10 užitečných tipů, jak na copywriting

18. 12. 2019
Marketing Přečteno 7901 x

Chcete znát 10 prospěšných rad, jak na copywriting? Tvorba reklamních a marketingových textů je skvělým nástrojem pro podporu prodeje. Ale může ji dělat každý? Na co by si všichni copywriteři měli dát pozor? A mohou psát o všem?

 

Jak na copywriting

 

1. Věřte v to, co vkládáte na “papír”

Když o něčem píšete, věřte tomu. Copywriting je tvorba reklamních a marketingových textů a měla by fungovat jako podpora prodeje vašeho výrobku nebo služby. Prodávat něco, čemu sami nevěříte, nemáte zapotřebí. A co navíc? Ani to nebude fungovat.

 

2. Copywriter ověřuje

Aplikujte během psaní článku metody kritického myšlení. Používat selský rozum vždy nestačí. Šíření dezinformačních textů je sofistikovanější a dezinformátoři jsou vynalézavější.
 

Mějte vše podložené. Čtenáře, který vás nachytá na sebemenší, ať už záměrně či nezáměrně, zveřejněné nepravdivé zprávě, bude těžké znovu získat.

 

3. Co je účel článku a ke komu mluvíte?

Před  samotným začátkem psaní si vždy připomeňte, co je účelem článku. Je to osvěta? Má být článek informativní, či prodejní? Stanovte si cíl a držte se ho!

Kdo jsou vaši čtenáři? Pište hlasem svého publika. Jestliže jsou to senioři, rozhodně jim netykejte. Mladistvým se naopak hodí tykat, ale pozor! Osvojili si slovník, který už dokonce pětadvacetiletí sotva znají. A právě ten musíte v článcích použít.

 

4. Zvolte tone of voice a zjednodušte text

Tone of voice (česky tón komunikace) je důležitý nejen v rámci firemní komunikace, ale také při psaní reklamních a prodejních materiálů. Zvolte si jeden způsob, kterým budete s publikem komunikovat. Odlište se od konkurence, zaujměte. Říkejte čtenářům příběhy, buďte zábavní, nebo pište poučné články. Tím si získáte pozornost i důvěru zákazníků a zvýšíte hodnotu značky.

Zjednodušte text. Čtenář nechce hledat význam každého druhého slova. Škrtněte vše, bez čeho se článek nebo text obejde. Správný copywriter nepoužívá slovní vatu, tedy slova, která jsou pro význam věty naprosto zbytečná nebo text hloupě vyplňují.

 

5. Věnujte se nadpisům a estetice textu, jestliže chcete podpořit prodej

Největší práci si dejte s názvem textu a jeho nadpisy. Právě ty čtenáře zaujmou. Nemusí být přitom nutně bulvární. Udělejte si analýzu klíčových slov a právě ta užijte v nadpisech.

Důležitá je také estetika. Zvolte jeden styl písma i odstavců, zarovnávejte vlevo. Neměňte v textu řádkování a používejte vždy stejný styl odrážek nebo číslování. Čtenáři usnadněte orientaci v textu a důležité zvýrazněte.

 

6. SEO a SEM je stejně důležité, jako samotný text!

Ať už se jedná o samotnou tvorbu webu nebo obecné psaní článků, vždy je potřeba provést analýzu klíčových slov. Správné použití klíčových slov a jejich vyhodnocení je základním pilířem každého úspěšného marketingového textu.

Bez SEO (optimalizace pro vyhledávače) se neobejdete, pokud nechcete, aby se váš obsah ztratil v tisícovce dalších článků. Čtenáři ho prostě a jednoduše bez tohoto procesu nenajdou.

 

7. Pište a pište, následně přepisujte a přepisujte

Copywriting, stejně jako vše ostatní, vyžaduje trénink. Čím více článků copywriter napíše, tím lepší bude. Poté, co článek napíšete, několikrát si ho po sobě přečtěte. A nebojte se škrtat a přepisovat.

 

8. Nebojte se opakovat to, co chcete publiku sdělit

Pokud potřebujete čtenářům něco říct, nebojte se to zopakovat. Ať už se jedná o konkurenční výhodu, hlavní benefity služby či výrobku, nebo jakoukoliv jinou klíčovou myšlenku.

 

9. Prioritizujte!

Time management by měl hrát hlavní roli v pracovní době i v celém životě. Každý někdy musel jako copywriter začít. Jestliže ale ani po čase není copywriting vaší silnou stránkou, raději zvažte delegování na profesionála a ušetřete hodiny času.

 

10. Soustřeďte se a nedělejte víc věcí najednou

Multitasking může být fantastický. Na psaní článků (při tvorbě webových stránek, katalogu nebo jiného obsahu) ale potřebujete klid. Soustřeďte se jen na jedno, buďte si vědomi chyb, které děláte. Nestíháte svou práci a do toho chcete tvořit obsah, který bude podporovat prodeje? Raději tuto činnost outsourcujte.

 

Copywriting a analýza klíčových slov? myTimi je tu pro vás

Virtuální asistent myTimi pomáhá stovce spokojených zákazníků s copywritingem a vším, co s ním souvisí. Patříte i vy mezi podnikatele, kteří mají mnoho práce? Chcete se specializovat na to, co vám jde nejlépe, a na copywriting nemáte čas? S čím vám může myTimi pomoci?

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025