HTTP vs HTTPS: Co to je a jaký to má vliv na SEO?

7. 11. 2022
Weby Přečteno 8794 x

Máte svůj web správně zabezpečený? Pokud přejdete na protokol HTTPS, Google bude váš web hodnotit lépe. Co je to HTTP a jaký je rozdíl mezi HTTP a HTTPS? Prozradíme vám, jaký z protokolů je lepší a na co si dát pozor při přechodu na HTTPS. 

Co znamená HTTP? 

HTTP (Hypertext Transfer Protocol) je internetový protokol, který slouží pro komunikaci mezi webovým prohlížečem a webovým serverem. Funguje na principu dotaz – odpověď.  V podstatě jde o soubor pravidel, podle kterých spolu servery (a další počítače v síti) komunikují.  

Jde o nejvíce používaný protokol, který byl pro rozvoj internetu velmi zásadní, má ale i své nevýhody. Hodí se pro jednoduché weby, ve kterých není potřeba uchovávat informace – to totiž protokol neumí. Pokud tedy máte například e-shop, HTTP protokol vám neumožní pamatovat si informace o zákazníkovi či obsah jeho nákupního košíku. Zároveň neumožňuje šifrování ani zabezpečení dat, takže se jeho používání nedoporučuje, pokud přes web odesíláte důvěrné informace (bankovní či osobní údaje). Kdokoliv je totiž může zachytit a zneužít. 

 

Co znamená HTTPS? 

HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) umožňuje stejně jako HTTP komunikaci v počítačové síti, s tím rozdílem, že jde o zabezpečenou komunikaci. Díky další vrstvě zabezpečení šifruje protokol data, která kolují mezi servery, a tím poskytuje extra ochranu a zabraňuje krádeži dat. Ochranu poskytují certifikáty pro HTTPS – SSL a TLS, které garantují šifrování komunikace mezi servery.  

Jak zjistíte, zda je váš web zabezpečený? Protokol HTTPS se v internetovém prohlížeči označuje ikonou zámku, a navíc na začátku adresy uvidíte HTTPS. Dříve se tento protokol používal pouze pro weby, které sbíraly soukromá data uživatelů. Dnes je zabezpečení webu HTTPS protokolem v podstatě nezbytnost. Pokud svůj web zabezpečený nemáte, vystavujete se bezpečnostnímu riziku. 

 

Proč přejít na HTTPS? 

Největším důvodem, proč byste měli velmi rychle vyměnit protokol HTTP za HTTPS, je bezpečnost. Internetový protokol HTTP vám neposkytne žádné zabezpečení, takže hackeři lehce odcizí a zneužijí data návštěvníků vašeho webu. Nezabezpečený web navíc mnoho uživatelů odradí. Google nebo přímo prohlížeč je na to totiž upozorní, což v nich může vzbudit strach. Z webu pravděpodobně velmi rychle odejdou a vaši firmu budou hodnotit jako nedůvěryhodnou.  

 

 

Jaký vliv má internetový protokol na SEO? 

Google už v roce 2014 zveřejnil informaci o tom, že bezpečnost je jeho hlavní prioritou. Snaží se, aby byl protokolem HTTPS zabezpečený každý web. Je tedy jasné, že weby s požadovanou ochranou dostávají lepší hodnocení než weby s protokolem HTTP. Nicméně SEO se skládá z mnoha činností, kterým dává Google různou hodnotu a jenom přechod na HTTPS nevystřelí váš web na první příčky ve vyhledávání. Každý krok ke zlepšení se ale počítá, takže zabezpečený a certifikovaný web vám může přinést plusové body.  

Tip: Pomocí SEO zvýšíte organickou návštěvnost i konverze na vašem webu, řekneme vám, jak na to

 

Na co si dát pozor, když chcete přejít na HTTPS? 

Dnes už má většina webů správné zabezpečení. Pokud mezi tuto většinu nepatříte, doporučujeme vám to co nejdříve napravit. Na co si dát v takovém případě pozor? Mnoho lidí při přechodu na HTTPS chybuje v tom, že nepřesměruje všechny své URL adresy. V takovém případě pak existuje několik variant vašeho webu – některé běží na HTTP a jiné na HTTPS. Veškeré odkazy je třeba aktualizovat a přesměrovat na správnou HTTPS stránku

 

Pomůžeme vám vylepšit web i SEO 

Potřebujete svůj web vylepšit, nebo rovnou vytvořit nový? V myTimi tvoříme weby na míru. Pomůžeme vám zaujmout a oslovit návštěvníky webu a udělat z nich platící zákazníky. Najdeme pro vás ta správná klíčová slova, díky kterým bude váš web vidět. Pojďme se sejít a domluvit se na spolupráci. 

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Weby
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.
Weby
UX design a wireframe: Jak mít uživatelsky přívětivý web?
Možná už se vám někdy stalo, že jste na webu nemohli najít nějaké tlačítko nebo důležitou informaci. Stejný problém mohou mít i návštěvníci vašeho webu. S dobrým UX designem ale zůstanou na vašich stránkách déle, snadno najdou, co potřebují a nakoupí. Víme, jak mít uživatelsky přívětivý web a poradíme vám, jak začít s UX, jak probíhá UX analýza i co je wireframe.
Weby
Redesign webu: Jaké jsou náklady, jak na něj a co vám přinese?
O návštěvníky webu sice nouzi nemáte, ale všichni skončí na hlavní stránce, ze které se už na další stránky nepodívají? A o tom, že by se z nich stali vaši zákazníci, si můžete nechat jedině zdát? Pak je nejvyšší čas váš web redesignovat. Přečtěte si, jak na to, kolik to bude stát a co vám to přinese.
Weby
Tvorba webu od A do Z: Vše, co potřebujete vědět
Dnes je již pro firmy téměř nemožné přežít bez kvalitních webových stránek. Naštěstí existuje řada nástrojů, které vám mohou s tvorbou webu pomoct. V následujícím článku vás seznámíme s potřebnými zdroji, jednotlivými kroky a důležitými faktory, na které byste neměli zapomenout, když se do nového webu pustíte.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025