Marketing  |  Přečteno 499 x
24. 5. 2024

Redesign webu: Jaké jsou náklady, jak na něj a co vám přinese?

O návštěvníky webu sice nouzi nemáte, ale všichni skončí na hlavní stránce, ze které se už na další stránky nepodívají? A o tom, že by se z nich stali vaši zákazníci, si můžete nechat jedině zdát? Pak je nejvyšší čas váš web redesignovat. Přečtěte si, jak na to, kolik to bude stát a co vám to přinese.

banner

Co je to redesign webu?

Redesign webu se zaměřuje na aktualizaci existujícího webu. Zahrnuje rozsáhlejší úpravy, ať už vzhledu, funkcionalit, nebo obsahu, a to vše za vidinou jediného cíle: zvýšení konverzí.  

Jedná se o proces, který je náročnější než pouhá optimalizace stávajícího webu. Na druhou stranu, je ale méně náročný než tvorba zcela nového, protože nezahrnuje vytváření obsahu a struktury od základů.

 

Kdy se do redesignu webu pouštět a kdy naopak ne?

Redesign webu je časově a finančně náročný proces. Proto je dobré si ujasnit, jestli jsou vaše důvody pro redesign webu oprávněné.

 

Jaké důvody pro redesign webu jsou nedostatečné? 

  • Na webu se dlouho nic neměnilo.  
  • Máte pocit, že web nefunguje
  • Vašim zaměstnancům se web nelíbí. 
  • Přijde nový šéf týmu a chce nový web, protože mu přijde zastaralý.

 

Kdy naopak redesign webu dává smysl:

  • Ve chvíli, kdy se mění firemní identita a dochází k rebrandingu. 
  • Při změně redakčního systému. 
  • Když z dat získaných z analýzy víte, že web nefunguje tak, jak by měl. Důležité tady je, že jde o rozhodnutí na základě dat, a ne vašeho pocitu.

Jak na redesign webu?

Redesign webu je komplexní proces, při kterém je dobré dodržovat následující kroky. Jen díky správnému postupu zajistíte, že přinese požadované výsledky a zlepšení. 

 

1. Proveďte analýzu a zjistěte, jak si váš web stojí

Už jsme zmínili, že vaše rozhodnutí redesignovat web by mělo být podložené daty. Přeci neuděláte investici v řádech deseti až sta tisíců jen na základě pocitu. Proto potřebujete analyzovat váš stávající web. Díky analýze zjistíte, v jakém rozsahu redesign webu provést.

 

a. Analýza analytických nástrojů

Využijte nástroj Google Analytics, který vám odhalí řadu metrik, jako je návštěvnost webu, demografické údaje uživatelů, konverzní míru a další. Využít můžete taky nástroj heatmap v rámci Microsoft Clarity, který vám prozradí, která část vaší webové stránky získává nejvíce pozornosti a naopak.

 

b. Analýza potenciálu webu

Zanalyzujte si potenciál pro váš web. Zjistěte, jakých výsledků může web dosáhnout v porovnání s tím, jakých aktuálně dosahuje. Díky tomu budete vědět, jestli váš web plně využívá svůj potenciál a identifikujete oblasti, ve kterých jsou příležitosti ke zlepšení. 

Tip: Využít k tomu můžete například náš nástroj, který zhodnotí rychlost a organickou sílu vašeho webu do 30 sekund.

 

c. UX analýza webu

Stává se vám, že návštěvníci na vašem webu začnou vyplňovat registrační formulář, ale registraci nikdy nedokončí? Nebo že si nahází produkty do košíku, ale krok před potvrzením objednávky web opustí? Na vině nejspíš nebude váš produkt, ale špatný UX design. Proto zkontrolujte jednotlivé stránky, jestli dodržují základní principy UX designu, popřípadě do jaké míry.

 

d. SEO audit

Audit odhalí nedostatky vašeho současného webu z pohledu SEO. Díky tomu budete přesně vědět, co v rámci redesignu webu upravit tak, aby byl váš nový web optimalizovaný pro vyhledávače a dosahoval co nejlepších organických výsledků

Tip: Provedeme vás SEO auditem krok za krokem. Přečtěte si 7 kroků, jak provést základní SEO audit webu.

 

e. Analýza konkurence

Prozkoumejte webové stránky konkurenčních firem a získejte cenné informace. Díky analýze konkurence zjistíte, co dělají ostatní firmy jinak, a můžete se u nich inspirovat. 

