Jak u nás probíhá zaškolení nováčků? Seznamte se s buddy programem

Život v myTimi Přečteno 524 x

Sedíte v nové práci. Nevíte, kde je kuchyňka, nemáte přihlašovací údaje do systému, neznáte jménem ani jednoho kolegu a je vám trapné se na cokoliv zeptat. Zažili jste už někdy takový nástup do nové práce? V myTimi by se vám tohle nikdy nestalo. U nás totiž máme skvělý buddy program. 

Přečtěte si, jak u nás vypadá zaškolování nových kolegů, kdo ho má na starosti a jaké výhody přináší. 

 
Co je to buddy program? 

Buddy program je systém, díky kterému se v nové práci nebudete cítit tak ztracení. Při nástupu totiž dostanete k dispozici svého buddyho. Buddy je zkušený kolega, který vám:  

  • pomůže zorientovat se v novém prostředí, 
  • seznámí vás s firemními procesy, 
  • představí vás kolegům, 
  • zasvětí vás do firemní kultury 
  • a hlavně se ho můžete kdykoliv (v rámci pracovní doby) na cokoliv zeptat. 

 

Proč jsme zavedli buddy program v myTimi? 

Vždycky jsme měli systém zaškolování nováčků, ale takhle propracovaný buddy program máme až díky iniciativě naší projektové manažerce Viki. Inspirací jí byl systém, který funguje na vysokých školách, kdy studenti z prvního ročníku dostanou svého buddyho z vyšších ročníků, který s nimi sdílí své zkušenosti a odpovídá na otázky. 
 
Project Manager Patrik byl prvním nováčkem, který si buddy programem prošel. A přišel mu tak skvělý, že se rozhodl být jeho součástí (alespoň tak to tvrdí Viki). 
 
Tip: Přečtěte si rozhovor s Viki a zjistěte, jak vypadaly její začátky a co jí na práci v myTimi nejvíc baví. 

 

Jak vypadá náš buddy program? 

Program zaškolování nováčků má u nás na starosti Viki a Patrik. Oba pracují jako projektoví manažeři v sales oddělení.

 

První den 

V prvních dnech s vámi buddy projde: 

  • úvodní školení – kde se dozvíte, kdo za myTimi stojí, co děláme, jak pracujeme, naše hodnoty a další informace, 
  • systémy, které využíváme pro řízení projektů a úkolů 
  •  a základy administrativy, 

Nakonec vás ještě nechá vyplnit medailonek. Medailonky jsou takový skvělý tahák pro nové (ale i stávající) kolegy, kde si můžou přečíst informace o svých spolupracovnících. Najdete tam nejen to, co přesně daný kolega v myTimi dělá, ale i fun fact. Třeba Knowledge Manager Daniel umí nazpaměť zhruba 70 singlů od Epic Rap Battles of History​ a copywriterka Péťa neumí dřepět. 


Další dny 

V dalších dnech si vás už vezme na starosti váš team leader. Ten vás postupně zaškolí a naučí používat nástroje, které potřebujete konkrétně pro svoji pozici.  
 
Tip: Vzdělávání je v myTimi až na prvním místě. Přečtěte si, jak naše zaměstnance školíme a vzděláváme
 
Případně se vám i nadále věnuje Patrik, který s vámi každé 2–3 dny má školení, kde s vámi během zhruba hodiny projde: 

  • Jak fungují KPIs a produktivita. 
  • Každou službu, kterou v myTimi v rámci salesu nabízíme (obchod, zákaznická péče a virtuální asistence). 
  • Time management – jak si rozložit práci. 

 
Tip: Nevíte, co to jsou KPIs nebo že je můžete využít i k měření výkonnosti zaměstnanců? Napsali jsme o nich článek. 
 

Školení s Honzou Skovajsou 

Náš CEO Honza, v rámci školení, poskytne novým kolegům svůj pohled na firmu. Nebojte, není to klasická nalejvárna o tom, jak jsme nejlepší a spousta dalších korporátních frází. Honza si na nic nehraje, a bude s vámi mluvit tak, jako by seděl s kámoši u piva. A pro nováčky je to zároveň příležitost poznat našeho CEO osobně. 
 
Chcete se o našem CEO dozvědět víc? Přečtěte si: 

 
Anebo si poslechněte rozhovory: 

 

Jaké jsou výhody buddy programu? 

Náš buddy program má spoustu výhod. Nejen pro nováčky, ale i pro myTimi, jako firmu.  

 

1. Rychlé zaučení  

Díky efektivnímu programu zaškolení se noví lidé rychle začlení do projektů a brzo se stávají přínosem pro tým. Hlavním důvodem kromě úvodních školení je i to, že se mají na koho obrátit v případě nejasností. Díky tomu nevznikají prodlevy, kdy by nováčci nevěděli, co mají dělat. 
 

2. Nováčci se necítí ztracení 

Nástup do nové práce je vždycky spojený s alespoň lehkou nervozitou, a hlavně velkým množstvím nových informací – noví kolegové, neznámé prostředí, nové firemní hodnoty a spousta dalšího. I když dostanete přístup ke složkám, souborům a videím ve stylu „povídání o firmě“, těch informací je zkrátka příliš. 
 
Proto je skvělé, že se v myTimi můžete jednoduše zeptat svého buddyho. A hlavně nebudete mít pocit, že někoho otravujete svými dotazy. Jak Viki sama poznamenala: „My nováčkům s Patrikem vždycky říkáme, že jsme tady od toho, aby nás otravovali a ptali se nás.“ 


3. Nováčci rychle pochopí, jak myTimi funguje 

Klademe velký důraz na to, aby nováčci zapadli do firemní kultury, důkladně se seznámili s procesy a pochopili, jak myTimi funguje v širším kontextu. 
 
Proto jsou součástí buddy systému i školení na jednotlivé služby, které poskytujeme. U nás se vám zkrátka nestane, že byste nevěděli, jakou práci dělají kolegové vedle v kanceláři. 
 

Co je pro buddies největší výzva? 

Podle Viki a Patrika je důležité najít rovnováhu mezi přátelským přístupem a důrazným předáním podstatných informací. Proto k tomu přistupují tak, aby nováček chápal, co je důležité, ale zároveň aby věděl, že mu nikdo neutrhne hlavu, když to pokazí nebo zapomene. 
 
Tip: Podívejte se i na další články ze života v myTimi

 

Jak buddy program hodnotí naši zaměstnanci? 

Přečtěte si, jaký mají naši zaměstnanci názor na fungování buddy programu a jak jim pomohl zvládnout začátky v myTimi. 
 
„Za mě byla zkušenost s buddy programem skvělá – moc mi pomohlo, že byl pořád po ruce člověk, na kterého jsem se mohla kdykoliv s čímkoliv obrátit. Mít nějakou známou tvář pořád k dispozici udělalo celý proces nástupu tisíckrát příjemnější. Líbil se mi otevřený komunikační přístup, kdy jsem měla pocit, že se opravdu nemusím stydět na cokoliv zeptat. Za mě není nic, co bych programu vytkla.“ 
 
Kateřina Zýková 
Virtuální asistentka 
Nástup: březen 2025 
Buddy: Patrik 

 


 


„Za buddy programem jsem byla ráda především v úplných začátcích. Díky němu pro mě bylo snazší zorientovat se nejen v samotném fungování firmy, ale i v konkrétních nástrojích a procesech, se kterými u nás pracujeme. 
  
Součástí programu byla školení, která mi poskytla důležité základy a kontext, a také přehledný manuál, kde byly jednotlivé kroky a úkoly rozdělené tak, aby se v nich nováček snadno vyznal. To mi velmi pomohlo adaptovat se a pochopit, jakým způsobem projekty běží. 
  
Obrovským přínosem pro mě byla i osobní podpora ze strany kolegů, kteří dohlíží na kvalitu výstupu. Vždy byli ochotní zodpovědět moje dotazy a nasměrovat mě, když jsem si nebyla jistá. Právě díky nim jsem se rychleji zorientovala v jednotlivých projektech a postupně se cítila víc jako součást týmu. Celkově hodnotím buddy program jako velmi přínosný a určitě bych ho doporučila zachovat i do budoucna.“ 

 
Anna Ebertová 
Projektový specialista 
Nástup: březen 2025 
Buddy: Patrik 
 



 
„Buddy program mi přišel jako skvělý způsob, jak nováčkům usnadnit start. Mně osobně hodně pomohl se rychle zorientovat, nebát se na cokoli zeptat a neztratit se v množství informací, které na začátku přijdou. Bylo fajn mít po ruce někoho, kdo poradí s konkrétními dotazy i s tím, jak to v myTimi vlastně chodí. A hlavně jsem měl první den s kým jít na oběd.“ 
 
Dominik Šimůnek 
Digital Marketing & Analyst Specialist 
Nástup: srpen 2024 
Buddy: Viki 
 


 


„Na buddy programu jsem nejvíc ocenila dvě věci. Zaprvé jsem věděla, že se na Viki můžu obrátit s jakýmkoliv dotazem a zadruhé jsem buddy program absolvovala společně s dalším nováčkem, takže jsem měla šanci se hned seznámit s někým dalším z myTimi.“ 
 
Tereza Heroková 
Copywriter 
Nástup: květen 2023 
Buddy: Viki 
 

 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Život v myTimi
Recenze: Freelo – do třetice všeho dobrého
Tři různé pohledy na jeden nástroj. Tři role v content týmu. Tři roky zkušeností. Odhrnujeme oponu do našeho procesního zákulisí – mrkněte, jak Freelo využíváme na maximum, od strategického plánování přes koordinaci týmu až po samotnou tvorbu obsahu.
Život v myTimi
„Když něco nefunguje, otevřeně si to vyříkáme a hledáme řešení.“ To je jeden z důvodů, proč se Nicol vrátila do myTimi
Přicházíme s jedním z našich interních příběhů, který poodhalí, proč se u nás lidem dobře pracuje. Jako první jsme vyzpovídali naši copywriterku a koordinátorku Nicol, která se po zkušenostech v jiných firmách rozhodla vrátit do myTimi. V článku prozradí, co jí jinde chybělo a co je to hlavní, proč se k nám do myTimi vrátila.
Život v myTimi
Tajemství úspěchu začíná v posteli – co radí náš CEO pro zvýšení produktivity?
Pro CEO úspěšné firmy je každý den výzvou plnou neustálého rozhodování, strategizování, pečlivého time managementu a hledání rovnováhy mezi prací a osobním životem. Proto vám dnes prozradím, jak to celé vlastně dělám.
Život v myTimi
„Chci se zdokonalovat v tom, co dělám – největší smysl mi dávají webové projekty,“ říká naše content manažerka Aneta
Aneta vede v oddělení contentu svůj vlastní tým. Z copywritera se z ní v průběhu let stala manažerka a dnes má na starosti nejen psaní, ale hlavně kontrolu výstupů a zdokonalování ostatních copywriterů. V rozhovoru jsme se pobavili o tom, co se jí na copywritingu líbí, kam se chce posouvat dál a jaké to je pracovat plně na dálku.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025