Jak zpřesnit marketing na základě zpětných vazeb zákazníků?

Honza, CEO služby myTimi, z průzkumu mezi našimi zákazníky zjistil, jak správně cílit marketing. Zajímalo ho, kdo jsou klienti virtuálního asistenta a co konkrétně chtějí. O správně položené otázky, feedback klientů a užitečné a praktické rady se s námi podělil.

 

 

Autor: Jan Skovajsa

Jednoho dne nastalo ráno, jenž není z pohledu mé pracovní činnosti nijak neobvyklé.  Nastal čas položit si zdánlivě banální otázky, které by neměly nechat klidným nikoho, kdo se zabývá marketingem a tím, kde sehnat obchod.

 

Kdo jsou naši zákazníci a co přesně chtějí?

V průběhu let jsem zjistil (a objevil již dvěstěkrát objevené), že nejlepší je klientům zavolat a zeptat se jich přímo. Zeptal jsem se jich, na co službu myTimi používají a proč. Pomáháme jim? V jakých situacích si dokáží představit outsourcing? A co jsou hlavní důvody pro kontaktování virtuálního asistenta myTimi a využití jeho služeb?

Zní vám tyto otázky triviálně? Vsadil bych na to, že odpovědi vás překvapí. Obvolal jsem reprezentativní vzorek zákazníků, zjistil jsem zajímavé věci a rád bych se s vámi o ně v tomto článku podělil.

 

Kdo jsou zákazníci myTimi?

 

 

52 % klientů jsou SMB (malé a střední podniky), z 29 % se jedná o freelancery a z 19 % o jednotlivce.

 

Proč myTimi používají?

Nemusíte být génius, aby vám došlo, že odpověď bude mít něco společného  s nedostatkem času na důležité věci. Je ale reakce, respektive to, co se za ní skrývá, tak jednoduché, jak se zdá?

Bohužel ano☺

 

  • 80 % používá službu myTimi pro nedostatek času v podnikání. Jednoduše potřebují pomoc, ale nechtějí si nikoho, ať už kvůli byrokracii nebo vysokým fixním nákladům, najímat.
  • 63 % oceňuje outsourcing služeb v oblasti, které tak úplně nerozumí.
  • 60 % ohodnotilo pozitivně ovlivnitelnost variabilních nákladů.
  • 40 % nechce nikoho řídit, ale jen delegovat práci.
  • 32 % se líbí, že platí jen za to, co využijí a ušetří za mnoho neefektivních výdajů.

 

Na co myTimi používají?

 

 

  • Skoro 60 % je marketing (zejména se jedná o správu sociálních sítí, PPC, obsah a LinkedIn).
  • 50 % je osobní asistence (od přípravy reportingu, rešerše, prezentace atp.)
  • 40 % prodejní podpora (zejména se jedná o cold emailing a cold calling).
  • Pro 30 % děláme zákaznický servis, resp. první kontakt se zákazníkem.


Odkud zákazníci přišli, resp. jaký je oslovil marketingový kanál?

A poté přišla na řadu otázka, na výsledky jejíž odpovědi jsem byl vážně zvědavý. Zjistil jsem, že většina zákazníků byla zasažena větším počtem kanálů (minimálně dvěma) a jen málokdo se rozhodl na základě pouze jednoho kanálu.

Hodně respondentů uvedlo, že o nás četli článek na iDnes.cz nebo o nás slyšeli u Dana Tržila. Zpravidla v té době ale nepotřebovali využít našich služeb a později je zasáhla reklama na Facebooku nebo samotný remarketing. Pojďme se podívat na jednotlivé odpovědi.

 

1. Kde jsem o vás prvně slyšel/a?

 

 

2. Kdy jsem se rozhodl s vámi začít spolupracovat?

 

Co si mohu z průzkumu odnést?

Zákazníci mi zejména pomohli definovat, proč používají službu myTimi.

Tip, jak využít zjištění: použijte to jako argument a aktivně ho využívejte v on-line marketingu.

Zjistil jsem, jaké produkty používají nejvíce a o kterých potenciálně uvažují.

Tip, jak využít zjištění: díky této otázce zjistíte, jaké jsou vaše nejlepší akviziční produkty. Těm věnujte prostor na landing page, zasvěťte se do tajů SEO i SEM, zefektivněte onboarding a těmto produktům se pečlivě věnujte.

A v poslední řadě mě šokoval výsledek celkového marketingového mixu.

Tip, jak využít zjištění: díky této otázce přijdete na to, jak nakládat se všemi kanály. Já jsem pochopil, že musím používat všechny aktuální kanály, protože jeden bez druhého funguje jen velmi omezeně.

 

Potřebujete pomoc s marketingem a nastavením produktu?

Baví vás budovat firmu tak, jako mě? Jestliže ano, doporučuji vám (a současně věřím, že se jedná o jeden z nejlepších marketingových tipů) zeptat se samotných zákazníků, proč využívají vašich služeb, co chtějí a odkud jsou.

Pokud byste potřebovali s čímkoliv pomoci, neváhejte a napište mi na honza@mytimi.cz.

Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím