6 statistik o vyhledávání na Googlu, které byste rozhodně měli znát

10. 10. 2022
Marketing Přečteno 2691 x

Život v době informačních technologií je prostě pecka. Kdykoliv nás něco zajímá, kdykoliv se přeme s kamarády o správnosti svých tvrzení, píšeme esej do školy nebo potřebujeme vyhledat produkt, který si chceme koupit, stačí vytáhnout telefon nebo sednout k  počítači a během pár vteřin získáme, co jsme hledali.

 

Nejpoužívanějším vyhledávačem, přes který informace získáváme, je Google. Někdo ho miluje, někdo nenávidí, ale většina z nás ho stejně používá. Říká se, že Google o nás ví všechno, ale co my víme o něm? Abychom trochu vyrovnali toto vzájemné skóre, přinášíme vám několik zajímavých statistik o Google vyhledávači, o kterých byste měli vědět. Proč byste tyto Google statistiky vyhledávání měli znát? Protože vám jejich prozkoumání pomůže porozumět chování uživatelů a trendům vyhledávání na internetu a také tomu, jak můžete optimalizovat své webové stránky, abyste ze svých zdrojů vytěžili maximum. 

 

Jeden Google vládne všem, jeden jim všem káže 

Google je nejnavštěvovanější stránkou na světe. V prosinci 2021 byl za tento měsíc navštívený 89,3 miliardkrát. Není divu, že se pro mnohé dokonce Google vyhledávač stal synonymem pro internet.  

Ovšem pokud působíte na mezinárodním trhnu, je dobré mít na paměti, že Google není vždy primárním vyhledávačem všech zemí. Ačkoliv v rámci Evropy 98 % vyhledávání provádí uživatelé právě přes Google vyhledávač, v Číně je klíčovým vyhledávačem Baidu. V Japonsku je oblíbené Yahoo! a v Americe zase Bing. Jistě také víte, že v rámci České republiky je zase velmi často používaný i Seznam. Některé cílové skupiny ho dokonce využívají více než Google. Proto mějte jasný přehled o své cílové skupině a přizpůsobujte své SEO vyhledávačům, které vaši (potenciální) zákazníci využívají nejčastěji. 

 

Hledání, všechny smutky zahání 

Nejnovější údaje ukazují, že Google vyhledávač každou sekundu zpracovává více než 99 000 vyhledávání (podle Internet Live Stats, 2022), to znamená více než 8,5 miliardy vyhledávání denně. Pro zajímavost – v roce 1998 to bylo pouhých 10 000 vyhledávání každý den. Pokud chcete, aby se vaše stránky ukazovaly ve výsledcích vyhledávání na předních příčkách, musíte velmi intenzivně dbát na SEO. Jinak nemáte v záplavě konkurence šanci. 

Tip: Přečtěte si, co je SEO a jak pomůže vašemu podnikání

 

Telefon – nejlepší přítel člověka 

Podle Google statistik pocházelo v roce 2019 v USA 63 % organického vyhledávání na Google vyhledávači z mobilních zařízení a od té doby se toho číslo nepochybně ještě zvětšilo. Lidé stále více a více používají pro práci s internetem chytré telefony, proto při tvorbě webu myslete na jeho optimalizaci pro mobilní zařízení. Je důležitější než kdy dřív. 

 

Algoritme, algoritme, kdo je ve světě nejvyhledávanější? 

To, že vyhledávání na Googlu běží o sto šest už víme, co je ale tím nejvyhledávanějším dotazem? Od října roku 2019 je tímto vyvoleným klíčovým slovem „Facebook“, druhé je „YouTube“ a třetí „Amazon“ (v roce 2020 se mezi ně přiřadil i koronavirus).  

To jen dokazuje sílu sociálních sítí a nakupování přes internet. Oboje se stává zcela nedílnou součástí našich životů, a i vy byste při svém podnikání měli myslet na vytvoření e-shopu a profilů na sociálních sítích, jinak dnes neprorazíte (možná leda pokud nejste jediná cukrárna v celém maloměstě a všechny děti chodí pro zmrzlinu právě k vám). 

46 % vyhledávání produktů začíná ale právě na Google vyhledávači. Proto opět (vidíte, jak je to důležité!) dbejte i na svém e-shopu a při zadávání produktů na metadata, která podpoří vaše SEO a zvýší pravděpodobnost, že se při vyhledávání produktu zobrazí vaše stránka na horních příčkách. 

Tip: Podívejte se na 12 rad, jak vytvořit úspěšný e-shop

 

První vyhrává 

V souvislosti s tím je i zajímavá skutečnost, že 90 % zákazníků klikne na výsledky Google vyhledávání, které se jim zobrazí na první stránce (podle výzkumu Searchengineland, 2018). Pokud se na ni dostanete, bouchněte šampaňské a slavte. Fascinující je, že pokud uživatel nenajde požadované výsledky na první stránce, místo toho, abyste se díval i na druhou stránku, raději přeformuluje svůj dotaz. Pracujte proto důkladně s klíčovými slovy, ať vás zákazník snadno najde. 

Tip: Zjistěte, jak si váš web vede v porovnání s konkurencí.

 

Kdo do tebe reklamou… 

4× více lidí (63 %) pravděpodobně klikne na reklamu v placeném vyhledávání na Googlu než na jakémkoli jiném vyhledávači. Proto pokud váháte, zda se pustit do Google reklamy, zde máte odpověď (pro srovnání na YouTube na reklamu klikne asi 9 % lidí).  

Zajímavé pak je, že 55 % lidí, kteří klikají na reklamy v Google vyhledávači, upřednostňuje textové reklamy (na sociálních sítích jsou to naopak ty vizuální).  

 

Moudro na závěr 

Jak ale bylo řečeno výše – skutečnost, že je Google podle Google statistik vyhledávání zcela dominujícím vyhledávačem, ještě neznamená, že byste měli zanedbávat i Seznam. Zvláště starší ročníky si na jeho používání zvykly a mohou vám generovat slušnou návštěvnost. A pokud chcete být na Googlu i Seznamu vidět, ale s optimalizací pro vyhledávače si nevíte rady, kontaktujte nás a my vám poradíme, jak se prodrat do čelních pozic na první stránce výsledků. 

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025