Facebook pixel ve 3 jednoduchých krocích

3. 6. 2020
Marketing Přečteno 5090 x

Chcete mít detailní přehled o chování svých zákazníků a správně vyhodnocovat facebookové kampaně? Neobejde se bez Facebook pixelu. Co to je, jak ho získáte a jak vám pomůže zefektivnit kampaně a zvýšit prodeje? To se dozvíte v dnešním článku.

 

přihlašovací stránka na facebook

 

Co je Facebook pixel a k čemu slouží

Co je to pixel a k čemu je dobrý? Jedná se o krátký kus kódu, který umístíte na svůj web. Díky němu mezi Facebookem a vaším webem vznikne propojení – pixel bude Facebooku odesílat informace o akcích, které uživatelé na vašem webu provádějí. Co díky těmto informacím dokážete?

 

  •  sledovat, kteří uživatelé Facebooku navštěvují váš web a jak se na něm chovají
  •  sledovat konverze a hodnoty objednávek plynoucích z Facebooku
  •  používat na Facebooku remarketing a dynamický produktový marketing
  •  automaticky optimalizovat facebookové kampaně

 

O jakých akcích pixel Facebook informuje?

Akcím, o nichž pixel Facebooku pošle hlášení, se říká události. Co může být takovou událostí? Je to například:

 

  • přidání zboží do košíku
  • přidání zboží do wishlistu
  • vyplnění registrace
  • vyhledávání produktu
  • návštěva určité stránky webu

 

Jak Facebook pixel využít ke zvýšení prodejů

Detailní informace o tom, kteří uživatelé Facebooku navštívili vaše stránky a co tam prováděli, můžete velmi efektivně využít ve svých reklamních kampaních. Díky pixelu je dokážete přesně zacílit a následně i účinně vyhodnotit. Jak?

 

Facebook pixel a cílení reklamy

Díky Facebook pixelu můžete zacílit svoji reklamu na zákazníky, kteří na vašem webu provedli určitou akci – například navštívili určitou stránku webu. Pokud například víte, že si některý zákazník zobrazil stránku s jedním z vašich produktů, ale už nenakoupil, zobrazíte mu na Facebooku reklamu na tento produkt. Zákazníkovi se tak připomenete a snadněji dosáhnete konverze.

Tip: Fb pixel umožňuje zacílit na okruh uživatelů, kteří jsou svým profilem podobní zákazníkům, kteří u vás nakoupili.

 

Facebook pixel a vyhodnocení reklam 

Facebook pixel vám může pomoct i s vyhodnocováním kampaní. Díky němu se totiž dozvíte, kolik objednávek daná reklama přinesla nebo kolik lidí na základě reklamy sice kliklo na váš web, ale nenakoupilo. S rostoucím počtem konverzí máte čím dál přesnější data a dokážete tvořit čím dál efektivnější kampaně. Ale o tom více na konci článku. Nejdříve se pojďme podívat, jak vůbec Facebook pixel vytvořit.

 

Jak fb pixel vytvořit a vložit na svůj web: návod ve 3 krocích

Používat Facebook pixel se rozhodně vyplatí. Jak ho vytvořit a následně vložit na svůj web?


Krok 1: Vytvořte Facebook pixel

Abyste mohli Facebook pixel vložit na svůj web jako součást kódu, potřebujete nejdřív získat buď řadu číslic, která váš pixel označuje (ID pixelu), nebo přímo kód pixelu. Pokud už pixel máte a ID či kód znáte, můžete přeskočit k dalšímu kroku. Pokud ne, přečtěte si 5 kroků, jak Facebook pixel vytvořit:
 
1. V Business manageru si otevřete Správce událostí a v levém menu vyberte „Zdroje dat“.


správce událostí

 

2. Na horní liště se nachází karta s nápisem „Všechny zdroje dat“ – rozklikněte šipku a vyberte „Facebook pixely“
 
3. Klikněte na „Vytvořit pixel“ (zelené tlačítko úplně dole).


facebook pixel

 

4. Zadejte libovolný název pixelu a URL adresu vašeho webu, poté klikněte na „Pokračovat“.

 


sledování konverzí

 

5. Objeví se oznámení, že je pixel vytvořený. Zatím ho nezavírejte, je na něm totiž to nejdůležitější: ID pixelu. To pošlete svému IT specialistovi a máte vyhráno.

 

Nemáte IT specialistu? Nebo jste IT specialistou vy? Pak vzhůru na kroky 2 a 3.

 

Krok 2: Přidejte Facebook pixel na svůj web

Chcete pixel vložit do kódu sami? Pojďme si povědět, jak na to.


kod pixel

 

1. Ve Správci reklam otevřete kartu „Pixely“ a v záložce „Akce“ vyberte možnost „Zobrazit kód pixelu“. Kód si zkopírujte.
2. Přejděte do zdrojového kódu svého webu a najděte v něm záhlaví (

(

).


pixel code

 


informace o záakznících


3. Na úplný konec záhlaví vložte kód pixelu.


testovací provoz

 

Krok 3: Nastavte události, které chcete fb pixelem měřit

Podařilo se vám vložit základní kód fb pixelu na svůj web? V tom případě máte tu jednodušší část za sebou. Sám o sobě vám totiž základní kód moc nepomůže – musíte nastavit události, které jeho pomocí chcete měřit.


