Jak se stát copywriterem? 6 užitečných tipů

18. 1. 2022
Inspirace Přečteno 4856 x

Baví vás psát a chtěli byste se tím živit? Chcete se stát copywriterem, ale narážíte na překážky – jak začít, jak získat zkušenosti, jak prorazit? Žádné obavy, ukážeme vám, jak na to. Přečtěte si našeho průvodce, který vás v šesti bodech provede tím, co copywriting obnáší a jak se takovým copíkem můžete stát. 

Co vůbec práce copywritera obnáší? 

Copywriter píše marketingové texty. Umí používat přesvědčivá slovíčka k tomu, aby někoho přiměl k akci. Může to být koupě produktu, kliknutí na reklamu, přihlášení k odběru newsletteru nebo cokoliv jiného. 

Každý den přibývá na internetu nespočet obsahu – blogové články, reklamy, prodejní stránky, podcasty, televizní a rozhlasové reklamy, e-maily, letáky, příspěvky na sociálních sítích a spousta dalšího. Velkou část z toho vytváří právě copywriteři.  

 

 

Proč se stát copywriterem? 

Copywriting je práce, která je těžká a krásná zároveň

 

  • Musíte se dokázat rychle zorientovat ve spoustě zdrojů a nastudovat si témata, kterým nerozumíte, abyste o nich mohli psát. Odměnou vám ale je široký rozhled napříč obory. Ponoříte se do nejrůznějších témat a porozumíte jim. 
  • Copywriter se živí prací, která je kreativní. Hledá souvislosti ve zdánlivě neslučitelném a vymýšlí tisíce způsobů, jak vyjádřit tu samou myšlenku. Hraje si se slovy a srší nápady. 
  • Dost často má copywriter flexibilní pracovní dobu. Koneckonců – nezáleží na tom, jestli článek napíšete ráno nebo o půlnoci. Hlavně, že bude fakticky správný a čtivě napsaný. 
  • Stejně tak platí, že copywriter může pracovat odkudkoli. Pokud zrovna firma, ve které pracuje, nevyžaduje, aby seděl v kanceláři. Obecně je ale jedno, jestli příspěvek na Facebook vzniká v Praze nebo na Bali. 

 

Jak získat práci jako copywriter? 

Většina copíků se při hledání práce a zkušeností vydává třemi cestami. 

 

Pracujete pro firmu 

V tomto případě budete zaměstnaní na plný úvazek pro společnost z libovolného oboru a budete pro ni psát. Bez zkušeností se k takové práci těžko dostanete, ale pokud máte nad sebou mentora nebo šéfa, který vám dá spoustu individuálních rad a zpětné vazby, je to skvělá cesta. 

 

Jste copywriterem v agentuře  

V agenturách vyrůstá velká spousta psavců. Výhoda je ta, že se uchytíte i jako copywriter junior – máte kolem sebe spoustu zkušených kolegů, kteří vám poradí, pomůžou a vychovají z vás plnohodnotného copywritera.  

Dalším pozitivem je, že nemusíte neustále hledat nové klienty. Agentura udělá všechnu těžkou práci a vy se můžete jen soustředit na psaní a na svůj růst. Funguje vlastně jako prostředník. Obecně platí, že osoba, se kterou spolupracujete na straně agentury, pravidelně posuzuje vaši práci a dává vám tipy a rady, jak věci změnit nebo vylepšit. Jinak řečeno – získáváte nezanedbatelné zkušenosti. Množství klientů ze všech možných oborů tomu jen napomáhá. 

 

 

Píšete na volné noze 

Jako copywriter na volné noze pracujete sami na sebe. To znamená, že jste zodpovědní za všechno: marketing, shánění klientů, kontrolu, komunikaci a podobně. A až k tomu všemu taky občas něco píšete. 

Pokud chcete jít touto cestou, je dobré si rozmyslet, čemu se budete věnovat a co bude vaše přidaná hodnota, kterou se odlišíte od konkurence. Zamyslete se také nad tématy, která chcete psát. Nejlepší je začít psát o tom, co znáte a o čem už něco víte. Třeba milujete rybaření a víte, jaké problémy lidé v tomto oboru řeší a co je dokáže přimět k nákupu. Využijte dovedností, které jste se naučili ve svém životě, a překlopte je do své budoucí kariéry.  

 

6 tipů, které vám pomohou stát se dobrým copywriterem 

Abyste byli v copywritingu dobří, musíte trénovat. Bez ohledu na to, jak velký talent máte, pokud nebudete aktivně trávit čas vzděláváním se a nekonečným psaním, moc daleko se nedostanete. Nestačí jen „umět psát“ a mít jedničky ze slohových prací. Co všechno vám při cestě pomůže? 

 

1. Pište 

Je potřeba spousta dovedností, ale mít vypsané ruce je ta nejdůležitější. Nebojte se psát do šuplíku, vytvořte si blog, piště deník, přispívejte smysluplnými příspěvky na sociální sítě, buďte aktivní na Twitteru. Napsat něco každý den je nejlepší způsob, jak procvičovat. Pomůže vám to s vytvořením vlastního tónu psaní a bude pro vás snazší najít pro různé značky ten jejich. A lépe se vám budou přetvářet myšlenky v psaná slova (která dávají smysl).  

 

2. Čtěte 

Abyste byli dobří psavci, musíte být také čtenáři. Nemáme tím na mysli jen vzdělávací knížky o reklamě, čtěte cokoliv, co vám přijde pod ruku. Staré knihy, nové knihy, beletrii, básně, noviny, časopisy, obaly, cokoliv.  

Rozšíříte si obzory a zjistíte, jak jiní lidé používají jazyk k vyjádření myšlenek, které pak můžete použít jako vlastní nástroje ve svém kreativním arsenálu. 

 

 

3. Zahoďte perfekcionismus 

Copywriting má inspirovat, zaujmout, poučit. Nezáleží na tom, jak dobře jsou slova napsaná, pokud za nimi není žádný význam. Proto se raději soustřeďte na předání myšlenky, místo abyste se snažili o teoreticky dokonalé věty. Přemýšlejte nad tím, jak lidé skutečně mluví, jak se vyjadřují a o čem přemýšlí – a předejte to do svého psaní. Pomůže vám to více než odstavec s dokonalou větnou skladbou. 

 

4. Škrtejte 

Jestli chcete být dobrým copywriterem, naučte se škrtat. Jakmile zdokonalíte své dovednosti psát a nechat proudit své nápady, musíte se umět vyjádřit co nejmenším počtem slov. Lidé neradi ztrácejí čas a chtějí vše na zlatém podnose. Zkuste si vzít článek z dnešních zpráv a zkrátit ho tak, aby stále neztrácel na svém významu. 

 

5. Najděte svou specializaci 

Stejně jako v každé jiné práci platí, že pokud máte odborné znalosti v nějaké oblasti, dokážete se dostat daleko. Jak jsme zmínili výše, najděte to, co umíte, o čem něco víte, s čím si vás lidé spojují. Nemusí to být zrovna psaní, ale určitě vám to pomůže lépe psát.  

 

6. Začněte 

Copywriter je kombinace psavce, prodejce a behaviorálního psychologa. Pokud se chcete jedním takovým stát, máme pro vás poslední tip – ozvěte se nám! U nás najdeme místo pro juniorního i zkušeného copywritera, máme spoustu malých i velkých, ale hlavně zajímavých klientů a tým, který vám pomůže růst. 

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Inspirace
4 styly řízení zaměstnanců – náš CEO doporučuje direktivní řízení
Jak být „kapitánem lodi“, kterého posádka bude nejen poslouchat, ale také s ním ráda popluje do neznámých vod? To je otázka, kterou si pokládají manažeři i majitelé firem a my vám na ni dneska dáme odpověď od toho nejpovolanějšího – našeho CEO Honzy. Ten má s vedením lidí bohaté zkušenosti a předá vám konkrétní tipy a rady získané dlouhou praxí.
Inspirace
Tajemství úspěchu začíná v posteli – co radí náš CEO pro zvýšení produktivity?
Pro CEO úspěšné firmy je každý den výzvou plnou neustálého rozhodování, strategizování, pečlivého time managementu a hledání rovnováhy mezi prací a osobním životem. Proto vám dnes prozradím, jak to celé vlastně dělám.
Inspirace
Jak začít podnikat od nuly a vybudovat trvale úspěšnou firmu?
Začít podnikat je odvážný krok. Ale jak na to, pokud nemáte žádné zkušenosti? V našem článku vás krok po kroku provedeme tím, jak rozjet byznys, abyste neskončili na smetišti podnikatelských dějin, ale vybudovali trvale úspěšnou firmu.
Inspirace
7 nástrojů, které pomáhají řídit byznys
Efektivní řízení byznysu je klíčovou ingrediencí v receptu na podnikatelský úspěch. Jak ale dosáhnout optimálního výkonu a konkurenceschopnosti? V tomto článku se zaměříme na několik základních nástrojů, které vám v tom můžou pomoct. Od disciplíny jako základního kamene úspěchu přes reporting a KPI až po SMART cíle a Eisenhowerův diagram pro efektivní prioritizaci.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025