Google zná celý svět, Sklik zná Čechy. Co je Sklik a kdy ho využít?

Marketing Přečteno 331 x

Sklik je jako mladší bratr, který žije ve stínu svého celosvětově známého sourozence – Google Ads. Ale i Sklik má svoje silné stránky. Zatímco Google Ads je velká hvězda, která vládne světu, Sklik se soustředí na to, co opravdu umí – efektivně zasáhnout české publikum. Takže pokud hledáte reklamní systém, který exceluje na českém trhu, je Sklik tou pravou volbou. 

Co je Sklik? 

Sklik je český online reklamní systém, který patří pod společnost Seznam.cz. Tento systém slouží ke správě reklam, které se zobrazují na webových stránkách Seznamu a dalších partnerských webech. 

V Skliku můžete nastavit různé typy reklam, jako jsou textové inzeráty, bannerové reklamy, nebo produktové inzeráty pro e-shopy. Díky tomu přizpůsobíte kampaně specifickým potřebám své firmy. 

V myTimi Skliku říkáme Google Ads pro začátečníky, protože je jeho uživatelské rozhraní jednodušší a intuitivnější. Sklik je tak ideálním reklamním systémem i pro ty, kteří s online reklamou teprve začínají.  

 

Proč využít Sklik od Seznamu? 

Možná vám teď hlavou běží, proč byste měli inzerovat přes Sklik, když všude neustále narážíte na informaci, že většina lidí používá k vyhledávání Google. To je pravda – Google má dominantní podíl na trhu vyhledávačů. Podle statistik se v prosinci 2024 téměř 90 % veškerého vyhledávání na internetu uskutečnilo právě přes Google. I přesto však Sklik nabízí jednu zásadní výhodu, kvůli které ho využívá řada firem – zaměřuje se na český trh

1. Systém zaměřený na český trh 

Sklik reklamou zasáhne přes 95 % všech uživatelů českého internetu. Nástroj optimalizovaný pro uživatele, kteří mají specifické návyky, zájmy a chování při používání českých internetových stránek. Navíc je systém napojený na Seznam.cz, jednu z nejnavštěvovanějších webových stránek v České republice

Pokud vaše firma cílí především na české zákazníky, Sklik nabízí lepší zacílení na místní publikum. To pro vás znamená relevantnější a kvalitnější návštěvnost. 

2. Menší konkurence a nižší náklady 

Na Skliku je menší konkurence oproti Google Ads. Čím to je? Firmy primárně využívají Google Ads. My pro optimalizaci výsledků doporučujeme kombinovat oba reklamní systémy, pokud to pro vaši firmu dává smysl. Na Skliku totiž můžete snadno využít menší konkurenci a získat kvalitní návštěvnost za nižší náklady.  

Díky menší konkurenci máte lepší šanci na zobrazení svých reklam v relevantním kontextu a získání konverze (např. nákup, registrace nebo jiná požadovaná akce). 

 

 

3. Jednoduché rozhraní 

Sklik je jednoduchý a intuitivní nástroj, a navíc v češtině. Základní verze Skliku je velmi intuitivní a nevyžaduje pokročilé znalosti PPC reklam. Můžete si rychle vytvořit kampaně a spravovat je bez nutnosti složitého nastavování. 

Tip: Proveďte PPC audit a zjistěte, jestli svůj potenciál využíváte na maximum. Sepsali jsme pro vás návod, jak na to

4. Široká partnerská síť 

Sklik není jen Seznam. Obsahová síť Skliku zahrnuje více než 3 000 prověřených webů, mezi které patří například: 

  • novinky.cz 
  • seznamzpravy.cz 
  • prozeny.cz 
  • iDnes.cz 
  • aktualne.cz 
  • tv.nova.cz 
  • iprima.cz 
  • super.cz 
  • a další… 

Sklik je napojený na Seznam.cz a jeho partnerské weby. To znamená, že se vaše reklamy zobrazují na jednom z nejnavštěvovanějších českých portálů a na dalších lokalizovaných webech, které mají vysoký dosah a relevanci. 

5. Detailní analytika a optimalizace kampaní 

I přesto, že je Sklik jednoduchá platforma, poskytuje podrobné statistiky a analytické nástroje, které vám pomohou lépe pochopit, jak vaše reklamy fungují. Můžete sledovat výkon jednotlivých kampaní, klíčových slov nebo reklamních formátů a na základě těchto dat optimalizovat své strategie. 

 

Je pro vás reklama na Skliku to pravé? 

Sklik je ideální zejména pro firmy, které chtějí zvyšovat povědomí o značce. Obsahové kampaně totiž fungují na Skliku skvěle. 

Obecně je Sklik vhodný pro všechny firmy, které: 

  • chtějí efektivně oslovit české publikum, 
  • mají menší rozpočty 
  • a potřebují jednoduchý nástroj pro online reklamu, který nabízí solidní možnosti cílení a analýzy výkonu kampaní. 

 

 
 

Jak funguje Sklik? 

Už máte jasno v tom, jestli je Sklik ten pravý reklamní systém pro vaši firmu. Teď je čas zorientovat se v jeho rozhraní a vytvořit vaši první kampaň. 

 

1. Vytvořte si účet 

Do rozhraní reklamního systému Sklik se snadno přihlásíte přes Seznam účet nebo jiný e-mail. 

Tip: Přečtěte si podrobný návod, jak na to a taky jak přidělit přístupy dalším uživatelům do vašeho Sklik účtu. 

 

2. Nastavte automatickou platbu 

Pro pohodlné placení za reklamy doporučujeme nastavit automatické platby kartou. Tento způsob umožňuje Skliku automaticky hlídat zůstatek na účtu a při jeho poklesu pod nastavenou hranici dojde k automatickému dobití kreditu. 

Jak aktivovat automatické platby krok za krokem: 

a. Přihlaste se na sklik.cz, kde spravujete reklamy. 

b. Klikněte na finanční částku vpravo nahoře na obrazovce a poté vyberte možnost Nastavení. Tento krok vás přesměruje do klientské zóny. 

c. V levém menu najdete sekci Peněženka, kde klikněte na Dobít kredit

d. Zadejte částku, kterou chcete dobít (doporučujeme částku, která odpovídá vašemu měsíčnímu rozpočtu na reklamy) a klikněte na Pokračovat

e. Vyberte možnost Platební karta jako způsob platby a zaškrtněte možnost Povolit opakované platby kartou. Nastavte hranici pro automatické dobití a maximální frekvenci automatického dobíjení a klikněte na Pokračovat

f. V posledním kroku zkontrolujte všechny fakturační údaje a klikněte na Zaplatit. Po kliknutí dojde k přesměrováni na platební bránu, kde zadáte údaje své platební karty a dokončíte platbu. 

 

3. Zorientujte se v rozhraní  

Po přihlášení do svého Sklik účtu se vám zobrazí úvodní obrazovka, známá jako dashboard.  

Hlavní panel 

Na hlavním panelu v horní liště najdete záložky: 

  • Kampaně: V této záložce spravujete všechny své kampaně. Můžete je vytvářet, upravovat, pozastavovat, sledovat jejich výkon a provádět analýzu. 
  • Reporty: Tady můžete vytvořit podrobné reporty metrik, které potřebujete sledovat. My vlastní reporty využíváme zejména ve chvíli, kdy chceme zjistit přesný typ konverze. 
  • Nástroje: V této záložce najdete užitečné nástroje pro správu kampaní, jako je plánovač klíčových slov, možnost upravit nastavení automatického rozpočtu nebo prozkoumat možnosti cílení. 
  • Zprávy: Tato sekce zobrazuje důležitá upozornění a notifikace týkající se vašich kampaní. 
  • Peněženka: Tady vidíte stav kreditu na svém účtu. Po rozkliknutí této záložky se vám zobrazí historické platby a máte možnost dobít kredit, spravovat platební metody i fakturační údaje. 

Kampaně 

V záložce Kampaně budete nejspíš trávit nejvíc času. Jaké všechny informace tady najdete? 

  • Přehled výkonu kampaní: Zobrazení základních statistik, jako je počet zobrazení, prokliků, CPC (cena za proklik), CTR (míra prokliku) a konverze. 

Tip: Vyberte si časové rozpětí, za kterého chcete metriky sledovat, anebo porovnejte dvě období mezi sebou. 

  • Podrobné informace: Pod grafickým přehledem najdete detailní rozpis všech svých kampaní. Ty lze dále rozdělit na jednotlivé reklamní sestavy a konkrétní reklamy. Kampaně pak můžete sledovat z různých úhlů pohledu – například podle: 
    • retargetingu, 
    • tematického zaměření, 
    • umístění reklamy, 
    • věkové skupiny cílového publika 
    • a dalších údajů. 
  • Sledované metriky: Vyberte si metriky, které chcete u svých kampaní sledovat. Jaké to jsou? 
    • Cena: Celková částka, kterou jste za reklamu utratili v daném období. 
    • Zobrazení: Kolikrát se vaše reklama zobrazila uživatelům (například ve výsledcích vyhledávání nebo na obsahových webech). 
    • Prokliky: Počet kliknutí na vaši reklamu. 
    • CPC ⌀: Kolik vás v průměru stálo jedno kliknutí na reklamu. Vypočítává se jako celková cena dělená počtem prokliků. 
    • CTR: Kolik procent lidí, kterým se reklama zobrazila, na ni kliklo. 
    • Konverze: Počet dokončených akcí, které jste si nastavili jako cíl (například nákup, odeslání formuláře, registrace a další). 
    • Konverzní poměr: Kolik procent návštěvníků po kliknutí na reklamu provedlo požadovanou akci. 
    • Cena konverze: Kolik vás v průměru stála jedna konverze. 
    • Rozpočet: Částka, kterou máte na kampaň nastavenou jako maximální možnou útratu (denní nebo celkový rozpočet). 
    • Pozice ⌀: Průměrná pozic

 

 
 

4. Vytvořte svoji první reklamní kampaň v Skliku 

Tvorba kampaně, reklamní sestavy a reklamy v Skliku není nic složitého. Je ale důležité vědět, co je cílem vaší reklamy a podle toho vybrat správný typ a další nastavení. 

Typ kampaně 

Jakmile kliknete na tlačítko Vytvořit kampaň, zobrazí se vám tyto možnosti: 

Vaším úkolem je vybrat si takový typ kampaně, který odpovídá vašim cílům. Nevíte, jak si vybrat?  

  • Chcete oslovit uživatele ve chvíli, kdy aktivně hledají vaše produkty nebo služby? 

→ Zvolte vyhledávací kampaň. 

  • Chcete zvýšit povědomí o vaší značce? 

→ Sáhněte po obsahové kampani nebo videokampani. 

  • Máte e-shop a chcete automaticky propagovat produkty podle feedu? 

→ Ideální jsou produktová kampaň nebo Seznam Nákupy. 

  • Jste začátečník a chcete co nejjednodušší start? 

→ Vyzkoušejte jednoduchou obsahovou kampaň – ta vás provede nastavením krok za krokem. 

Síť 

V Skliku můžete své reklamy zobrazovat ve dvou hlavních typech sítí: vyhledávací a obsahové. Každá funguje jinak a hodí se pro jiné cíle. 

Vyhledávací síť Sklik 

Reklamy se zobrazují ve výsledcích vyhledávání na Seznamu a partnerských webech, když uživatel aktivně hledá něco konkrétního. 

Typy kampaní a formáty: 

  • Vyhledávací kampaň: Zobrazují se textové reklamy ve výsledcích vyhledávání na základě zadaných klíčových slov. 
  • Seznam Nákupy: Tady se využívají nabídky z XML feedu (soubor obsahující data o vašich produktech), které se zobrazují přímo ve vyhledávací síti a cílí na produkty v e-shopech. 

Reklamu ve vyhledávací síti je vhodné použít, pokud chcete oslovit uživatele, kteří již aktivně hledají vaše produkty nebo služby.  

Obsahová síť Sklik 

Reklamy se zobrazují na partnerských webech Seznamu, a to i v případě, kdy uživatel aktivně nehledá konkrétní produkt, ale prohlíží si obsah na internetu. 

Typy kampaní a formáty: 

  • Obsahová kampaň/jednoduchá obsahová kampaň: Můžete použít různé formáty, jako jsou bannery, kombinované reklamy, branding nebo HTML5 bannery. 
  • Videokampaň: U videí můžete využít bumper reklamy nebo videospoty
  • Produktová kampaň: Zobrazují se reklamy na základě nabídek z XML feedu, které se automaticky generují na základě produktových dat.  

Reklama v obsahové síti je tou pravou volbou, pokud chcete budovat povědomí o značce, oslovit širokou veřejnost nebo využít retargeting pro uživatele, kteří již navštívili váš web. 

Chcete optimalizované reklamy na Skliku, které budou doladěné do posledního detailu? Tyto články se vám budou hodit: 

 

FAQ: Na co se nejčastěji ptáte? 

1. Kolik stojí Sklik? 

V Skliku si cenu, kterou zaplatíte za reklamu, určujete sami. Nejčastěji se využívá CPC (cena za proklik), ale můžete platit i za CPT (platba za tisíc zobrazení)

Cena za proklik závisí na několika faktorech: 

  • konkurenčnost klíčových slov, 
  • kvalita reklamy 
  • a výběr cílení a rozpočtu. 

U každé kampaně si nastavujete denní nebo celkový rozpočet, takže máte kontrolu nad tím, kolik utratíte. 

2. Jak založit Sklik? 

Stačí si v podstatě vybrat e-mail, který budete pro správu reklamního systému využívat a pomocí něj se přihlásit na: www.sklik.cz

3. Co to je nativní reklama na Skliku? 

Nativní forma inzerce je placený formát, který vypadá jako běžný obsah na webu. Na rozdíl od tradičních bannerů nebo vyskakovacích oken, které jsou rušivé, nativní reklama zapadá do prostředí webu tak, že ji uživatelé většinou vnímají jako součást obsahu, který si prohlížejí. 

 

Ovládněte Sklik i Google Ads 

Chcete maximálně efektivní PPC kampaně? Svěřte tvorbu a správu reklam v Skliku a Google Ads do rukou odborníků. V myTimi se postaráme o nastavení, optimalizaci a sledování výkonu vašich kampaní, abyste dosáhli co nejlepších výsledků. 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025