myTimi a nástroje na podporu týmové práce: Vyzkoušeli jsme Freelo

6. 8. 2020
Virtuální asistence Přečteno 4307 x

myTimi roste a větví se a nabízí už tak komplexní sadu služeb, že bychom se bez nástrojů a vychytávek dávno utopili v procesech i termínech. S některými nápady na zlepšení efektivity přišli timíci sami, jiné pro nás vytváří programátoři a některé stojí na využití externích nástrojů. Dneska jsme se rozhodli představit vám Freelo, a jak nám pomohlo zvládnout spolupráci s externisty.

                   Logo Freelo

 

Než jsme začali: Problém, který tým řešil

myTimi má své interní timíky podporované širokou sítí externistů, kteří se stále více podílí na zpracování jednotlivých úkolů. Donedávna platilo, že i externí timíci bydleli v Praze, a buď příležitostně docházeli do kanceláře, nebo se tu alespoň účastnili úvodního školení.

S rozšiřováním kapacit o nové copywritery jsme se ale rozhodli sáhnout po největších talentech v rámci celého Česka a překročili jsme proto hranice Prahy. S tím nás čekalo několik výzev.

Komunikaci a úvodní zaškolení se nám podařilo zvládnout docela pohodlně díky videokonferencím.  Druhou věcí bylo pohlídat všechny úkoly na všech projektech, přehledně komunikovat a neztratit se v tom, co nás čeká, kdy nás to čeká a kdo to udělá.

 

Než jsme našli řešení: Co v týmu nefungovalo

Nejdříve jsme zkusili nástroje, uvnitř kterých už spolupracujeme s některými našimi klienty – třeba Trello. Ukázalo se ale, že:

  • čím více lidí, tím víc jsme zmatenější
  • čím více projektů, tím hůř se v nich orientujeme
  • nikdo z nás si není příliš jistý tím, co přijde
  • nástroj nám stěží pomůže pohlídat termíny, ale nic dalšího už nezvládne

Z podobných experimentů jsme proto rychle vycouvali a dostali se až na palubu Freela.

 

Jak jsme našli Freelo a proč se nám osvědčilo

Freelo je přehledné i při velkém množství projektů a lidí. Na rozdíl od podobných nástrojů není jenom výčtem jednotlivých úkolů, ale pomáhá budovat strukturu projektů a hlídat postup v jejich rámci. A přesně to je způsob, kterým v marketingu na úkolech pracujeme. Chceme sestavit harmonogram k newsletteru, pak ho pravidelně odesílat, vyhodnotit úspěšnost a sestavit nový harmonogram. Pod pokličku každého konkrétního projektu nahlíží jenom dva tři lidé, ale celkem se jich v síti pohybuje kolem třiceti. Všichni se vyznají v tom, co je čeká, a zároveň není obtížné na to všechno „z vrchu“ dohlížet.

 

Klienti: Jak spravujeme jejich úkoly

Každý klient pro nás v řeči Freela představuje jeden projekt a v rámci tohoto projektu pro něj plníme dlouhodobá zadání, znázorněná To-do listy s jednotlivými úkoly. Každý úkol má svého řešitele a svůj deadline a všechno je vidět na první pohled.

Pokud pro někoho píšeme blog, blog představuje To-do list se seznamem úkolů – článků, které je třeba napsat. Dalším To-do listem je pravidelný newsletter, e-book s jednotlivými kapitolami a tvorba příspěvků na sociální sítě.


Spravování úkolů od klientů pomocí To-Do listů

 

Struktura projektu: Jak vypadá pravidelný newsletter ve Freelu

Když se pak na jednotlivé To-do listy podíváme blíž, můžeme sledovat jejich strukturu. Pojďme si to ukázat na příkladu pravidelného newsletteru pro našeho klienta. Někdo newsletter napíše, někdo jiný ho zkontroluje a zhodnotí a pošle k případným úpravám a další člověk vytvoří z newsletteru fungující kampaň s grafikou připravenou k odeslání. Pokud newsletter doběhne až na konec harmonogramu, je potřeba vyhodnotit jeho statistiky a výsledky split testů, připravit report klientovi a nový harmonogram.

Protože se proces opakuje pro každého klienta, máme pro newsletter uložený šablonu, kterou automaticky vkládáme pro nový projekt.
 
      Seznam newslettrů

Plánování jednotlivých newslettrů

 

Struktura tvorby newslettru

 

Týmová spolupráce: Jak vypadá naše komunikace

Přehledná komunikace je základ a Freelo nám umožňuje držet komunikaci k jednotlivým úkolům pohromadě a na dosah na jedno kliknutí. Dokumenty, které k úkolu nahrajeme, se zobrazují jednak u úkolu, a jednak se archivují u projektu (klienta). Zadání, výstup, všechny otázky a odpovědi jsou vždycky na jednom místě.

Velkou výhodou jsou e-mailové notifikace, které se dají individuálně nastavit a díky kterým nikdo nepropásne žádnou novinku.

Pokud si se svojí komunikací nevíte rady, můžete se inspirovat pravidly komunikace přímo podle autorů Freela.
 


Komunikace v týmu

 

Reporty: Jak získáváme data

Aby všichni dostali, co mají dostat, potřebujeme sledovat čas a peníze. Proto má každý člen týmu příležitost měřit a vykazovat čas přímo u každého úkolu, a to buď prostřednictvím time trackingu, nebo manuálně doplněnou poznámkou. Čas je k dispozici při kontrole kvality výstupu a v přehledném reportingu, který se dá exportovat i ve formě CSV tabulky nebo proměnit na faktury.

 

Sledování času a výdajů u jednotlivých úkolů

 

Týmová spolupráce ve Freelu v kostce

Freelo jsme vyzkoušeli a doporučujeme:

  • na práci na dálku
  • na dlouhodobější projekty s vnitřní strukturou úkolů
  • na sledování a vykazování času
  • na koordinaci práce v týmu

Můžete si přečíst i kompletní přehled funkcí Freela.

Freelo můžete vyzkoušet i vy na 14 dní zdarma a nemusíte se bát: na rozdíl od ostatních nástrojů je intuitivní, nemusíte procházet návody a všechno vám bude jasné na první pohled.

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025