Jak jsme PFC zajistili nárůst poptávek o 35 %, a přitom dokonce snížili cenu za konverzi? Díky efektivním PPC kampaním
Proč se na nás klinika obrátila?
Klientovi se nedařilo růst podle očekávání, a to i přes veškerou snahu a finance, které investoval do reklamních kampaní. Reklamy nefungovaly podle představ a klient se potýkal s velkou konkurencí a vysokou cenou za zákazníka.
Naším cílem tedy bylo optimalizovat reklamní kampaně napříč všemi trhy (v České republice, Německu, na Balkáně a v dalších anglicky mluvících zemích), aby klinika naplnila kapacity svých lékařských týmů.
Jaké bylo naše řešení?
Začali jsme analýzou stávajících reklamních kampaní na Google Ads.
- Navrhli jsme kroky pro úpravu aktuálních kampaní tak, aby jejich změna nezapříčinila výpadek v získávání nových poptávek.
- Kampaně jsme optimalizovali postupně po jednotlivých trzích podle jejich obchodního potenciálu a aktuálních priorit.
- Nastavili jsme optimální mix mezi jednotlivými reklamními kanály, abychom oslovili zákazníky ve všech fázích nákupního rozhodování.
- Důkladně jsme nastavili analytiku a měření kampaní, aby reklamní účty zobrazovaly správné výsledky a my tak měli možnost efektivně vyhodnocovat jednotlivé reklamy.
Na základě získaných dat jsme:
- vyhodnotili, jaký formát funguje nejlépe, a ten jsme posilovali,
- navrhli strategii, která měla vést k navýšení počtu poptávek pro jednotlivé trhy za předem definovanou cenu za poptávku,
- vytvořili nové reklamní sady a začali jsme s tvorbou reklamních bannerů.
Neskončili jsme ale jen u tvorby PPC kampaní. Kromě toho jsme také prošli celý klientův web a identifikovali slabá místa, která bránila uživatelům v zanechání poptávky. Na základě toho jsme klientovi navrhli konkrétní úpravy, které zlepšily uživatelskou zkušenost návštěvníků webu.
Jaké jsou výsledky spolupráce?
Už v prvních dvou měsících spolupráce se nám podařilo získat více než dvojnásobek nových poptávek oproti předchozímu období a za průměrně nižší cenu.
Po prvotních úpravách jsme se vrhli na tvorbu nových kampaní, jejichž cílem bylo zvýšit povědomí o značce a zaměřit se na sezónní slevy. Za 1. rok se nám podařilo napříč všemi spravovanými trhy:
- Zvýšit meziročně počet poptávek o 35 %.
- Snížit meziročně cenu za konverzi o 7 %.
Jednotlivým kampaním se průběžně věnujeme a na základě výsledků zefektivňujeme jejich nastavení. V průběhu jsme čelili narůstající konkurencí, testování nových trhů a komplikacím na Balkáně. V takové situaci bychom i udržení ceny za konverzi považovali za úspěch. Nám se však podařilo ji ještě snížit.
Co na výsledky říká klient?
„Zaměřujeme se na úzkou cílovou skupinu, a navíc působíme v oboru s vysokou konkurencí. Proto pro nás bylo zásadní optimalizovat nejen naše reklamní kampaně, ale i webové stránky. Spoluprací s myTimi jsme dosáhli výrazného zvýšení poptávek a snížení nákladů na akvizici. Do budoucna máme v plánu ve spolupráci pokračovat, abychom naše služby dostali k těm správným lidem a pomohli i dalším párům splnit jejich sen o rodině.“
– Zuzana Kozúbková, marketingová ředitelka Prague Fertility Centre
Jak spolupráce pokračuje?
Kromě zmíněných PPC kampaní jsme rozšířili spolupráci o SEO aktivity – kontinuálně pracujeme na vylepšení webu a linkbuildingu. Klient nám svěřil i tvorbu pravidelného edukativního newsletteru a blogových článků, jejichž cílem je zvýšit relevanci webu a poskytnout uživatelům hodnotné informace o IVF.