Rozhovory  |  Přečteno 51 x
Rozhovor s Timíkem Dominikem

Zasloužíte si vědět, kdo řeší vaše úkoly všeho druhu s velkou vervou a chutí. Rozhodli jsme se, že vám přineseme rozhovory s virtuálními asistenty, kteří s námi sedí často v kanceláři a které interně s radostí nazýváme „timík". Ano, vážně! Timík, timíci, timíkování, timíkovat, timibuilding jsou slova, která běžně používáme.

 

 

Dominikovi je 22 let, vyrůstal ve Stříbrné Skalici a poslední 4 roky žije a pracuje v Praze. Je velmi pracovitý a do toho se poloprofesionálně věnuje scénickému šermu, kaskadeřině, filmu a divadlu. Má množství dalších koníčků a mrzí ho, že toho nestíhá ještě víc. Ve volném čase, kterého příliš nezbývá, rád čte, píše, kouká na seriály, jde si zaběhat nebo hraje na počítači. Přes léto vyrazí k moři nebo navštíví pár hudebních festivalů.

 

Timi tip: Protože se u nás Dominik vypracovat na odborníka zákaznického servisu, můžete si přečíst i rozhovor, ve kterém radí, jak dělat zákaznický servis pro malé a střední podniky.

 

Když ses na pozici timíka hlásil, jakou jsi měl představu?

Velkou a současně absolutně žádnou. Hledal jsem práci, která mě bude posouvat dál v tom, co mě baví. Takhle otázka bohužel není na krátkou, stručnou odpověď. Pod popisem práce Knowledge Managera jsem si nedokázal jasně představit, co všechno to obnáší. V té době, kdy jsem poslal životopis do myTimi, jsem věděl, že nechci pokračovat s vysokoškolským studiem. Chtěl jsem najít práci, ve které upotřebím svoje různorodé zkušenosti a budu se moci dál zdokonalovat.

 

Splnily představy tvé očekávání? Jak moc se tvoje práce reálně liší od toho, jak sis náplň práce timiho představoval?

Ač žádná jasná představa nebyla a nevěděl jsem, co přesně chci, jakékoliv očekávání to předčilo. Každý den je pro mě výzvou. Baví mě improvizovat a jednat dle momentální situace, ale zároveň si plánovat a mít obecnou představu o tom, jak se bude můj pracovní den odvíjet. Nejdůležitější ale na tom všem je, že mám skutečně pocit, že se někam posouvám a do práce nechodím jen pro peníze.

 

Co musí timík umět?

Spoustu věcí. Kouzelná věc tady je, že každý timík je úplně jiný a ovládá něco jiného. A proto se skvěle doplňujeme. Domnívám se, že každý timík musí znát svoje hranice, vědět, co umí a co neumí, kdy si říct o pomoc a respektovat hranice ostatních.

Jinak je základním předpokladem nějaká sada soft skills, kritického uvažování, umění dohledat si informace nebo komunikovat. V některých chvílích se musíme umět rozhodnout za klienta a jindy naopak rozeznat okamžik, kdy je třeba se zastavit a nedělat žádné kroky bez explicitního souhlasu.

 

Jaká je tvoje pracovní doba?

Většinou klasických 8 hodin, od devíti do pěti. Do kanceláře často přicházím dřív a odcházím později.

Vše se odvíjí od toho, kolik práce na mě čeká nebo v jaké fázi jsou rozdělané projekty. Většinou v práci trávím více času, ale vůbec mi to nevadí. Když je třeba, mohu vyrazit z práce dřív. Jinak jsem v práci standardně 4 dny.

 

Co je první věc, kterou v práci ráno uděláš?

Zapnu počítač, uvařím si kafe a připravím si snídani. Zkontroluju e-maily od klientů a pak zkontroluji e-maily či jiné zprávy na zákaznických linkách, které mám na starost. Na základě toho pak v klidu pokračuji v rozdělané práci z předchozího dne/týdne, nebo přehodím pořadí priorit. Když se ozve klient s něčím naléhavým či mi pouze pošle doplňující informace, často se mi hned zrána úplně změní můj to-do list.

 

Stalo se ti někdy, že jsi nevěděl, jak úkol uchopit? Co jsi dělal?

Dnes a denně. Často nevím, jak začít. Zvednu se, dojdu si udělat kafe, chvilku koukám z okna a buď mě něco napadne a během chvilky mám hotovo, nebo to prokonzultuji s někým z kolegů či vedení.

Často dostávám na starost úkoly, u kterých zkrátka nelze předem definovat postup. Je to především proto, že naši B2B klienti mají často složitější požadavky. V drtivé většině případů to ale vypadá tak, že navrhnu nějaké řešení, sepíšu ho, ukážu svému manažerovi Michalovi, po schválení ho pošlu klientovi. A jestliže se dočkám schválení i od něho, začnu na úkolu pracovat. Po odeslání výsledku práce případně doladím nějaké dodatečné drobnosti na základě zpětné vazby klienta.

 

S kolika úkoly denně lidem pomůžeš?

Jelikož pracuji na B2B, mám na starost spíš několik velkých projektů, kterým se věnuji dlouhodobě. Mít spoustu menších úkolů tedy není můj případ. Občas ale dělám nárazové úkoly, které jsou hotové během jednoho dne. V jeden čas ale pracuji třeba i na pěti až deseti projektech, které mohou trvat několik měsíců.

 

Který úkol ti zabral nejvíce času?

Můj nejdéle trvající projekt jsou zákaznické linky, o které se průběžně starám. Zodpovídám za to, že bude všem zákazníkům odpovězeno, jejich reklamace vyřešeny a informace předány správným směrem. Nejvíce času jsem na tom strávil před Vánoci, kdy jsem se prakticky neodlepil od telefonu a klávesnice, protože toho bylo opravdu hodně.

Další úkol, který mi zabírá poměrně dost času, souvisí s knihami Ofiguide. Zařizujeme propagaci pro tyto příručky pro podnikatele a navazujeme partnerství s různými eventy, které jsou zaměřené na networking a začátky v podnikání.

 

Kam chodíš na oběd?

Tak různě. Baví mě zkoušet nová místa, takže rád zajdu do restaurace, ve které jsem ještě nebyl. Ale jakmile si někde něco oblíbím, už si skoro neobjednám nic jiného. Například vietnamské Phở je něco, čeho jsem se ještě nezvládl přejíst a je to vždy sázka na jistotu. Rád si přinesu jídlo z domova, ale na vaření nemám bohužel tolik času.

 

Co zajímavého jsi plnil tento týden?

V rámci jednoho projektu volám ohledně různých dotazů týkajících se kvality stravy do nemocnic v Německu. To je poměrně zajímavé.

Jinak jsem tento týden dělal hlavně obchod pro pár klientů, takže domlouvání schůzek či vylaďování detailů ohledně jejich obchodní strategie.

Sem tam se ještě rád přihlásím o psaní marketingových textů, skvěle si u toho odpočinu od všeho mluvení s lidmi.

 

Kdo tě v kanceláři plné timíků nejvíce inspiruje?

Každý mě inspiruje něčím jiným. Třeba Romana je pro mě inspirací, co se týče řádu a organizovanosti. Radka a Michal mi zase imponují tím, kolik toho stíhají. Koordinují hromadu práce a u toho si umí zachovat chladnou hlavu.

Řekl bych, že timíci zvládají opravdu mnoho náročných situací. Lepší tým krizových manažerů jsem ještě neviděl. A samozřejmě je mi značnou inspirací CEO Honza, který toto všechno dal dohromady a je jeden z nejlepších teamleaderů, jaké jsem zatím potkal.

 

Co bývá tvá poslední práce, než vypneš počítač?

Zkontroluji, zda jsem všem odpověděl, jestli ostatní úkoly počkají do zítra a zda mám v CRM vše dobře zapsané. V případě, že budu muset další den ráno hned na něco navázat, napíšu si sám pro sebe pár poznámek, abych je nemusel držet v hlavě.

 

Co tě na práci baví?

Různorodost. Už na začátku jsem říkal, že je to práce příjemně schizofrenní. Baví mě sedět na více židlích zároveň, zdolávat výzvy a neustále se u toho učit. I když někdy pracuji na něčem, co není tak zábavné, většinu času je to takový kancelářský adventure time.

 

Jak rychle ti ubíhá pracovní doba?

Záleží na tom, čemu se zrovna věnuji a jak moc náročná činnost to je. Učím se srovnávat si pořadí úkolů tak, abych si u něčeho zvládl i odpočinout. Musím totiž myslet na hodně věcí a leckdy mě jeden úkol během půl hodiny vyčerpá více než ten, který trvá dvě hodiny.

Pracovní doba vždy utíká opravdu rychle a nikdy nehypnotizuji hodiny s tím, že se těším na konec směny, jak tomu bylo v jiných zaměstnáních.

 

Získejte virtuálního
asistenta ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
300 Kč zdarma na vaše první úkoly
fajfka
200 Kč za každé doporučení přátelům
fajfka
Přehled o všech úkolech
fajfka
Lépe vás poznáme a úkoly splníme rychleji
Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím