Strukturovaná data: Zviditelněte svůj web ve vyhledávačích

15. 8. 2022
SEO Přečteno 1903 x

Strukturovaná data pomůžou vyhledávačům lépe porozumět obsahu na vašem webu a zobrazí uživatelům přesně to, co hledají. Díky tomu se zlepší pozice vašeho webu ve výsledcích vyhledávání i míra prokliku. Jak toho ale dosáhnout? To vám řekneme v tomto článku. 

Co jsou strukturovaná data? 

Jak jsme už nakousli, strukturovaná data pomáhají vyhledávačům pochopit význam obsahu na vašem webu. Patří do zdrojového kódu a vysvětlují význam různých informací na webu. Díky tomu vyhledávače pochopí, o jaké informace se jedná. Na základě toho pak mohou upravit vzhled vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Například tím, že vytáhnou informace, díky kterým se uživatelé na váš web prokliknou. 

 

Jak to vypadá v praxi? 

Pomocí strukturovaných dat můžete do SERPu (stránka výsledků vyhledávání) dostat různé typy obsahu. Nezáleží na tom, zda máte blog nebo e-shop, data je možné implementovat do každého webu. Co všechno můžete zvýraznit? 

 

  • produkty 

  • články 

  • místní firmy 

  • události 

  • kurzy 

  • recenze 

  • video 

  • podcasty 

  • a další 

 

Použít můžete různé typy strukturovaných dat, dokonce i drobečkovou navigaci. Co dalšího lze použít najdete vypsané v dokumentaci od Googlu

 

Ukázka strukturovaných dat

Ukázka strukturovaných dat 

 

Dostaňte se na nultou pozici 

Pomocí strukturovaných dat můžete svůj web dostat i na tzv. nultou pozici ve výsledcích vyhledávání, která se nazývá featured snippet. Jde o to, že Google vytáhne část obsahu z vašeho webu a ukáže ji ve výsledcích vyhledávání, protože nejlépe odpovídá na vyhledávací dotaz a je hodnotná pro uživatele. Zobrazíte se tak hned pod vyhledávacím polem a máte velkou šanci, že uživatele zaujmete a proklikne se na váš web.

 

Ukázka featured snippet 

Ukázka featured snippet 

 

Jak přidat strukturovaná data na web? 

Strukturovaná data je třeba definovat pomocí tagů do HTML kódu. Pokud neumíte kódovat, ale máte web na redakčním systému Wordpress, pomohou vám s tím pluginy. Jinak se obraťte na zkušeného programátora nebo SEO specialistu, který vám s tím pomůže. Je možné to udělat třemi způsoby. Data lze přidat ve formátu JSON-LD, což doporučuje sám Google nebo Microdata či RDFa. Pomocí Google Search Console pak můžete zkontrolovat, zda je všechno v pořádku. 

 

Získejte více konverzí 

Implementace strukturovaných dat do vašeho webu vám může přinést více zákazníků. Pokud vyhledávače rozumí tomu, o čem váš web a obsah na něm je, budete se v SERPu více zobrazovat. Díky tomu je větší pravděpodobnost, že někoho zaujmete a klikne na váš web. Zatím není jasně potvrzené, zda strukturovaná data přímo zlepšují hodnocení vašeho webu, nicméně je to jeden ze způsobů, jak svůj web optimalizovat pro vyhledávače. 

Tip: Podívejte se na další způsoby, jak pomocí SEO podpořit svůj e-shop

 

Nic není hned 

Než se pustíte do optimalizace pro vyhledávače, udělejte si strategii. Výsledky SEO totiž nejsou vidět ze dne na den, proto je důležité rozmyslet si, co vlastně chcete a vytvořit si SEO strategii, která vám pomůže toho dosáhnout. Nenechte se odradit, skutečné výsledky totiž uvidíte až po 10–12 měsících.  

 

myTimi vám pomůže být vidět 

Zanalyzujeme váš web a řekneme vám, co vylepšit. Vytvoříme SEO analýzu klíčových slov a napíšeme pro vás texty, které vyhledávače milují. Posuňte svůj web na přední příčky ve vyhledávání. Napište nám pro nezávaznou nabídku

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

SEO
SEO pro Google: Jak stavět obsah hodnotný i pro AI
SEO pro Google a další vyhledávače se s každým rokem posouvá. Faktory, které ovlivňují to, jak vysoko se vaše stránka ve výsledcích vyhledávání (SERP) dostane, bývají stále komplexnější, přísnější a jsou jich stovky. Obsahem a technickými parametry webu začínaje a zpětnými odkazy, důvěryhodností a příchodem AI Overviews konče.
SEO
„SEO je jako chození do fitka“ – Milan prozrazuje, jak na SEO optimalizaci, aby vám přinesla zisky
Až znepokojivě velké množství firem SEO buď vůbec neřeší, nebo do něj investuje bez jakéhokoliv systému. Kupují levné odkazy za 200 Kč, ignorují technický stav webu a diví se, proč jsou jejich pozice ve vyhledávání žalostné. Proto vám dnes vedoucí našeho SEO týmu Milan vysvětlí základy, které vám ukáží, jak na SEO, co skutečně funguje.
SEO
Tvorba webu s ohledem na SEO optimalizaci: 5 prvků, které nesmíte podcenit + checklist zdarma
Dělat web a zpětně řešit SEO je jako stavět dům a až nakonec myslet na základy. Nějak to jde, ale jsou za tím drahé předělávky, pomalý růst a frustrace z promarněných příležitostí. Ukážeme vám, jak se pustit do tvorby webu s ohledem na SEO optimalizaci hned od začátku, aby rovnou fungoval jako účinný obchodní nástroj.
SEO
SEO Restart 2025 aneb SEO konečně umřelo. Nebo ne?
Na SEO Restartu 2025 padlo jasné stanovisko: optimalizace pro vyhledávače v tradiční podobě opravdu umírá. Nahrazuje ji boj o viditelnost všude tam, kde lidé hledají – v ChatGPT, na YouTube, v AI Overview i v diskuzích. Co to znamená pro váš web a jak se připravit na budoucnost, ve které Google SERP už nebude jediným místem, kde se rozhoduje o vaší viditelnosti?

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025