Co je to SEO a jak pomůže vašemu podnikání?

18. 7. 2022
Marketing Přečteno 2621 x

Dostaňte svůj web na první příčky ve vyhledávání i bez placené reklamy. V tomto článku se dozvíte, co je SEO a jak pomůže vašemu podnikání.

Co je to SEO? 

SEO je zkratka, která pochází z anglických slov Search Engine Optimization. Nejčastěji se překládá jako optimalizace pro vyhledávače. Přesněji můžeme SEO definovat jako proces vylepšování webu za účelem zvýšení viditelnosti ve výsledcích vyhledávání.  

 

K čemu vám SEO pomůže? 

Proč se pouštět do optimalizace svého webu pro vyhledávače? Může vám to přinést tyto benefity: 

 

  1. Vyšší návštěvnost webu – Hlavním důvodem, proč vylepšovat svůj web a věnovat čas optimalizaci, je rozhodně nárůst organické návštěvnosti. Pokud se zaměříte na několik zásadních věcí a dostanete se na přední místa ve vyhledávání, zákazníci budou na váš web přicházet sami. 

  2. Více konverzí – Jakmile vás lidé snadněji najdou, je větší pravděpodobnost, že u vás i nakoupí nebo využijí vašich služeb. Pokud se zaměříte na SEO, vaše tržby se můžou zvýšit

  3. Větší důvěryhodnost – Když něco vyhledáváte, asi budete více věřit firmám, které uvidíte na první stránce než těm, které se zobrazí až na 20. Správná optimalizace vám přivede ty správné lidi.  

 

Tip: Podívejte se na 10 tipů, jak podpořit svůj e-shop pomocí SEO

 

Co má vliv na SEO? 

SEO můžeme rozdělit na dvě části a to on-page a off-page optimalizaci. On-page SEO se zaměřuje na úpravu a vylepšení přímo na vašem webu. Off-page SEO se odehrává mimo váš web a zahrnuje zmínky a odkazy na jiných webech. To nejsou ale jediné SEO faktory. Pojďme se podrobněji podívat na to, co má vliv na viditelnost ve vyhledávání. 

 

1. On-page faktory 

Co všechno můžete zlepšit na svém webu, abyste byli lépe vidět? 

 

Název stránky (meta title) 

Název by měl jasně vystihovat, o čem je daná stránka. Měl by být jednoduchý a dlouhý 30 až 60 znaků. Když bude obsahovat klíčové slovo, zvýšíte šanci, že se právě na toto slovo zobrazíte ve vyhledávání. 

 

Popis stránky (meta description) 

To je popis, který se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání. Snažte se v něm zaujmout, aby se uživatelé rozhodli kliknout. 

Tip: Podívejte se, jak napsat úspěšný meta title a meta description

 

Nadpisy a obsah na stránce 

Nadpisy pomůžou čtenářům s orientací v textu, ale i vyhledávačům, které snadněji určí, co se na stránce nachází a o čem je. Napište nadpis, který zaujme, bude unikátní a relevantní. Nezapomeňte ho formátovat jako hlavní nadpis H1. Samotný text by měl obsahovat klíčová slova, na která se chcete zobrazovat. Pomůže vám i vkládání odkazů na svou nebo jinou stránku. S odkazy to ale nepřehánějte, přidávejte pouze ty, které se k obsahu hodí a budou pro čtenáře přínosné.

 

Interní odkazy 

Přidejte do textu odkazy, které povedou na vaše ostatní stránky. Pomůžete tím jak uživatelům, kteří se budou na webu snadněji pohybovat, tak i robotům, které vaše stránky prochází. Všechny stránky byste měli propojit, abyste zvýšili možnost zobrazení ve vyhledávání. 

 

Obrázky a jejich popis 

Velikost obrázků je zásadní, protože může zpomalit váš web. To způsobí, že budou lidé z webu odcházet, protože se jim nebude chtít čekat. Ideální velikost je do 100 kB. Existuje ale více způsobů, jak zvýšit rychlost webu. 

Přidejte k obrázku i alt text. To je text, který popisuje, co je na obrázku, a slouží jak pro vyhledávače, tak pro nevidomé, kterým se předčítá. 

Tip: Podívejte se, jak napsat kvalitní alt text ve 4 krocích

 

2. Off-page faktory 

Tohle se odehrává mimo váš web, patří sem především odkazy na jiných stránkách. 

 

Externí odkazy 

Tyto odkazy vedou z jiných webů na ten váš. Můžete je budovat tím, že napíšete článek, ve kterém odkážete na někoho jiného a pak poprosíte o to samé. Zjistěte, jak funguje linkbuilding

 

Podle čeho Google určuje pozici webu ve výsledcích vyhledávání? Odpoví vám náš expert na linkbuilding
Milan Zeman
Milan Zeman
Director of Strategy myTimi

Hlavní kritéria jsou obsah webu a odkazy. Přesně na tyto dvě oblasti se musíte zaměřit, jestliže chcete pomocí SEO dosahovat byznysových cílů. Nelze dělat jedno bez druhého, protože jinak budete přicházet nejméně o polovinu potenciálu. Je to běh na delší trať, ale čím dřív s optimalizací začnete, tím dřív bude nést ovoce. Pokud vás téma zajímá více, přečtěte si můj rozhovor o linkbuildingu

První kroky pro optimalizaci webu 

Abyste se mohli pustit do optimalizace, musíte nejprve zanalyzovat váš aktuální stav. Zhodnoťte, zda je váš web přehledný a uživatelé se na něm snadno orientují. Neopomeňte i technickou stránku webu, která má pro SEO význam. Pokud je to pro vás španělská vesnice, obraťte se na nás. Rádi pro vás vytvoříme SEO analýzu a optimalizujeme váš web

Bez čeho se neobejdete, je analýza klíčových slov. Potřebujete najít relevantní klíčová slova pro váš obor, abyste zjistili, co a jak vaši zákazníci vyhledávají. Sepište si slova, která vás napadají nebo použijte nějaký SEO nástroj jako například Marketing Miner, který vám ukáže konkrétní informace.  

Dále si vytvořte SEO strategii. Rozhodněte se, co je vaším cílem a podle toho podnikněte potřebné kroky, které vás k cíli dovedou. Nezapomeňte si ujasnit, jak budete měřit výsledky. 

 

SEO zdarma – co můžete udělat? 

Je dost věcí, které můžete sami zlepšit a optimalizovat tak svůj web pro vyhledávače. Zaměřte se na to, jak váš web vypadá. Myslete na to, že většina lidí dnes používá pouze mobilní telefony, proto zkontrolujte mobilní verzi. Velkou roli hraje taky rychlost webu, kterou můžete ovlivnit například velikostí obrázků, které na webu máte. Pište SEO texty – čtivé a hodnotné, které obsahují klíčová slova a odkazy.  

 

SEO optimalizace neexistuje 

Častou chybou je termín SEO optimalizace. Tohle spojení nedoporučujeme používat, protože SEO už má v názvu slovo optimalizace. V odborné společnosti se tak můžete zdiskreditovat. Použijte raději SEO nebo optimalizace pro vyhledávače. 

 

Nevíte si rady nebo na to nemáte dostatek času? 

Nechte to na nás. Zanalyzujeme váš momentální stav a vytvoříme SEO strategii. Najdeme ta správná klíčová slova a napíšeme texty, které vyhledávače milují. Ozvěte se pro nezávaznou nabídku

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025