Tip: Chcete se o své konkurenci dozvědět co nejvíc informací? Přečtěte si článek o analýze konkurence, kde najdete celou řadu tipů, jak na to. 

 

 

2. Optimalizovat nebo redesignovat?

Máte výsledky analýzy. Co dál? Položte si otázku, jestli je potřeba web redesignovat nebo bude stačit jeho optimalizace. 

Optimalizace webu zahrnuje pouze menší změny. Jaké jsou nejčastější typy optimalizace?

  • Optimalizace pro vyhledávače: Zahrnuje lepší práci s klíčovými slovy, vylepšení meta dat, popřípadě propojení obsahu pomocí interních odkazů. 
  • Optimalizace rychlosti webu: Může jít o malou změnu, která bude zahrnovat například kompresi obrázků a další úpravy, které povedou k rychlejšímu načítání webu. 
  • Obsahová optimalizace: Může zahrnovat zlepšení kvality obsahu, jako je zvýšení informační hodnoty, úprava formátování nebo doplnění vizuálního obsahu. Ale může se taky týkat rozhodnutí, zda rozdělovat nebo spojovat existující obsah.

 

Na druhou stranu redesign webu zahrnuje radikálnější a komplexnější změny. A je potřeba si ujasnit, do jaké míry (respektive jaké oblasti webu) je potřeba redesignovat.  

  • Redesign struktury: Zahrnuje úpravu aktuální struktury webu tak, aby byl web pro uživatele přehlednější a snadněji použitelný. 
  • Redesign vzhledu: Zaměřuje se na vylepšení grafického designu webu, včetně barev, typografie a vizuálních prvků. 
  • Redesign rychlosti webu: Zlepšení rychlosti webu může být součástí větších úprav v rámci redesignu. Třeba ve chvíli, kdy chcete optimalizovat tisíce obrázků, JavaScript a CSS styly. Tento rozsah vyžaduje zapojení vývojářů, a tak už se nejedná o malou úpravu, ale o velký zásah. 
  • Kompletní změna obsahu: Zahrnuje přepracování obsahu webu, a to nejen textů, ale například i změnu typů stránek, jejich počtu, produktů a dalších aspektů. 
  • Redesign z důvodu změny redakčního systému: Přizpůsobení webu novým možnostem a funkcím systému. 
  • Kombinovaný redesign: Zahrnuje změny ve více oblastech webu současně. Takže například komě změny struktury proběhne v rámci kombinovaného redesignu i tvorba nového designu webu. 
  • Kompletní redesign: Součástí kompletního redesignu webu je změna struktury, designu, redakčního systému i obsahu.

 

Ze zákulisí myTimi: U nás v myTimi jsme si vzali do parády už celou řadu webů a výsledky, jestli optimalizovat nebo redesignovat, jsou 50:50. Tedy u poloviny klientů nám k vylepšení webových stránek a zvýšení výkonu stačila pouhá optimalizace, zatímco v druhé polovině případů bylo potřeba provést redesign.

 

3. Spusťte web a sledujte, co se bude dít 

Spuštěním nového webu to nekončí. Teď je na čase zjistit, jestli upravený web funguje, jak má a přináší požadované výsledky. Proto je potřeba výsledky webu monitorovat a vyhodnocovat.  

Například my jsme našemu klientovi Algotech díky redesignu webu zvýšili konverzní poměr o 15 % a společnosti ABClinic jsme optimalizací webu zvýšili konverzní poměr o 84 %. To bychom bez sledování výsledků nevěděli a nemohli bychom se pochlubit.

Kolik vás redesign webu bude stát? 

U ceny redesignu webu hraje roli jeho velikost a rozsah úprav. Náklady jednotlivých kroků se obvykle pohybují v těchto mezích: 

  • Analýza webu: 10–50 tisíc Kč 
  • Samotný redesign 
    • Malá optimalizace: kolem 10 tisíc Kč  
    • Redesign webu středního rozsahu: cca 100 tisíc Kč 
    • Kompletní redesign: 200–500 tisíc Kč 

 

Redesign webu je investice

K redesignu a tvorbě webu přistupujte jako k investici. Co to znamená? Nevnímejte redesign webu jen jako jednorázový výdaj, ale berte ho jako prostředek k maximalizaci výnosů a dosažení dlouhodobých cílů. 

Proto si dopředu spočítejte očekávanou návratnost investice (ROI) a vyhodnoťte, jestli vám tato investice přinese požadované zlepšení a výsledky. Nebo se obraťte na nás a my vám s výpočtem návratnosti pomůžeme a taky vám poradíme, jak provést redesign efektivně. 

Tip: Přečtěte si, jak si snadno návratnost investice spočítat.

A kolik to zabere času?

Stejně tak jako cena, i čas se odvíjí od rozsahu úprav. Orientačně se optimalizace webu pohybuje v řádech desítek hodin, což znamená, že je běžně hotová za pár týdnů. Zatímco kompletní redesign webu se pohybuje v řádech stovek hodin, takže počítejte s tím, že finální podobu uvidíte za 2–4 měsíce.

Co vám přinese úspěšný redesign webu?

Redesign webu vede k jednomu ultimátnímu cíli: lepší výsledky ve výkonu. Jinými slovy vám přinese více konverzí, objednávek, prodejů a tím pádem vyšší zisky. Jak?  

  • Vylepšení obsahu: Obsah je na webu pro návštěvníky to nejdůležitější. A jeho vylepšení má na fungování webu obrovský vliv. Díky kvalitnímu a relevantnímu obsahu zůstanou návštěvníci na webu déle, to může vést ke zlepšení pozice ve výsledcích vyhledávání a vyššímu množství konverzí. 
  • Lepší cílení: Možná během analýzy zjistíte, že váš web necílí na ty správné lidi. V rámci redesignu to můžete změnit a začít mířit na svojí cílovou skupinu. 
  • Lepší prezentaci brandu: Nejenom změna vzhledu ale i obsahu webu vám může pomoct lépe představit a prezentovat vaši značku. Díky tomu budete zvyšovat povědomí o ní a možná se stane pro spoustu lidí love brandem. 
  • Zvýšení důvěryhodnosti: Jestli chcete, aby se z návštěvníků vašeho webu stali zákazníci, musíte nejprve získat jejich důvěru. A redesign webu je ideální příležitost přetvořit váš web na důvěryhodnější. Jak to udělat? Například tvorbou kvalitního designu, umístěním recenzí zákazníků, přidáním sekce FAQ nebo podpora a mnoha dalšími způsoby. 
  • Zlepšení UX: Zlepšení navigace a rozložení jednotlivých prvků na webu zjednoduší uživatelům orientaci. 
  • Vytvoření responzivního webu: Správné zobrazování vašeho webu nejen na počítači, ale i na mobilu, tabletu a dalších zařízeních. 
  • A další

 

Jaké jsou největší chyby při redesignu webu?

Chyb může v průběhu tvorby webu nastat celá řada, obzvlášť pokud svůj web svěříte do rukou amatérů. Nicméně toto jsou dvě zásadní chyby, které vám v podstatě zhatí šanci na úspěšný redesign webu: 

  • Vynecháte analýzu: Bez analýzy nebudete vědět, co na vašem webu funguje a co naopak ne. Takže se nejspíš stane, že zvolíte nevhodný rozsah redesignu, který nepřinese očekávané výsledky. Co to znamená? Vyhozené peníze a ztrátu času. 
  • Změníte URL adresy: Proč je změna URL adres ve většině případů cesta do pekel, vysvětlí náš SEO specialista. 

Milan Fafek

Milan Fafek

SEO specialista myTimi

Ve chvíli, kdy je URL již nějakou dobu vytvořená, nedoporučuji do ní zasahovat nebo ji měnit. Jde o to, že daná URL již má svoji historii a sílu v rámci SEO, někde se na ni může interně nebo externě odkazovat a její změnou nebo smazáním dojde k vytvoření zbytečné chybové stránky 404. Tím můžeme přijít i o většinu síly.

Následně se tyto chybové stránky musí nejčastěji trvale přesměrovat. Tím nám vzniká práce navíc a samozřejmě průchodnost a indexaci těchto stránek zkomplikujeme.

Chci web, který prodává

Redesignujeme váš web tak, že bude prodávat i ve chvíli, kdy ostatní zaměstnanci už budou dávno spát. Provedeme analýzu a určíme rozsah redesignu. U nás v týmu máme SEO specialisty, ostřílené copywritery i zkušené designéry, takže se o nový web postaráme od A do Z

 

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy