Změnou komunikace jsme české značce pomohli oslovit moderní publikum a zdvojnásobit počet poptávek
Grün Sport je český výrobce kompletního fitness vybavení – od velkých posilovacích strojů až po činky a drobné příslušenství. Díky lokální výrobě a kvalitním dodavatelům dokáže zařídit celé fitness centrum již do 4 týdnů od poptávky, stejně tak zvládá stroje velmi rychle servisovat.
S čím potřeboval Grün Sport pomoct?
I když má Grün Sport na trhu už více než 30 let silnou pozici a zákazníci oceňují kvalitu jejich produktů, začala se firma potýkat s klesajícím počtem poptávek. V současném vysoce konkurenčním prostředí se potenciální klienti totiž často rozhodovali pro jiné, většinou zahraniční dodavatele. A tradiční image paradoxně začala být pro Grün Sport překážkou dalšího růstu.
Chtělo to tedy změnu komunikační strategie a toho, jak značka navenek působí.
Jaký byl návrh našeho řešení?
Ve spolupráci s klientem jsme připravili novou komunikační strategii. Jako první jsme se zaměřili na analýzu cílových skupin.
- Identifikovali jsme hlavní cílové skupiny a jejich specifické potřeby.
- Pro každou skupinu jsme vytvořili jedinečnou komunikační strategii, která jí přesně odpovídá.
- Zaměřili jsme se na skutečné současné návštěvníky fitness center (už to nejsou jen kulturisté a sportovci, ale téměř kdokoliv).
Poté, co jsme si ujasnili, na koho a jak cílíme, jsme se zaměřili i na odpovídající vizuál, který nové strategii musel skvěle sedět.
- Doporučili jsme komunikovat atraktivní vizuální styl strojů – ukazovat modely v modernějšímu looku, tedy černo-antracitové provedení.
- Dali jsme důraz na možný redesign produktů – možnost customizace designu strojů.
- A především jsme se soustředili na autentickou prezentaci – ve vizuálech jsme začali používat „běžné lidi“ místo kulturistů a sportovců. Stroje prezentujeme při jejich reálném používání, nejen staticky ve skladu. Ukazujeme i konkrétní realizace, které jsme pro klienty připravili.
Implementace změn
- Pro jednotlivé cílové skupiny jsme na webu vytvořili nové stránky. A to tak, aby přesně odpovídaly specifickým potřebám daných skupin lidí.
- Nastavili jsme nové PPC kampaně, které jsou přesně zacílené a vizuálně pojaté podle nové strategie.
- Na sociálních sítích budujeme novou image značky a držíme se její konzistentní komunikace napříč kanály (např. v newsletterech).
Jaké jsou výsledky?
Po implementaci nové komunikační strategie jsme zaznamenali výrazné zlepšení konkurenceschopnosti.
- 100% nárůst CTR u reklamních kampaní – což ukazuje, že je o značku s naší novou image zájem.
- Dvojnásobný počet poptávek – díky modernizaci komunikace dokážeme lépe konkurovat zahraničním značkám.
Novou komunikační strategii dále zavádíme do všech marketingových oblastí. A plánujeme expanzi i na další trhy.
Co na spolupráci říká klient?
„Díky nové komunikační strategii jsme dokázali oslovit nové zákazníky a zároveň si udržet to, co nás dělá výjimečnými – kvalitu, tradici a osobní přístup. Výsledky předčily naše očekávání a máme radost, že jsme našli cestu, jak zůstat pro klienty stále atraktivní volbou.“