Jak zpřesnit marketing na základě zpětných vazeb zákazníků?

28. 11. 2019
Zákaznická péče Přečteno 2919 x

Honza, CEO služby myTimi, z průzkumu mezi našimi zákazníky zjistil, jak správně cílit marketing. Zajímalo ho, kdo jsou klienti virtuálního asistenta a co konkrétně chtějí. O správně položené otázky, feedback klientů a užitečné a praktické rady se s námi podělil.

 

ET v tunelu

 

Autor: Jan Skovajsa

Jednoho dne nastalo ráno, jenž není z pohledu mé pracovní činnosti nijak neobvyklé. Nastal čas položit si zdánlivě banální otázky, které by neměly nechat klidným nikoho, kdo se zabývá marketingem a tím, kde sehnat obchod.

 

Kdo jsou naši zákazníci a co přesně chtějí?

V průběhu let jsem zjistil (a objevil již dvěstěkrát objevené), že nejlepší je klientům zavolat a zeptat se jich přímo. Zeptal jsem se jich, na co službu myTimi používají a proč. Pomáháme jim? V jakých situacích si dokáží představit outsourcing? A co jsou hlavní důvody pro kontaktování virtuálního asistenta myTimi a využití jeho služeb?

Zní vám tyto otázky triviálně? Vsadil bych na to, že odpovědi vás překvapí. Obvolal jsem reprezentativní vzorek zákazníků, zjistil jsem zajímavé věci a rád bych se s vámi o ně v tomto článku podělil.

 

Kdo jsou zákazníci myTimi?

52 % klientů jsou SMB (malé a střední podniky), z 29 % se jedná o freelancery a z 19 % o jednotlivce.

 

Proč myTimi používají?

Nemusíte být génius, aby vám došlo, že odpověď bude mít něco společného  s nedostatkem času na důležité věci. Je ale reakce, respektive to, co se za ní skrývá, tak jednoduché, jak se zdá?

Bohužel ano☺

 

  • 80 % používá službu myTimi pro nedostatek času v podnikání. Jednoduše potřebují pomoc, ale nechtějí si nikoho, ať už kvůli byrokracii nebo vysokým fixním nákladům, najímat.
  • 63 % oceňuje outsourcing služeb v oblasti, které tak úplně nerozumí.
  • 60 % ohodnotilo pozitivně ovlivnitelnost variabilních nákladů.
  • 40 % nechce nikoho řídit, ale jen delegovat práci.
  • 32 % se líbí, že platí jen za to, co využijí a ušetří za mnoho neefektivních výdajů.

 

Na co myTimi používají?


Odkud zákazníci přišli, resp. jaký je oslovil marketingový kanál?

A poté přišla na řadu otázka, na výsledky jejíž odpovědi jsem byl vážně zvědavý. Zjistil jsem, že většina zákazníků byla zasažena větším počtem kanálů (minimálně dvěma) a jen málokdo se rozhodl na základě pouze jednoho kanálu.

Hodně respondentů uvedlo, že o nás četli článek na iDnes.cz nebo o nás slyšeli u Dana Tržila. Zpravidla v té době ale nepotřebovali využít našich služeb a později je zasáhla reklama na Facebooku nebo samotný remarketing. Pojďme se podívat na jednotlivé odpovědi.

 

1. Kde jsem o vás prvně slyšel/a?

2. Kdy jsem se rozhodl s vámi začít spolupracovat?

 

Co si mohu z průzkumu odnést?

Zákazníci mi zejména pomohli definovat, proč používají službu myTimi.

Tip, jak využít zjištění: použijte ho jako argument a aktivně ho využívejte v on-line marketingu.

Zjistil jsem, jaké produkty používají nejvíce a o kterých potenciálně uvažují.

Tip, jak využít zjištění: díky této otázce zjistíte, jaké jsou vaše nejlepší akviziční produkty. Těm věnujte prostor na landing page, zasvěťte se do tajů SEO i SEM, zefektivněte onboarding a těmto produktům se pečlivě věnujte.

A v poslední řadě mě šokoval výsledek celkového marketingového mixu.

Tip, jak využít zjištění: díky této otázce přijdete na to, jak nakládat se všemi kanály. Já jsem pochopil, že musím používat všechny aktuální kanály, protože jeden bez druhého funguje jen velmi omezeně.

 

Potřebujete pomoc s marketingem a nastavením produktu?

Baví vás budovat firmu tak, jako mě? Jestliže ano, doporučuji vám (a současně věřím, že se jedná o jeden z nejlepších marketingových tipů) zeptat se samotných zákazníků, proč využívají vašich služeb, co chtějí a odkud jsou.

Pokud byste potřebovali s čímkoliv pomoci, neváhejte a napište mi na honza@mytimi.cz.

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Zákaznická péče
Jak na mystery shopping, abyste z něj vytěžili maximum
Vezmete pytlík plný švestkových perníků, ale jeden vložíte jahodový. Pod leták v nákupním košíku schováte čokoládu. A teď čekáte, co bude u pokladny. Zeptá se vás prodavačka na věrnostní kartičku? Ujistí se, že v nákupním košíku nemáte žádné další zboží? Pozorujete prodavačku a už si v hlavě píšete poznámky a hodnotíte. Ano, uhodli jste správně, provádíte mystery shopping.  
Zákaznická péče
Jak to vidí zákazník: Mystery shopping odhaluje slabá místa podnikání
Snad skoro každého, kdo v mládí zažil brigádu ve službách, někdy „strašili“ mystery shoppingem. Znáte to – přijde osoba tvářící se jako zákazník, která potom všem řekne, jak se parta prodavačů zašitá v zadní části obchodu opírá o nevyložené palety se zbožím. Teprve po letech mnohým došlo, jaká je vlastně role mystery shoppingu v podnikání a jak je důležitá.
Zákaznická péče
Dotazník spokojenosti zákazníka: Jak a proč s ním začít?
Ať už testujete nový produkt, zlepšujete své služby nebo třeba chcete získat zpětnou vazbu na svůj zákaznický servis, průzkum mezi zákazníky vám toho spoustu prozradí. Na následující řádcích zjistíte, proč je dotazník spokojenosti tak důležitý a jak ho vytvoříte.
Zákaznická péče
15 tipů, jak dokonale zvládnout péči o zákazníky
Péče o zákazníky je nezbytnou součástí každého byznysu. A čím lépe ji zvládnete, tím spokojenější zákazníky budete mít. V článku vám ukážeme, kterých 15 kroků vede k dokonalému zákaznickému servisu.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025