Strukturovaná data: Zviditelněte svůj web ve vyhledávačích

15. 8. 2022
SEO Přečteno 1817 x

Strukturovaná data pomůžou vyhledávačům lépe porozumět obsahu na vašem webu a zobrazí uživatelům přesně to, co hledají. Díky tomu se zlepší pozice vašeho webu ve výsledcích vyhledávání i míra prokliku. Jak toho ale dosáhnout? To vám řekneme v tomto článku. 

Co jsou strukturovaná data? 

Jak jsme už nakousli, strukturovaná data pomáhají vyhledávačům pochopit význam obsahu na vašem webu. Patří do zdrojového kódu a vysvětlují význam různých informací na webu. Díky tomu vyhledávače pochopí, o jaké informace se jedná. Na základě toho pak mohou upravit vzhled vašeho webu ve výsledcích vyhledávání. Například tím, že vytáhnou informace, díky kterým se uživatelé na váš web prokliknou. 

 

Jak to vypadá v praxi? 

Pomocí strukturovaných dat můžete do SERPu (stránka výsledků vyhledávání) dostat různé typy obsahu. Nezáleží na tom, zda máte blog nebo e-shop, data je možné implementovat do každého webu. Co všechno můžete zvýraznit? 

 

  • produkty 

  • články 

  • místní firmy 

  • události 

  • kurzy 

  • recenze 

  • video 

  • podcasty 

  • a další 

 

Použít můžete různé typy strukturovaných dat, dokonce i drobečkovou navigaci. Co dalšího lze použít najdete vypsané v dokumentaci od Googlu

 

Ukázka strukturovaných dat

Ukázka strukturovaných dat 

 

Dostaňte se na nultou pozici 

Pomocí strukturovaných dat můžete svůj web dostat i na tzv. nultou pozici ve výsledcích vyhledávání, která se nazývá featured snippet. Jde o to, že Google vytáhne část obsahu z vašeho webu a ukáže ji ve výsledcích vyhledávání, protože nejlépe odpovídá na vyhledávací dotaz a je hodnotná pro uživatele. Zobrazíte se tak hned pod vyhledávacím polem a máte velkou šanci, že uživatele zaujmete a proklikne se na váš web.

 

Ukázka featured snippet 

Ukázka featured snippet 

 

Jak přidat strukturovaná data na web? 

Strukturovaná data je třeba definovat pomocí tagů do HTML kódu. Pokud neumíte kódovat, ale máte web na redakčním systému Wordpress, pomohou vám s tím pluginy. Jinak se obraťte na zkušeného programátora nebo SEO specialistu, který vám s tím pomůže. Je možné to udělat třemi způsoby. Data lze přidat ve formátu JSON-LD, což doporučuje sám Google nebo Microdata či RDFa. Pomocí Google Search Console pak můžete zkontrolovat, zda je všechno v pořádku. 

 

Získejte více konverzí 

Implementace strukturovaných dat do vašeho webu vám může přinést více zákazníků. Pokud vyhledávače rozumí tomu, o čem váš web a obsah na něm je, budete se v SERPu více zobrazovat. Díky tomu je větší pravděpodobnost, že někoho zaujmete a klikne na váš web. Zatím není jasně potvrzené, zda strukturovaná data přímo zlepšují hodnocení vašeho webu, nicméně je to jeden ze způsobů, jak svůj web optimalizovat pro vyhledávače. 

Tip: Podívejte se na další způsoby, jak pomocí SEO podpořit svůj e-shop

 

Nic není hned 

Než se pustíte do optimalizace pro vyhledávače, udělejte si strategii. Výsledky SEO totiž nejsou vidět ze dne na den, proto je důležité rozmyslet si, co vlastně chcete a vytvořit si SEO strategii, která vám pomůže toho dosáhnout. Nenechte se odradit, skutečné výsledky totiž uvidíte až po 10–12 měsících.  

 

myTimi vám pomůže být vidět 

Zanalyzujeme váš web a řekneme vám, co vylepšit. Vytvoříme SEO analýzu klíčových slov a napíšeme pro vás texty, které vyhledávače milují. Posuňte svůj web na přední příčky ve vyhledávání. Napište nám pro nezávaznou nabídku

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

SEO
Neprodáváte tolik, kolik byste si představovali? Vyzkoušejte nástroj pro analýzu SEO potenciálu vašeho webu
Chcete využívat web na maximum a prodávat víc? Využijte náš bezplatný nástroj pro analýzu SEO potenciálu webu. Zjistěte, jak si stojíte v porovnání s konkurencí, jak rychle se váš web načítá nebo zda nepotřebujete optimalizovat obsah. Udělejte první krok k vyšším konverzím ještě dnes.
SEO
SEO 17× jinak – ultimátní průvodce ovládnutím vyhledávačů
Objevte všechny způsoby, jak dát internetovým vyhledávačům najevo, že právě vaše stránky jsou ty, které by měl doporučovat na prvních příčkách vyhledávání. Způsobů, jak to udělat je celé řada a vyznat se v nich může být někdy oříšek. Shrnuli jsme proto všechny druhy SEO, abyste si mohli vybrat, se kterými se vyplatí pracovat zrovna vám.
SEO
Studie: Copywriteři versus AI. Kdo vyhraje bitvu o SEO?
Snad s výjimkou současné módy „lyžařských brýlí“ pro rozšířenou realitu od Applu se o žádné technologické novince nemluví tolik jako o nástrojích generativní umělé inteligence. Spekuluje se o tom, že copywriteři a další tvůrci přijdou o práci, jelikož je nahradí automaticky generovaný obsah. Jaká je ale realita z hlediska SEO a copywritingu?
SEO
SEO: Jak se zbavit nežádoucího obsahu ve vyhledávačích aneb efektivní indexování
Říkáte si, proč by chtěl nějaký blázen odebírat stránku z výsledků vyhledávání, když o místa v SERPu zuří nelítostný boj? Důvodů může být celá řada. Sepsali jsme pro vás nejen proč, ale především jak odebrat stránku z indexu – způsobů je hned několik.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025