Segmentujeme, personalizujeme a doporučujeme produkty. Informujeme o novinkách, akčních nabídkách a slevách. Také ale ukládáme váš brand zákazníkům do mysli – čím víc newsletterů rozešlete, tím líp si vás zákazníci zapamatují a pravděpodobně i nakoupí. Bojíte se, že odběratele svými newslettery zahltíte? Díky míře otevření (open rate) dokážeme včas zjistit, kdy frekvenci rozesílky snížit.
Tvorba a rozesílání newsletterů jsou finančně výhodné. Například díky tvorbě šablon, které správně nastavíme hned napoprvé, nebo tarifům zdarma u mailingových nástrojů. My používáme Ecomail, Mailchimp a Mailkit. Poslední zmíněný je trochu dražší, ale vyplatí se, protože newsletter se přes něj dostane k téměř všem příjemcům. Riziko, že skončí ve spamu, je tak naprosto minimální. Navíc se postaráme o technické nastavení nástroje, grafické zpracování podle brandmanuálu i tvorbu obsahu včetně témat a harmonogramu.
Newsletter je pravidelně zasílaný e-mail obsahující informace, novinky nebo tipy, které můžou být pro příjemce zajímavé nebo užitečné. Je to nástroj pro komunikaci s odběrateli, který firmy a organizace využívají k udržování vztahů se zákazníky. Důležité je taky zmínit, že newsletter dostávají pouze lidé, kteří dali souhlas k jeho odběru.
Součástí každého newsletteru by měl být poutavý předmět, který čtenáře zaujme a motivuje k otevření e-mailu. Tělo newsletteru by mělo obsahovat hodnotný obsah (například tipy, novinky nebo slevové akce), grafiku, která ladí s designem značky a jasnou výzvu k akci (CTA).
Nezapomeňte ani na responzivní zobrazení, aby se e-mail dobře zobrazoval jak na počítači, tak i na mobilu a dalších zařízeních.
Obecně platí, že pro e-commerce je vhodné e-maily posílat mimo pracovní dobu. Pokud ale chcete zjistit, co nejlépe vyhovuje vašemu publiku, využijte A/B testování. Vyzkoušejte různé časy i dny a ověřte si, jestli je pro vás lepší posílat newslettery ve všední den nebo o víkendu a zda vaše publikum lépe reaguje ráno, odpoledne nebo večer.