Co je nativní reklama?
Nativní reklama je vlastně takový chameleon. Splyne totiž s prostředím, kde je umístěná, natolik, že si čtenář ani nevšimne, že se jedná o reklamu. Bere ji jako další zprávu, novinku, zajímavost a tak podobně. Proto sklízí nativní reklama větší úspěch než klasická bannerová reklama. Reklamu totiž nemáme rádi, ale zprávy a zajímavost vyhledáváme.
Podle Sklik se na nativní reklamu podívá o 25 % více lidí než na bannerovou. Netváří se totiž jako reklama a čtenáře zaujme svým obsahem.
Přitom o 18 % více uživatelů projeví u nativní reklamy nákupní záměr (oproti bannerové). Sdělení je ke koupi navnadí nějakým zajímavým (na první pohled neprodejním) faktem nebo u nich vzbudí emoce a čtenář pak nezíská nepříjemný pocit, že mu někdo něco prodává.
Nenechte se ale zmýlit. Nativní reklama se svým maskováním ŽÁDNÝM způsobem nesnaží obelhat nebo dokonce podvést spotřebitele. Jen je natolik dobře přizpůsobená okolnímu obsahu, že čtenáře neruší a ani u něj nevyvolá „reklamní slepotu“. Nativní reklama je pro čtenáře lákavá, protože je pro něj užitečná. Něco mu přináší.
Kam umístit nativní reklamu?
V rámci modelu SeeThink Do Care – který si můžete osvěžit v našem článku – je nativní reklama ideální pro zákazníky, kteří spadají do fáze See nebo Think. Cílem je především představit vaši službu nebo produkt, tedy dostat ho do povědomí uživatelů a uvést jeho výhody. Nenápadným způsobem ukáže čtenáři, proč váš produkt či službu potřebuje.
Nativní reklamě se dobře daří mezi odkazy, poutači či bannery na různé články. Ostatně sama nativní reklama je často právě odkazem na webový článek, který představuje produkt nebo službu.
Nativní reklamu můžete umístit v rámci speciální kampaně třeba do Seznam Sklik nebo Google Ads.
Jak vytvořit nativní reklamu?
Nativní reklama je především o dobrém obsahu, tedy textu, který čtenáře upoutá svou informační hodnotou a donutí ho číst. Nejde tu o výrazné prvky, které si snaží jeho pozornost získat „násilím“ (jako je tomu u klasického banneru).
Obrázek
Úspěšná nativní reklama se nejčastěji skládá z obrázku a textu. Obrázek zvolte tak, aby zapadl mezi ostatní obrázky v přehledu novinek nebo na jiném místě, kde bude reklama viset. Nikdy by v náhledu neměla být fotka produktu.
Titulek
Titulek by měl rovněž splývat s okolím, ale zároveň by z něj mělo vyzařovat, že po otevření čtenář najde řešení na svůj problém.
Text
Pod nadpisem se zpravidla nachází krátký text – asi jedna až tři věty. Ty by neměly nijak zmiňovat produkt nebo službu, ale lákat k rozkliknutí vyvoláním zvědavosti, dáváním rady, představením novinky, vzbuzováním emocí a tak podobně.
Až v samotném článku, do kterého jste čtenáře pomocí nativní reklamy dovedli, se snažte zákazníka motivovat k nákupu – tedy pošťouchnout do fáze „Do“.
Příklady nativní reklamy
Pokud jste zvyklí psát blogové články, dalo by se textování nativní reklamy někdy přirovnat k psaní metatitle a metadescription.
1. příklad – Prodáváte šperky a šperkovnice:
Titulek: Vyhněte se nejčastějším chybám při skladování šperků
Text: Potrpíte si na doplňky a máte spoustu náušnic, prstenů a řetízků? Zjistěte si, jak skladovat vaše oblíbené kousky, tak aby vám co nejdéle vydržely jasné a třpytivé.
2. příklad – Vyvinuli jste a prodáváte aplikaci pro sportovce:
Titulek: Proč je při sportu důležité správné dýchání a jak ovlivní váš výkon?
Text: Nohy by mohly, ale plíce už nestačí? To je častý problém začínajících běžců. Když se naučíte správně dýchat, snadno zlepšíte svou kondici a troufnete si na větší vzdálenosti.
3. příklad – Prodáváte pečující kosmetiku nebo třeba doplňky stravy:
Titulek: Svědění hlavy můžou způsobovat lupy. Jak se jim vyhnout?
Text: Lupy jsou vlastně odumřelá kůže odpadávající z vaší hlavy. Jedná se o přirozený proces, který se ale někdy nadměrně zvýší a může působit problémy. Zkuste těchto 10 rad, jak s nimi zatočit.
Nevíte, jak na to?
Pokud si na vytvoření kampaně s nativní reklamou netroufáte, napište nám. Máme zkušenosti s reklamou na Googlu i Seznamu a víme, co na zákazníky platí. Zvládneme prodejní text zaobalit tak, aby působil zcela přirozeně. Ostatně všechny příklady výše jsme sami vymýšleli.