Trápí vás nízký konverzní poměr? Vyzkoušejte 5 tipů, jak zvýšit prodej na vašem e-shopu a webu

2. 5. 2023
Marketing Přečteno 2423 x

Máte poměrně slušnou návštěvnost webových stránek nebo e-shopu, ale objednávky se pořád nehrnou? Pak je nejspíš na čase zapracovat na konverzním poměru. Pojďte si s námi udělat rychlou kontrolu webu a zjistěte, co je na něm třeba vylepšit, aby váš online prodej vzrostl. 

Co je to konverzní poměr? 

Poměr konverze představuje procentuální podíl návštěvníků, kteří na webu vykonají vámi požadovanou akci. Může jít nejen o nákup, ale také třeba o vyplnění poptávkového formuláře nebo přihlášení se k odběru novinek. Svůj konverzní poměr snadno vypočítáte podle jednoduchého vzorečku:

 

počet konverzí / počet návštěvníků webu * 100 

 

Pokud například navštívilo váš web 500 lidí a konverzi provedlo 250 z nich, konverzní poměr vychází na 50 % - což by byl snový výsledek. Realita bývá však trochu jiná. Za ideální konverzní poměr pro e-shop odborníci obvykle považují 2–5 %. Jakmile klesne poměr konverze vašeho webu pod 1 %, je třeba na tom, jak zvýšit prodej, začít opravdu pořádně makat.  

 

Začněte důkladnou analýzou vaší webové stránky 

Ze všeho nejdřív je potřeba zjistit, co všechno na vašich stránkách může být vlastně špatně. Podívejte se na náš článek, podle kterého si sami zvládnete udělat rychlý webový audit ve 13 krocích a zjistěte, v čem vaše webové stránky pokulhávají.  

Zajímá vás, jak jsou na tom vaše stránky v porovnání s konkurencí? Vyzkoušejte zdarma náš SEO nástroj pro analýzu webu, díky kterému se během 30 sekund dozvíte, jak je na tom váš web s rychlostí načítání nebo třeba s organickou návštěvností. A hned pak se pojďte podívat na našich 5 zaručených tipů, které vám pomůžou udělat z nefunkčních stránek kvalitní konverzní web. 

 

1. Zaměřte se na obsah webu 

Základním stavebním kamenem pro vysokou konverzi je jednoznačně obsah webu. Že by měly webové texty obsahovat relevantní klíčová slova, která přivedou na vaše stránky návštěvníky, už určitě víte. Jak by ale texty na webu měly vypadat, aby se hned po příchodu návštěvníci neotočili na patě a zase neutekli

Zkuste se držet našich 5 pravidel pro webový copywriting. Pište: 

 

  • Stručně –⁠ méně je někdy více. Zbavte se slovní vaty a když můžete použít kratší slovo, udělejte to. 
  • Jasně –⁠ nečekejte, že si čtenáři něco domyslí. Obsah webu formulujte tak, aby mu porozuměl i žák třetí třídy základní školy. 
  • Konkrétně –⁠ zapomeňte na prázdné fráze. Pochlubte se přesnými údaji a čísly. 
  • Jednoduše –⁠ nepoužívejte zbytečně cizí slova nebo příliš odborné výrazy. Snažte se být pro všechny co nejvíce srozumitelní. 
  • Pozitivně – laďte své texty pozitivně. Místo toho, co lidi trápí, mluvte raději o tom, jak jim vaše produkty či služby pomohou. 

 

Pokud si svým textařským umem nejste příliš jistí, nebo jsou pro vás klíčová slova jednou velkou neznámou, ušetřete si starosti a svěřte raději obsah webu do rukou našim zkušeným copywriterům.  

 

2. Vylaďte výzvu k akci 

Dalším ze základních kamenů, na kterých by měl správný konverzní web stavět, je výzva k akci neboli call to action. Místo toho, abyste v textu o vašich službách nebo produktech jen mluvili, promlouvejte rovnou k zákazníkům a používejte slovesa v imperativu. Nepište, že si u vás mohou objednat – rovnou je vyzvěte, ať si objednají.   

Jenom v textu však výzva k akci nestačí. Na vašem webu rozhodně nesmí chybět ani nepřehlédnutelná a správně umístěná CTA tlačítka, která přivedou návštěvníky nejkratší a nejjednodušší cestou přesně tam, kde je chcete mít. 

 Jak by tedy mělo takové správné CTA tlačítko vypadat?  

