107 faktů, citací a statistik o zákaznickém servisu

27. 3. 2020
Aktualizováno: 11. 10. 2024
Zákaznická péče Přečteno 4981 x

Dobře nastavená komunikace se zákazníkem by pro jakýkoliv podnik mělo být prioritou. Pokud totiž nevíte, jak efektivně komunikovat, můžete přijít o hodně. Špatný zákaznický servis může společnosti po celém světě stát až 3,7 bilionu dolarů ročně. Přečtěte si další statistiky týkající se zákaznické podpory.

Mladý muž křičí do telefonního sluchátka

 

Společnost Help Scout zveřejnila na své webové stránce přesně 107 faktů, citací a statistik týkajících se zákaznického servisu a dopátrala se odpovědi na otázku, jak může jakákoliv firma přinést klientům to nejlepší. Zajímají vás konkrétní čísla? Pak jste tu správně, vybrali jsme pro vás ta nejzajímavější!

 

Kvalitní zákaznický servis se vyplatí

  • 95 % spotřebitelů říká, že zákaznický servis je nezbytným faktorem pro jejich loajalitu ke značce. 
  • Díky dobrému zákaznickému servisu se z 86 % spotřebitelů po prvním nákupu stanou dlouhodobí zákazníci
  • 93 % zákazníků pravděpodobně nakoupí opakovaně u společnosti, která má vynikající zákaznický servis. 
  • Když se vám povede zvýšit míru udržení zákazníků o 5 %, zvýšíte zisky z 25 % na 95 %
  • 71 % zákazníků ve věku 16 až 24 let věří, že rychlá reakce zaměstnanců zákaznické podpory může výrazně zlepšit jejich zákaznickou zkušenost. 

 

Špatná zákaznická zkušenost a přechod ke konkurenci 

  • 78 % zákazníků se rozhodlo neuskutečnit nákup kvůli špatné zákaznické zkušenosti. 
  • 65 % zákazníků nespokojených se zákaznickým servisem přechází ke konkurenci
  • 67 % zákazníků řekne o špatné zkušenosti ostatním
  • Nahrazení jedné negativní zkušenosti vyžaduje 12 pozitivních zákaznických zkušeností. 
  • Pouze 1 z 5 spotřebitelů je ochotný odpustit špatnou zkušenost, pokud považuje zákaznickou podporou za velmi špatnou. 

 

 
 

Spokojený zákazník je dobrý zákazník

  • Získat nového zákazníka je 5–25× dražší než udržet si stávajícího.
  • Doporučit produkt přátelům se rozhodne po pozitivní zkušenosti se společností 94 % amerických zákazníků.
  • 68 % spotřebitelů uvedlo, že jsou ochotní zaplatit více za produkty a služby od značky, o které se ví, že nabízí dobrou kvalitu služeb zákazníkům. 
  • 72 % zákazníků se o své pozitivní zkušenosti podělí s ostatními. 

 

Co spokojení zákazníci požadují od společnosti?

  • 90 % zákazníků považuje za velmi důležité dostat okamžitou odpověď na otázku, kterou položili oddělení zákaznického servisu. Pro 60 % z nich „okamžitá odpověď“ znamená reakci do 10 minut nebo méně. 
  • 64 % zákazníků chce nakupovat u společností, které dokážou odpovědět na dotazy v reálném čase – tedy bez zbytečné prodlevy a ve chvíli, kdy potřebují vyřešit nějaký problém. 
  • 81 % zákazníků používá ke komunikaci s firmou online chat nebo živou podporu
  • 60 % zákazníků považuje dlouhé čekání na odpověď za nejvíce frustrující součást zákaznických služeb.
  • Mileniálové preferují chat před jinými komunikačními kanály.
  • I když se automatizovaná řešení neustále zlepšují, 75 % zákazníků stále preferuje interakci se skutečnou osobou
  • 92 % zákazníků oceňuje, když mají kontrolu nad tím, jaké informace o nich společnosti shromažďují. 

 

Nespokojený zákazník už u vás zpravidla nenakoupí 

Nefungující zákaznická podpora vás tak může připravit o klienty, peníze i dobré jméno. Vážně to chcete riskovat? Pokud hledáte levnější řešení, než je klasický zaměstnanec, využijte našich služeb a zákaznický servis na nás delegujte.  

O vaše zákazníky se budou starat naši operátoři, kteří jsou oproti běžné praxi 100% inhouse. S naší zákaznickou podporou efektivně pokryjete všechny kapacity a zákazníky proměníte v pravidelně nakupující

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Zákaznická péče
Jak na mystery shopping, abyste z něj vytěžili maximum
Vezmete pytlík plný švestkových perníků, ale jeden vložíte jahodový. Pod leták v nákupním košíku schováte čokoládu. A teď čekáte, co bude u pokladny. Zeptá se vás prodavačka na věrnostní kartičku? Ujistí se, že v nákupním košíku nemáte žádné další zboží? Pozorujete prodavačku a už si v hlavě píšete poznámky a hodnotíte. Ano, uhodli jste správně, provádíte mystery shopping.  
Zákaznická péče
Jak to vidí zákazník: Mystery shopping odhaluje slabá místa podnikání
Snad skoro každého, kdo v mládí zažil brigádu ve službách, někdy „strašili“ mystery shoppingem. Znáte to – přijde osoba tvářící se jako zákazník, která potom všem řekne, jak se parta prodavačů zašitá v zadní části obchodu opírá o nevyložené palety se zbožím. Teprve po letech mnohým došlo, jaká je vlastně role mystery shoppingu v podnikání a jak je důležitá.
Zákaznická péče
Dotazník spokojenosti zákazníka: Jak a proč s ním začít?
Ať už testujete nový produkt, zlepšujete své služby nebo třeba chcete získat zpětnou vazbu na svůj zákaznický servis, průzkum mezi zákazníky vám toho spoustu prozradí. Na následující řádcích zjistíte, proč je dotazník spokojenosti tak důležitý a jak ho vytvoříte.
Zákaznická péče
Jak vytvořit věrnostní program? Návod v 5 krocích
Získat nového zákazníka je až 25× dražší než udržet si stávajícího. Přitom se stačí o zákazníky správně starat a nabídnout jim třeba věrnostní program. Ten dnes a denně nabízí kdejaká firma. Víte ale, jak vytvořit věrnostní program, který naplní potřeby zákazníků?

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025