7 triků, jak zvýšit organickou návštěvnost vašeho webu
Jako organickou označujeme takovou návštěvnost vašeho webu, za kterou neplatíte. Prostě lidé na váš web přijdou sami od sebe z vyhledávačů. Návštěvnost jako taková ale sama od sebe nepřijde – je potřeba jí v tom trochu pomoci. Jak na to?

S tématem „co je organické vyhledávání“ úzce souvisí i kvalitní obsah, klíčová slova, meta data, zpětné odkazy, rychlost načítání, E-E-A-T, mobilní optimalizace a strukturovaná data. Jde o nejdůležitější faktory, které ovlivňují organickou návštěvnost vašeho webu. Pojďme se jim tedy věnovat jednomu po druhém.
Kvalitní obsah webu
Obsah je základním kamenem vašeho webu. Pokud chcete, aby vaše stránky byly viditelné a organická návštěvnost se zvýšila, musíte nabízet obsah, který bude zajímavý, relevantní a užitečný pro vaše cílové publikum.
To znamená, že se musíte zaměřit na to, co vaši návštěvníci hledají a jaké informace potřebují. A rozhodně nejde jen o blogové články. Zajímavé musí být i popisky produktů nebo služeb, zkrátka každé slovo a každý řádek, které si návštěvníci vašeho webu přečtou.
Zdržte se příliš literárního vyjadřování – to neznamená nic jiného než psát tak, jak mluvíte. Současným trendem je rychlost, přehlednost a údernost obsahu, ve kterém se lidé neztratí. Dlouhé odstavce plné ještě delších souvětí znamenají pouze zmatené návštěvníky, kteří hledají snadno dostupné informace, ale najdou jen dlouhé stohy textu.
Věnujte pozornost také aktualizaci obsahu a jednou za čas starší články upravujte. Google hodnotí aktuálnost informací a preferuje čerstvý obsah. Pokud do svých článků připíšete nějaké novinky, upravíte zastaralé statistiky nebo hodnoty cen ze zastaralých na aktuální, vyšlete tak vyhledávačům signál, že je vaše stránka stále živá a dost pravděpodobně začnete stoupat výše ve vyhledávání. Jde o poměrně účinnou metodu, jak zvýšit návštěvnost webu zdarma.
Tip: Přečtěte si, jak na analýzu webu ve 13 krocích.
Klíčová slova
Klíčová slova v textu jsou důležitým nástrojem optimalizace pro vyhledávače (SEO), který ovlivňuje organickou návštěvnost vašeho webu. Jsou to slova a fráze, které uživatelé zadávají do vyhledávače při hledání informací. Pokud chcete, aby vaše stránky byly viditelné výše ve vyhledávání, musíte použít klíčová slova, která jsou relevantní pro váš obsah a pro skupinu návštěvníků, na kterou cílíte.
Při používání klíčových slov je důležité jejich umístění v:
- nadpisech
- podnadpisech
- celé délce textu
- meta titulku
- meta popisu
To pomůže vyhledávačům rozpoznat, o čem váš obsah je a jaké informace poskytuje.
Musíte být ale opatrní, abyste klíčová slova neopakovali příliš často, protože to může vést k penalizaci ze strany vyhledávačů. Text musí v první řadě působit přirozeně, být čtivý a bohatý na informace. Optimalizace je až sekundární.
S důrazem na přirozený text se pojí také důležitost pochopit uvažování uživatele, tedy to, s jakým záměrem (search intent) dotazy vyhledává a nabídnout mu komplexní odpověď. Klíčové slovo „gore tex dámské boty“ jasně říká, že zákazník chce vidět nabídku produktů. Naopak, když do vyhledávače zadá „jak pečovat o gore tex boty“, chce vidět článek plný rad a tipy, jak své boty ošetřit.
Strukturovaná data
Strukturovaná data představují speciální kód v HTML, který pomáhá vyhledávačům lépe pochopit obsah webu. Díky nim dokáže Google nebo Seznam přesněji interpretovat, zda se jedná o článek, produkt, recept nebo třeba recenzi. Pokud strukturovaná data využijete správně, získáte zobrazení rozšířených výsledků (rich snippets) na stránce s výsledky vyhledávání (SERP), jako je cena produktu, hodnocení uživatelů, dostupnost na skladě a tak dále.
Proč se zasadit o rich snippet?
Zobrazení rich snippetu zvyšuje míru prokliku, protože tento výsledek vyhledávání zabírá větší plochu a dostává se mu větší pozornosti od uživatele.
Jak strukturovaná data vložit na web?
Implementace strukturovaných dat na web už spadá pod technické SEO. Na svůj web je dostanete zapsáním do HTML ve formátu JSON-LD. Pokud neumíte kódovat, doporučujeme se obrátit na programátora či SEO specialistu, který vás správně navede. Podrobnější informace o strukturovaných datech naleznete v našem článku.
Meta data
Meta data jsou informace, které spadají do zdrojového kódu vašich stránek a vyhledávače je používají k zobrazení výsledků vyhledávání. Zahrnují název a popis stránky. Pokud jsou správně napsaná, pomohou zajistit, že vaše stránky budou viditelné výše ve výsledcích vyhledávání a budou přitahovat organickou návštěvnost.
- Název stránky (meta title) by měl být stručný, ale výstižný a měl by obsahovat klíčová slova, která popisují téma vašeho obsahu. Limit pro meta title je 580 pixelů, což je zhruba 60 znaků.
- Popis stránky (meta description) by měl být také stručný, ale informativní a měl by obsahovat klíčová slova, která jsou relevantní pro váš obsah. Pro meta description je limit 920 pixelů, který odpovídá 160 znakům.
Pokud jde o klíčová slova, měli byste se soustředit na kvalitu místo kvantity a vyhnout se takzvanému spamování klíčovými slovy.
Zpětné odkazy
Zpětné odkazy, také známé jako backlinky, jsou odkazy z jiných stránek na vaše stránky. Kvalitní zpětné odkazy jsou důležité pro organickou návštěvnost, protože vyhledávače považují stránky s větším počtem relevantních zpětných odkazů za důvěryhodnější a relevantnější pro uživatele. Existuje několik způsobů, jak získat zpětné odkazy na vaše stránky. Přečtěte si o tom více v našem článku.
Není však důležité mít co nejvíce odkazů, ale soustředit se na jejich kvalitu. Jeden zpětný odkaz z oborově autoritativního webu či známého magazínu může mít pro SEO mnohem větší hodnotu než deset odkazů z nekvalitních blogů. Vyhněte se také nákupu levných odkazů, které mohou v konečném důsledku poškodit vaši pozici ve výsledcích vyhledávání.
Existuje několik způsobů, jak získat zpětné odkazy pomocí linkbuildingu na vaše stránky. Přečtěte si o tom více v našem článku.
Rychlost načítání
Požadavek uživatelů na co nejrychlejší načítání webu opět souvisí se spěchem při hledání informací. Nikdo nechce čekat na načtení webové stránky déle než pár sekund. Pokud se stránka nenačítá dost rychle, uživatel odejde na jinou a vy tak přicházíte o návštěvy. Věnujte proto velkou pozornost optimalizaci vašeho webu a jestli něco nezdržuje jeho načítání.
Na internetu existují nástroje, které zařídí kompletní rozbor rychlosti načítání webu. Tyto nástroje ukáží, co trvalo nejdéle a navrhnou, co můžete zlepšit, aby váš web zrychlil načítání pro různá zařízení.
Tip: Mohlo by vás zajímat, jak na optimalizaci webových stránek.
Kromě rychlosti zaměřte svou pozornost také na přívětivost webu na mobilních zařízeních. Dnes už platí, že veškerý webdesign, který ve firmě navrhujete, byste měli prvně dělat pro mobily. Responze, přehledná navigace, dostatečně velké písmo a celková uživatelská přívětivost jsou metriky, které Google na vašem webu také hodnotí. Jak si vedete, můžete sledovat v sekci Core Web Vitals v nástroji Google Search Console.
V nástroji Google Search Console toho ale najdete daleko více. Od měření návštěvnosti, analýzy výkonu, počty kliknutí z vyhledávače Google přes klíčová slova, indexaci článků až po průměrnou pozici na daný vyhledávací dotaz a technický stav webu.
E-E-A-T
E-E-A-T je zkratka pro Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness, což jsou ukazatele, které Google používá, aby rozpoznal, zda je obsah na webu opravdu hodnotný a důvěryhodný pro čtenáře. Pojďme si je postupně rozebrat.
- Experience (zkušenost) ukazuje, že web má dlouhodobou a reálnou zkušenost s tématem i problematikou a je způsobilý čtenáři poradit. V obsahu, který tvoříte, se nebojte zmiňovat vlastní zkušenosti, certifikáty, případové studie či reference.
- Expertise (odbornost) dokládá úroveň znalostí, kterou autor obsahu nebo web má. Doporučujeme v článcích uvádět celé jméno autora a pár vět o něm.
- Authoritativeness (autorita) odkazuje na pověst autora a webové stránky a jejich odbornost. Autoritou se rozumí, že detailně pokrýváte obsah konkrétního tématu.
- Trustworthiness (důvěryhodnost) je nejdůležitějším ukazatelem. Odvíjí se od faktické správnosti, citování jiných důvěryhodných zdrojů a vyvarování se klamavému obsahu.
Tip: Přečtěte si více dopodrobna o tom, co je E-E-A-T.
Analýza webu zdarma od myTimi
Nechte si rychle a zdarma zanalyzovat web naším SEO nástrojem. V analýze zjistíte, jestli využíváte potenciál svého webu na 100 % a jestli do webu zbytečně nevyhazujete peníze, které se vám nevrací zpátky.
Nízká organická návštěvnost webu může být způsobená nevhodnými klíčovými slovy v textu, obsahem webu, jeho strukturou i technickými chybami. Kontrola webu vám pomůže identifikovat tyto problémy a navrhnout řešení, která vám pomohou zvýšit organickou návštěvnost, případně odstranit technické chyby a zrychlit načítání.
Že si nevíte rady? Nechte to na nás! Weby umíme nejen analyzovat, ale taky navrhnout následnou optimalizaci bez robustních drahých řešení. Umíme SEO, grafiku, copywriting… Prostě všechno pro to, aby váš web přiváděl lidi a generoval zisky.


