Zřízení datové schránky je brnkačka
Chtěli byste zřídit datovou schránku a elektronický podpis a vyhnout se tak zbytečným a zdlouhavým návštěvám na úřadě? Víte, kde si ji zřídit, jaká je její cena a jak ji používat? Co umí datová schránka?
Po přihlášení vám datová schránka umožní odesílat i přijímat elektronicky ověřené datové zprávy, navíc můžete vyřídit daně elektronicky. Zřízení není žádná věda a díky nám teď budete přesně vědět, jak datovou schránku založit.
Co všechno datová schránka umožní?
Můžete například:
- zažádat o nový občanský průkaz,
- požádat o vydání voličského průkazu před volbami,
- získat upozornění před vypršením občanského průkazu nebo cestovního pasu,
- vyřídit elektronicky daně (DPH, daň z příjmů fyzických i podikatelských osob, daň z nemovitých věcí a daň silniční),
- vyřídit cokoli ohledně zdravotního, nemocenského a důchodového pojištění
…a mnoho dalšího.
Jak zřídít datovou schránku?
Máte hned několik možností, jak na to:
- Osobně - Zastavíte se osobně na libovolné pobočce Czech POINTu. Bývá na většině poboček České pošty. Úředník s vámi vše vyřídí na místě a do ruky dostanete své přihlašovací údaje. Potřebujete jen doklad totožnosti.
- Poštou – Vytisknete si formulář žádosti v pdf a vyplněný s úředně ověřeným podpisem jej zašlete na adresu Ministerstva vnitra: Nad Štolou 3, poštovní schránka 21, 170 34 Praha 7. Návštěvě pošty se ale ani takto nevyhnete. Schránku vám zařídí do tří dnů a přihlašovací údaje zašlou poštou.
- Elektronicky – Pokud používáte elektronický podpis, můžete vyplnit online žádost, k jejímuž vyplnění si stáhněte Software602 Form Filler. Podepsanou žádost pak stačí poslat na email, schránku vám zařídí do tří dnů a přihlašovací údaje zašlou poštou.
Za zřízení schránky nic neplatíte.
Datová schránka vám sice neumožní z pohodlí domova vyřešit všechno, ale usnadní komunikaci se všemi úřady a ušetří vám spoustu cenného času. A pokud se vám jejím zřizováním nechce zabývat, myTimi vám ji rád zařídí.