Vyplatí se psát edukativní newslettery, které jsou pro odběratele tak hodnotné, že se díky nim ve vašem oboru vzdělávají a doporučují je ostatním. Tohle nám už několik klientů řeklo a dokážeme to zařídit i pro vás. I když e-mail marketing nepřináší tolik poptávek jako třeba PPC reklamy, svou roli má – zvyšuje efektivitu jiných kanálů, buduje dlouhodobý vztah s příjemci a tím posiluje povědomí o vaší značce. Pravidelným připomínám pomocí newsletterů se jim totiž váš brand vrývá do mysli.
Tvorba a rozesílání newsletterů patří mezi nejlevnější kanály, například i díky tomu, že mailingové nástroje můžete do určitého počtu odběratelů využívat zdarma. Nám se osvědčily nástroje Ecomail, Mailchimp a Mailkit. Poslední zmíněný je sice nejdražší, ale newslettery se přes něj dostanou téměř ke všem příjemcům, neskončí ve spamu. Nástroje technicky správně nastavíme, postaráme se o tvorbu grafiky podle vašeho brandmanuálu a zajistíme tvorbu obsahu. Nebojte, vždycky je o čem psát – vymyslíme témata a sestavíme harmonogram.
Prvním krokem k vytvoření newsletteru je výběr vhodného nástroje. Mezi ty nejvyužívanější patří Mailchimp, Ecomail nebo SmartEmailing. V těchto nástrojích si snadno vytvoříte šablonu newsletterů, kterou přizpůsobíte své značce. Většina nástrojů nabízí drag-and-drop editory, takže si snadno vytvoříte newsletter podle svých představ bez nutnosti kódování.
Součástí každého newsletteru by měl být poutavý předmět, který čtenáře zaujme a motivuje k otevření e-mailu. Tělo newsletteru by mělo obsahovat hodnotný obsah (například tipy, novinky nebo slevové akce), grafiku, která ladí s designem značky a jasnou výzvu k akci (CTA).
Nezapomeňte ani na responzivní zobrazení, aby se e-mail dobře zobrazoval jak na počítači, tak i na mobilu a dalších zařízeních.
Obecně platí, že pro B2B je vhodné e-maily posílat v pracovní době a pro B2C naopak mimo pracovní dobu. Pokud ale chcete zjistit, co nejlépe vyhovuje vašemu publiku, využijte A/B testování. Vyzkoušejte různé časy i dny a ověřte si, jestli je pro vás lepší posílat newslettery ve všední den nebo o víkendu a zda vaše publikum lépe reaguje ráno, odpoledne nebo večer.
Příjemce newsletteru oslovujte jménem, pokud ho máte k dispozici. Díky tomu bude komunikace více osobní. Pokud jméno neznáte, využijte obecnější oslovení, jako například „Vážený zákazníku“ nebo „Milí čtenáři“.
Oslovení by mělo odpovídat tónu vaší značky – pokud například se zákazníky komunikujete jako s přáteli, použijte neformální oslovení. Důležité je, aby oslovení působilo přirozeně a zapadalo do celkového stylu vaší komunikace.