Cold calling funguje dobře, ale jen pokud ho děláte jinak než vaše konkurence. My si proto zakládáme už na tvorbě call scriptu, který je vždy personalizovaný a u studených kontaktů vzbuzuje zájem. Během kvalifikace poptávek navíc správně vytvořený call script pomáhá vyfiltrovat nerelevantní leady ještě před domluvením schůzky. Díky tomu pak obchodník chodí jen na ty správné schůzky. Co call script obsahuje?
• popis vašeho produktu (či služby),
• důvody, proč by si ho zákazník měl koupit (jeho přidaná hodnota),
• nejčastější dotazy ohledně produktu,
• reakce na protiargumenty
• a pravděpodobné scénáře, které můžou během hovoru nastat.
Setkáme se online nebo offline, probereme spolu vaše podnikání a vytvoříme strategii, která bude obsahovat:
• Cíl nebo cíle. Může jich být víc, třeba domluvení schůzky nebo registrace do demo verze.
• Cílovou skupinu. Abychom vytvořili personalizovaný call script, musíme vědět, kdo jsou vaši zákazníci.
• Proposition value produktu. Definujeme si, co děláte a co může druhá strana skrze váš produkt nebo službu získat.
Na základě definované strategie vytvoříme call script, který obsahuje:
• Představení – jasný, krátký a výstižný popis firmy nebo konkrétního produktu.
• Proč by si zákazník měl produkt koupit.
• Racionální a emocionální argumenty. Vždy se snažíme používat hlavně číselné argumenty, např.: „Tato investice se vám vrátí do čtyř měsíců.“
• Otevřené otázky pro kvalifikaci poptávajícího.
• Odpovědi a scénáře na nejčastější protiargumenty. Na dotazy a námitky je potřeba reagovat okamžitě.
• Domluvení dalších kroků – navrhneme termíny schůzek nebo navazujících hovorů a zákazníkovi tak dáme možnost volby.
Po prvních hovorech call script aktualizujeme a přidáme nové prodejní argumenty, které z hovorů vzešly.
Každý call script by měl obsahovat tyto fáze hovoru: začátek, získání zájmu, zodpovězení dotazů a domluvení schůzky. Konkrétní call script se už pak odvíjí od specifického účelu vašeho hovoru.
Jestli chcete podrobný návod, jak call script vytvořit, přečtěte si náš článek: Jak napsat call script, který osloví každého zákazníka.
Call script vzor najdete na různých webových stránkách zaměřených na prodejní techniky, marketing nebo zákaznickou podporu. V našem článku například najdete ukázkový call script a taky přesný návod, jak si call script vytvořit.
Cold calling je technika, kdy voláte potenciálním klientům, kteří ale zatím váš produkt nebo službu vůbec neznají a neprojevili o ni zájem. Cílem cold callingu je s volaným navázat první kontakt, představit mu nabídku a získat jeho zájem o produkt nebo službu.
Pro navolávání studených kontaktů neboli cold calling je důležitý nejen samotný hovor, ale taky dostatečná příprava. Co všechno by měla příprava zahrnovat?
Tip: Přečtěte si podrobný návod, jak na cold calling.
Mezi nejlepší dny, kdy volat klientům patří úterý, středa a čtvrtek. A to z toho důvodu, že v pondělí po víkendu většina lidí neví, kde jim hlava stojí, a v pátek se už naopak nemohou dočkat volna a nechtějí nic řešit.