 
1. Ve Správci událostí otevřete kartu „Pixely“ a klikněte na „Nastavit pixel“.
2. Rozklikněte „Přidání kódu události“ a vyberte „Instalovat události pomocí kódu“.


instalace kodu

 

3. Vyberte si událost, kterou chcete nastavit.


výběr události


Tip: Facebook se vás zeptá, zda se jedná o událost při načtení stránky, nebo o událost při přímé akci. Co si pod tím představit? Když chceme měřit, kolik lidí provedlo objednávku, můžeme jako událost nastavit buď kliknutí na tlačítko „Dokončit objednávku“ (událost při přímé akci), nebo načtení stránky s poděkováním, která se po dokončení objednávky zobrazí (událost při načtení stránky). Je jen na vás, kterou možnost si zvolíte – výsledek se příliš neliší. 

4. Vyplňte parametry. Parametry u Facebook pixelů pomáhají upřesnit měření údajů – jsou jimi například měna objednávky nebo hodnota konverze (celková cena objednávky). Nejste si jistí, jaké parametry nastavit? Stačí trochu zapátrat na internetu: Facebook uvádí tabulku povinných a doporučených parametrů.

5. Kód události nyní zkopírujte a vložte na příslušnou stránku webu. Jestliže se jedná o událost při načtení stránky, kód vložte pod oddíl konce záhlaví. Pokud jde o událost při přímé akci, vložte kód přímo do akce, kterou chcete nastavit – mezi značky skriptu. Abyste událost propojili s kliknutím na tlačítko, musíte kód aktualizovat.


 
Sláva, teď máte Facebook pixel!

 

Jak vyhodnocovat data, která vám Facebook pixel poskytne

Pokud už se pixel nachází na webu a poslušně sbírá data, stačí vědět, kde je najít a jak je využít. Jak se k datům z fb pixelu dostanete?
 

  1. Otevřete si Správce reklam a v kartě „Položky“ vyberte „Pixely“.
  2. Vpravo nahoře si můžete nastavit, za které období chcete statistiky zobrazit (dnes, včera, posledních 7 dní a posledních 14 dní).

 

Co vám tato data prozradí?


  
Facebook pixel vám ukáže, kdy byli vaši zákazníci aktivní

Hlavní graf zobrazuje, kolik hodnot Facebook pixel naměřil v jednotlivých dnech a kdy. Takto můžete vypozorovat, ve které dny jsou vaši zákazníci nejvíce aktivní. Pokud například víte, že drtivá většina uživatelů si váš web prohlíží o víkendu, nemá smysl zveřejňovat příspěvky uprostřed týdne.

 

Facebook pixel: remarketing snadno a rychle

Abyste si zmapovali, které akce lidé na vašem webu provádějí, podívejte se do záložky „Události“. V levém sloupečku uvidíte seznam událostí (např. zakoupení produktu). Pravý sloupeček vám ukáže, kolikrát k těmto událostem za zvolené období došlo. 100 lidí si prohlédlo váš produkt, ale jen 2 z nich si jej koupili? Tuto informaci můžete použít při retargetingu – reklamu zobrazíte lidem, kteří si produkt prohlíželi, ale nekoupili.


Věděli jste, že: Pokud při kampani použijete retargeting, máte 10x větší šanci, že člověk na reklamu klikne? Zároveň takový zákazník stráví na vašich stránkách 5x více času než průměrný návštěvník.

 

Díky fb pixelu se dozvíte návštěvnost jednotlivých stránek webu

Data z Facebook pixelu vám také prozradí, kolik zákazníků rozkliklo určitou stránku webu (záložka „URL adresy“). Jak toho využít? Pokud například píšete v rámci firemního webu blog, můžete tímto způsobem zjistit, která témata jsou u vašich návštěvníků nejpopulárnější, a zaměřit se na ně při tvorbě facebookových kampaní.

 

Tablet, nebo iPod? Fb pixel vám řekne, co vaši zákazníci používají

V úvahu můžete vzít i to, ze kterých zařízení k vám zákazníci přicházejí (záložka „Zařízení“). Možná se to nezdá, ale i z této informace můžete vyvodit spoustu závěrů. Používají vaši návštěvníci iPod? Pohlídejte si, aby byl váš web responzivní. Používají stolní počítač? Pak asi nemá smysl sázet na reklamy na Instagramu, který lidé navštěvují převážně z mobilů.

 

Automatická optimalizace reklam: další z výhod Facebook pixelu

Kromě toho, že můžete díky získaným údajům ručně nastavovat co nejefektivnější cílení reklamy, bude fb pixel pracovat na cílení i bez vás. Co to znamená? Facebook bude hromadit data z vašeho pixelu a postupně sám automaticky optimalizovat reklamu tak, aby se zobrazovala lidem, u nichž je největší pravděpodobnost, že si váš produkt koupí. Šikovné, nemyslíte? Reklamy budou samy od sebe čím dál tím lépe zacílené, aniž byste pro to museli cokoli udělat.

 

Zvyšte efektivnost svých kampaní s myTimi

Nejste si tak docela jistí, co si z dat vygenerovaných Facebook pixelem vzít nebo jak správně zacílit PPC kampaně? Nebo se vám do toho prostě jen nechce? Nechte to na nás. Nainstalujeme Facebook pixel, důkladně zanalyzujeme veškerá data, která nám poskytne, a vytvoříme vám kampaň přímo na míru. Průběh a úspěšnost kampaně následně vyhodnotíme a ovšem vás budeme včas informovat. Rádi vám pomůžeme i s obecným nastavením marketingu.

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025