhá pracovní doba?

Hodně záleží na náplni daného pracovního dne, ale většinou mi pracovní doba uteče hodně rychle. A snad nikdy se mi nestalo, že bych koukal na hodiny, kdy už bude konec.

Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím