Co je to pillar page a jak pomůže vašemu SEO?

3. 2. 2022
SEO Přečteno 3054 x

Pillar page poskytne široký přehled o konkrétním tématu a vám přinese spoustu (staro)nových návštěvníků, vyšvihne vás ve vyhledávání a dá vám nálepku autority, která tématu rozumí. Jak toho všeho můžete dosáhnout?

Co je to pillar page? 

Pillar page je stránka webu nebo článek, kde návštěvník najde komplexní informace o určitém tématu. Téměř jako encyklopedické heslo. V rámci pillar page je návštěvník odkazován na doplňující blogové příspěvky, které se zabývají podrobnostmi, odpověďmi na otázky, rozhovory a podobně.   

Pillar page je často delší než typický blogový příspěvek (2000 a více slov), protože se dotýká všech částí tématu. Pillar page a další příspěvky na sebe navzájem odkazují a pokud design a struktura pillar page odvede svou práci správně, stane se z ní autoritativní zdroj, který přitahuje mnoho dalších externích odkazů. 

 

Výhody pillar page 

  • Větší zapojení uživatelů: Dobře zorganizovaný obsah je pro uživatele přívětivý a zvyšuje jejich angažovanost. 
  • Delší doba strávená na stránce (a webu): Protože jsou pillar page a jednotlivé blogové příspěvky vzájemně propojeny, má návštěvník tendence zůstat na webu déle, což zvyšuje jeho zapojení a počet zobrazení stránek. 
  • Uspořádáte si díky ní obsah a pomůže vám zaměřit se spíš na kvalitu než na kvantitu. Jakmile si vytvoříte pillar page, stane se pro vás vodítkem, kterému tématu se budete v dalších článcích věnovat. Zjistíte, jak moc spolu vaše stránky souvisí, a zefektivníte cestu návštěvníka skrz web.
  • Poskytuje lepší signály pro Google: Díky uspořádání pillar page je pro Google snadné určit její obsah a odměnit ji vyšším hodnocením v rámci výsledků vyhledávání. 

Komplexní pillar pages jsou jedním z nejefektivnějších způsobů, jak vytvořit obsah, který osloví algoritmy vyhledávačů a zacílí na publikum s hodnotnými informacemi

 

3 typy pillar page 

Pojďme si ukázat některé typy pillar page. Mějte na paměti, že toto rozdělení není dogma a vaše pillar page může obsahovat prvky každého z typů

 

1. „Průvodce“ 

Jak už název napovídá, tato pillar page se snaží pokrýt téma skrz naskrz a být téměř encyklopedickou stránkou na dané téma. Může se jednat například o průvodce pro začátečníky a podobně. Tato pillar page slouží k upevnění vás jakožto autority pro dané téma nebo obor, buduje vaši značku a pomáhá budovat důvěru u publika. 

Průvodce poskytuje ucelený přehled o tématu, který z ní dělá cíl pro zájemce o dané téma. Odkazuje také na související blogové příspěvky, které rozšiřují znalosti o jednotlivých aspektech tématu – často související s konkrétním klíčovým slovem. 

Dobře koncipovaná pillar page vám může získat velkou pozornost, zvýšit návštěvnost webu, přilákat zpětné odkazy a vychovat si publikum, které přeměníte v odběratele obsahu nebo rovnou platící zákazníky. 

Tip: Do úvodu umístěte obsah a navigaci, ať čtenář ví, co může od stránky očekávat. Pomůže také poznámka o tom, jak dlouho bude čtenáři trvat, než se obsahem prokouše. Plovoucí navigační lišta umožní čtenáři rychle přecházet z jedné části do druhé. Nebojte se také různorodosti obsahu a přidejte infografiku či video. 

 

Příklad pillar page 

Skvělým příkladem pillar page ve stylu průvodce je článek Outbound vs. inbound marketing: Který distribuční kanál vybrat. Na našem blogu toho najdete o marketingu spoustu, proto jsme vytvořili jednu pillar page, která všechen obsah shrnuje na jednu stránku, a pokud vás konkrétní téma nebo informace zaujme, prokliknete se dál na podrobnější blogové články. 

 

 

2. „Co je to ...?“ 

Otázka začínající „co je to“ je typickým dotazem lidí. Využijte lidské zvědavosti a touhy dozvědět se více a vytvořte pillar page na prozkoumání konkrétního tématu. Pokud takto vytvoříte stránku, která rozšiřuje oblast zájmu uživatele, vytvoříte zároveň skvělý způsob, jak přivést na svůj web organickou návštěvnost. Nakonec pak díky správné strategii můžete tyto návštěvníky proměnit v zákazníky. 

Odpovědí na otázku „co je to“ pomocí hodnotného obsahu se můžete dostat na tzv. nultou pozici ve vyhledávání díky featured snippetu. Váš obsah tak lidé uvidí na první pohled. 

Tip: Zodpovězte čtenářům na otázky „co je to, jak to funguje, proč to funguje, co je cílem“ a spoustu dalších informací, které poskytnou hluboké poznání tématu. Důvodem, proč jej lidé vyhledávají, je pravděpodobně ten, že už o něm několikrát slyšeli a chtějí se dozvědět něco víc. Uspokojte jejich zvědavost. Snadno pak dokážete odkázat na další zajímavá témata, o kterých jste na svých stránkách psali. 

 

Příklad pillar page 

Například při hledání dotazu „co je to PESTLE analýza“ se vám mezi prvními ukáže náš článek Co je to PESTLE analýza? Projděte si jednoduchý návod, jak na ni

 

 

3. „Jak na to“ 

Na rozdíl od předchozí pillar page, která vám řekne, co to je a o čem to je, tato stránka vám prozradí návod, jak se to dělá. Můžete cílovému publiku pomoci řešit problémy nebo najít způsoby, jak zlepšit potřebné procesy.  

Pokud máte řešení nebo nástroj k řešení problému uživatelů, nabídněte jim co nejvíce dobrých a užitečných informací. Na tomto typu pillar page skvěle využijete ilustrované návody, infografiky nebo videa, kde vše krok za krokem vysvětlíte. Návod může být pro úplné začátečníky i pro ty, kteří se už v tématu orientují.  

Tip: Pillar page ve formátu návodu můžete dát také k dispozici ke stažení v pdf. Samozřejmě s odkazy na související stránky či videa. 

 

Příklad pillar page 

Podrobný návod najdete například na našem blogu v článku Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích.

 

Jak najít témata pro pillar page? 

Obsahový marketing je bez debat jedním z nejlepších způsobů, jak navázat kontakt s cílovou skupinou, vytvořit z vás autoritu, podpořit branding a vybudovat důvěru, která umožní vést uživatele prodejním k trychtýřem až nákupu

Pillar page vám pomůže uspořádat obsah. Pokud si nejste jistí, co by mělo být její součástí a které blogové příspěvky by měla zahrnovat, podívejte se na svůj blog, jaká témata se nejčastěji opakují. Užitečná bude také analýza klíčových slov, která vám nabídne související podtémata. 

 

Nebojte se obrátit na odborníky 

Stále váháte, jaká témata jsou pro vás ideální? Jak napsat pillar page, aby vám přitáhla publikum? S obsahovou strategií i tvorbou jednotlivých příspěvků vám rádi pomůžeme. Vytvoříme kvalitní obsah, který zaujme vaši cílovou skupinu i algoritmy vyhledávání. Neváhejte se na nás obrátit.   

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

SEO
SEO pro Google: Jak stavět obsah hodnotný i pro AI
SEO pro Google a další vyhledávače se s každým rokem posouvá. Faktory, které ovlivňují to, jak vysoko se vaše stránka ve výsledcích vyhledávání (SERP) dostane, bývají stále komplexnější, přísnější a jsou jich stovky. Obsahem a technickými parametry webu začínaje a zpětnými odkazy, důvěryhodností a příchodem AI Overviews konče.
SEO
„SEO je jako chození do fitka“ – Milan prozrazuje, jak na SEO optimalizaci, aby vám přinesla zisky
Až znepokojivě velké množství firem SEO buď vůbec neřeší, nebo do něj investuje bez jakéhokoliv systému. Kupují levné odkazy za 200 Kč, ignorují technický stav webu a diví se, proč jsou jejich pozice ve vyhledávání žalostné. Proto vám dnes vedoucí našeho SEO týmu Milan vysvětlí základy, které vám ukáží, jak na SEO, co skutečně funguje.
SEO
Tvorba webu s ohledem na SEO optimalizaci: 5 prvků, které nesmíte podcenit + checklist zdarma
Dělat web a zpětně řešit SEO je jako stavět dům a až nakonec myslet na základy. Nějak to jde, ale jsou za tím drahé předělávky, pomalý růst a frustrace z promarněných příležitostí. Ukážeme vám, jak se pustit do tvorby webu s ohledem na SEO optimalizaci hned od začátku, aby rovnou fungoval jako účinný obchodní nástroj.
SEO
SEO Restart 2025 aneb SEO konečně umřelo. Nebo ne?
Na SEO Restartu 2025 padlo jasné stanovisko: optimalizace pro vyhledávače v tradiční podobě opravdu umírá. Nahrazuje ji boj o viditelnost všude tam, kde lidé hledají – v ChatGPT, na YouTube, v AI Overview i v diskuzích. Co to znamená pro váš web a jak se připravit na budoucnost, ve které Google SERP už nebude jediným místem, kde se rozhoduje o vaší viditelnosti?

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025