 

  • Dostatečně velké pro upoutání pozornosti, ale zároveň stále hezky zapadající do celého designu webu. Příliš velká CTA tlačítka mohou působit nedůvěryhodně. 
  • Mělo by mít výraznou barvu, která se liší od ostatních prvků na webu. Stále by ale s designem webu mělo barevně ladit. 
  • Zkuste přidat takzvané návodné obrázky, které uživatele nenásilně vybízejí ke kliknutí –⁠ třeba šipky nebo fotku člověka dívajícího se směrem, kde se tlačítko nachází. 
  • V textu CTA tlačítka nehrají klíčová slova žádnou roli. Měl by být hlavně stručný a jasný. Je třeba, aby uživatel okamžitě pochopil, co ho po kliknutí čeká. A když to zvládnete navíc zformulovat i trochu vtipně, máte 100% vyhráno. 
  • Přečtěte si i naše další tipy, jak na konverzní CTA tlačítko

 

A pokud si nevíte s výběrem vhodné barvy tlačítka nebo celkovým designem svého webu rady? Nechte grafiku na nás. Na vzhledu totiž záleží. 

 

Kdy a proč se vyplatí využít A/B testování při tvorbě webu? Odpoví šéf našeho obsahového týmu
Milan Zeman
Milan Zeman
Director of Strategy myTimi

Dělat A/B testování na webu dává smysl jen tehdy, pokud jsou splněny dvě podmínky: 

  1. Musí být co testovat  
  2. A musí být na kom testovat.  

To znamená, zaprvé, že testované varianty stránek, A a B, musí mít výraznou odlišnost. Nemusí být 100% jiné, ale ty rozdíly musí být zřetelné. A zadruhé musí to být testování na velkém vzorku, řádově třeba tisíce konverzí. Jen tehdy se dá z A/B testování vyvodit smysluplné závěry.

3. Cestu ke konverzi co nejvíc zkraťte 

Nenuťte potenciální zájemce, aby museli na webových stránkách hledat vaše kontakty a psát vám e-mail s poptávkou, nebo dokonce telefonovat. Pokud chcete online prodej dotáhnout do konce, musíte celý proces udělat pro uživatele co nejpohodlnějším

V případě, že nabízíte služby a nejde tedy jednoduše kliknout na tlačítko „Koupit“ jako u produktů, umístěte na web krátký formulář, který zájemcům poptávku maximálně usnadní. K formuláři připojte i informaci o tom, kdy zhruba mohou lidé očekávat, že budete na jejich poptávku reagovat.  

 

4. Vsaďte na social proof 

Lidé jsou trochu jako ovce. Pokud uvidí, že vám ostatní důvěřují, začnou vám věřit taky. A získání důvěry je prvním předpokladem k uskutečnění konverze. Jak si ale získat důvěru lidí v případě online prodeje, když se s nimi osobně vůbec nesetkáte? 

Je to možná jednodušší, než si myslíte. K získání důvěry vám hodně pomůže, když na váš web umístíte případové studie, umožníte lidem přidávat komentáře k vašim produktům nebo si vyžádáte reference přímo od spokojených klientů, klidně i s jejich fotografií se zakoupeným produktem.  

Další tipy, jak zvýšit prodej na vašem webu pomocí psychologie prodeje, najdete v našem článku o neuromarketingu

 

5. Neodvádějte zbytečně pozornost uživatelů 

Nejjednodušší způsob, jak zvýšit prodej na vašem webu nebo e-shopu, je udělat nákupní proces co možná nejrychlejší a nejjednodušší. Hrají v něm totiž hlavní roli emoce – a ty mohou být dost vrtkavé.  

Odstraňte proto z prodejní stránky všechno, co by mohlo zbytečně rozptylovat a tříštit pozornost potencionálních nakupujících. Nechcete přece, aby vám těsně před kliknutím na CTA tlačítko utekli na jinou stránku, protože zrovna zaujme jejich pozornost reklama v postranní liště nebo vyskakujícím okně. 

 

Svěřte svůj web do našich rukou 

Právě jste zjistili, že váš web potřebuje předělat od A do Z, ale nemáte na to čas ani energii? Napište nám. Tvorba výkonných konverzních webů je pro nás denním chlebem. Vytvoříme vám nové webové stránky nebo upravíme ty staré tak, aby se pro vás konečně staly funkčním prodejním nástrojem.  

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Google zná celý svět, Sklik zná Čechy. Co je Sklik a kdy ho využít?
Sklik je jako mladší bratr, který žije ve stínu svého celosvětově známého sourozence – Google Ads. Ale i Sklik má svoje silné stránky. Zatímco Google Ads je velká hvězda, která vládne světu, Sklik se soustředí na to, co opravdu umí – efektivně zasáhnout české publikum. Takže pokud hledáte reklamní systém, který exceluje na českém trhu, je Sklik tou pravou volbou.
Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025