Marketing  |  Přečteno 51 x
4 tipy, jak připravit obsah webu pro Google Snippets

V posledních několika letech Google stále zdokonaluje zobrazování výsledků hledání. Vylepšením si prošel takzvaný snippet, česky také úryvek, který dobře znáte jako výsledek vyhledávání. Přečtěte si, jaké druhy snippetu jsou, co znamenají pro SEO a co musíte udělat pro to, abyste se při vyhledávání objevili co nejvýše.

banner

Co je to snippet? 

Snippet jsou informace, která vám vyjedou po zadání vyhledávaného dotazu na Googlu. Jsou to vlastně běžné výsledky vyhledávání a čerpají z dat, která se nachází na vašich stránkách. Existuje několik druhů snippetů: 

 

  • Simple snippet: Zahrnuje údaje z meta popisků (meta title, meta description a URL adresu). 

  • Rich snippet: Jde o simple snippet, který je doplněný o další údaje (nejčastěji hvězdičky hodnocení, obrázky, data událostí, cenu produktu a podobně). 

  • Featured snippet: Rámeček s odpovědí, který vám vyjede po zadání dotazu. Zobrazuje se nad samotnými výsledky vyhledávání, ale až po odkazech sponzorovaných reklamou.  

 

Simple snippet 

Simple snippet shrnuje obsah stránky. Zahrnuje meta titulek, meta popis a URL adresu konkrétní stránky. Simple snippet se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání a je základním kamenem optimalizace. Díky němu se uživatel rychle dozví, co je obsahem výsledku a proč je právě tento výsledek relevantní pro jeho dotaz. Na základě snippetu se rozhoduje, jestli chce na výsledek kliknout, nebo ne.  

Simple snippet je ideální v tom, že celkem jednoduše můžete ovlivnit, co se v něm zobrazí. Stačí příslušné tagy (titulek, popis a URL) vyplnit v administraci webu. Pokud nevíte, jak na to, přečtěte si, jak meta tagy napsat.

 

Rich snippet 

Rich snippet zobrazuje dodatečné informace k výsledkům vyhledávání, a díky tomu má vyšší proklikovost než simple snippet. Typicky jde o obrázky, hodnocení (hvězdičky), cenu produktu a podobně. Abyste získali ve vyhledávání rich snippet místo toho obyčejného, je potřeba pečlivě strukturovat obsah a data, která máte na webu.  

 

Jak využít rich snippet pro e-shop? 

Pokud chcete, aby se pro vaše produkty zobrazoval rich snippet, uveďte u svého produktu co nejvíc informací: 

 

  • název produktu, 

  • označení obrázku produktu, 

  • popis produktu, 

  • konkrétní značku produktu, 

  • hodnocení (případně jeho propsání z Heuréky), 

  • textovou recenzi, 

  • dostupnost, 

  • cenu a měnu. 

 

Jen několik prvků bude sice skutečně viditelných, ale Google vašim stránkám více porozumí a lépe je ve snippetu zobrazí. 

 

Jak využít rich snippet pro firemní weby a osobní prezentace? 

U firemních a osobních webů je využití rich snippetu obtížné. V tomto případě se strukturovaná data využívají spíše za účelem „Knowledge Graph“. Ten se zobrazuje v infoboxu u výsledků vyhledávání – typicky, když vyhledáváte počasí, sportovní výsledky nebo známou osobnost.  

Pro získání tohoto Diagramu znalostí je opět potřeba pečlivě strukturovat data a obsah na webové stránce. Pomůže vám s tím zkušený vývojář, ale spoustu práce dokážete odvést sami. 

Tip: Každý marketér, odborník na SEO i majitel webu chce, aby si ho Google všiml a on získal vytoužené první místo v žebříčku vyhledávání. Dosáhnout toho ale není snadné. Optimalizace webových stránek vám s tím výrazně pomůže. Vyzkoušejte například 10 tipů, jak pomocí SEO můžete podpořit svůj e-shop

 

 

 

Featured snippet 

Díky featured snippetu získáte místo mezi doporučenými ukázkami ve vyhledávání. Na rozdíl od seznamu výsledků, které se zobrazují pod snippetem, poskytují tyto ukázky podrobnější odpověď na vyhledávaný dotaz. Google v nich zobrazí úryvek vašeho obsahu, který považuje za dostatečně hodnotný, aby jej zvýraznil jako rychlý přehled.  

Získání featured snippetu je dokonce lepší než první místo ve vyhledávání – zdůrazňuje váš obsah jedinečným způsobem a umisťuje ho tam, kde ho publikum uvidí na první pohled. Často se to označuje jako tzv. nultá pozice a na rozdíl od meta popisků se zvyšuje šance, že upoutáte pozornost publika a přiměje ho kliknout. 

 

Nejčastější druhy featured snippetů

 

  • odstavec (přibližně 50 % výsledků vyhledávání) 

  • seznam (přibližně 37 % výsledků vyhledávání) 

  • tabulka 

  • video 

 

Jak strukturovat obsah na webové stránce? 

Co můžete ve svém obsahu udělat pro to, abyste zvýšili své šance a dostali se na vyšší pozice vyhledávání? 

 

1. Snažte se zodpovídat na otázky, které jsou relevantní pro vaše publikum 

Snippety poskytují rychlou a snadnou odpověď na vyhledávaný dotaz. Proto byste se měli snažit strukturovat stránky na svém blogu a webu tak, aby poskytovaly stručné a výstižné odpovědi na klíčové otázky, které hledá vaše cílové publikum. 

Toho můžete dosáhnout různými způsoby. Pro začátek můžete začít revizí stávajícího obsahu a analýzou webu, aby odpovídal na nejčastěji kladené otázky týkající se vašeho produktu nebo služby. Použijte k tomu třeba nástroj Google Ads, Google Analytics nebo jen související výrazy ve vyhledávači. Vytvořte seznam klíčových slov a na svém webu upravte obsah tak, aby na hledané dotazy odpovídal.  

Dalším způsobem je vytvoření vysvětlujících stránek nebo blogu, který se konkrétním tématům bude věnovat. Tím výrazně zvýšíte šance na umístění obsahu ve featured snippetu, a navíc dokážete i z malého podniku vybudovat lovebrand. Tím, že půjdete v daném tématu do hloubky, zvýšíte využití klíčových slov a pomůžete svému SEO. A Googlu i publiku ukážete, že jste odborníkem ve svém oboru a víte, o čem mluvíte. 

 

 

2. Pište užitečně a přehledně 

To, jakým způsobem odpovídáte na otázky, je také důležité. Pokud je vaším cílem zobrazení ve featured snippetu, měli byste se zaměřit na vytváření informativního obsahu, který poskytuje jasné a stručné odpovědi.  

Využívejte formátování svého obsahu. Nemůžete očekávat, že si vás Google všimne nebo že si publikum přečte, co máte na srdci, když obsah nenaformátujete tak, aby se dal snadno sledovat a konzumovat. To je zásadní pro jakýkoliv typ obsahu, obzvlášť pokud chcete dosáhnout prvních příček ve vyhledávání. K tomu se vám bude hodit znát základy copywritingu, nebo se můžete rovnou obrátit na profesionála. 

Jak obsah formátovat? Pro začátek zahrňte otázku ve svých H1 a H2 nadpisech. Využívejte při formátování obsahu seznamy, tabulky, rozčleňujte text do odstavců a používejte podnadpisy. Díky tomu Google snadno zjistí, která klíčová slova a témata jsou na vašem webu relevantní. Navíc to pomůže publiku snadno najít, co hledá, a orientovat se v textu.  

 

3. Zahrňte relevantní klíčová slova 

Ať už se snažíte objevit na první stránce ve vyhledávačích, nebo umístit svůj obsah ve featured snippetu, musíte se ujistit, že je váš obsah relevantní pro publikum. Využívejte ve svém obsahu klíčová slova. Zlepšíte si optimalizaci pro vyhledávače (SEO) a motivujete lidi k proklikům na váš web. Hledání a používání klíčových slov vám také umožní vytvářet obsah, který je pro publikum užitečný. Stačí si na jejich základě vybírat témata. 

Nezapomínejte využívat jazyk, který je vašemu publiku blízký. Navážete s ním vztah, zvýšíte důvěru ve vás a pomůžete všem vidět hodnotu v tom, co nabízíte. V konečném důsledku je přece vaším cílem nejen přimět publikum, aby navštívilo vaše webové stránky, ale motivovat ho, aby na ně klikalo dál a objednalo si produkt nebo službu, kterou nabízíte. 

 

4. Přezkoumejte svou obsahovou strategii 

Dobrý obsahový marketing (a marketing obecně) zahrnuje mnohem více aktivit než jen přivádění návštěvníků na webové stránky. Efektivní obsah přesahuje rámec SEO. Jakýkoliv obsah, který vytváříte, by měl lidem poskytovat hodnotu, být pro ně užitečný a zaujmout je tak, aby se chtěli dozvědět více o tom, co děláte. A nakonec je dovést k nákupu. 

 

Nebojte se obrátit na odborníky 

Rádi byste snippet využili, ale nevíte si rady? Pomůžeme vám posunout web na přední příčky výsledků vyhledávání díky SEO (optimalizaci pro vyhledávače) a vytvoříme kvalitní obsah, který zaujme vaši cílovou skupinu i algoritmy vyhledávání. Neváhejte se na nás obrátit. 

 

Získejte virtuálního
asistenta ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Jste nespokojení? Neplatíte
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy
Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím