Projekt BezPrace.cz pomáhá najít cestu z nezaměstnanosti

21. 4. 2020
Inspirace Přečteno 2057 x

Koronavirus s sebou přinesl spoustu obtíží. Jednou z nich je, že se často lidé kvůli těmto nepředvídatelným okolnostem ocitli bez práce. Proto máme obrovskou radost, že se můžeme spolu se společnostmi StartupJobs a Miton podílet na projektu BezPrace.cz, který si dal za cíl právě těmto lidem pomoci. Pojďte

Bezradný člověk sedící před notebookem

 

4 tipy, jak napsat životopis: Je to výzva!

Víte, že více než 75 % zaslaných životopisů končí odmítnutím, aniž by daly svému autorovi šanci vylepšit skóre u osobního pohovoru? Přesto až 60 % lidí nevěnuje dostatečný čas tvorbě životopisu nebo neví, jak má vlastně dobrý životopis vypadat. Při jeho tvorbě na nás totiž čeká hned řada nástrah.

Přední personalisté přiznávají, že mezi důvody k zamítnutí životopisu může patřit například jeho nevhodná délka, vynechání důležité položky, ale i neprofesionální e-mailová adresa. Častým nedostatkem bývá také fakt, že pod precizně a trochu neprůhledně pojmenovanou pozicí chybí popis náplně práce a nikdo se tak ani nedozví, co uchazeč vlastně dělal.

 

1. Méně je více

Nepiště o každé brigádě, které jste během svého života absolvovali, když nijak nesouvisí s pozici, na kterou se hlásíte. Pro administrativního pracovníka pravděpodobně nebude relevantní, že v 18 letech pracoval v klubu za barem. Navíc personalisté nemají na čtení každého životopisu dvě hodiny – ušetřete jim čas, buďte struční a udržte životopis maximálně na jeden nebo dva listy.

Na druhou stranu informace nevynechávejte. Když uvedete pouze název firmy, nevezme si z toho personalista nic. Byli jste na manažerské pozici, nebo na neplacené stáži jako člověk pro všechno?  

 

2. Hlídejte si pravopis

Dodržujte pravidlo čtyř očí – dejte svůj životopis na kontrolu někomu, kdo vám dokáže dát relevantní zpětnou vazbu a opraví případné chyby.  

 

3. Nelžete

Může se to zdát jako samozřejmost, ale často tomu tak není. Nesnažte se zveličovat nebo přehánět své schopnosti, později se vám to může vymstít.  

 

4. Dodržujte logickou strukturu životopisu

Osobní údaje patří hned na začátek. Dejte personalistům vědět, kdo jste a jak vás mohou kontaktovat. Plusové body vám může přinést fotografie, ale pouze v případě, že se dá považovat za profesionální – fotku z party si odpusťte. Váš zdravotní stav, počet dětí a partnerů nemusí nikoho zajímat a do životopisu je nepište.

Vzdělání zařaďte hned po osobních údajích jen v případě, že jste čerstvým absolventem nebo studentem. Jinak dejte přednost pracovním zkušenostem. Napište jen nejvyšší dosažené vzdělání spolu s titulem a rokem ukončení, svou základní školou nikoho nezaujmete. Pokud jste studentem, uveďte, na jaké škole a oboru. Plusové body v této kategorii „naženete“ zajímavými kurzy nebo workshopy, které jste absolvovali.

Pracovní zkušenosti přehledně strukturujte, ideálně do odrážek. Seřaďte je od nejnovějších až po ty nejstarší. Uveďte firmu, konkrétní pozici, na které jste pracovali, a také dobu, po kterou jste ji zastávali (stačí napsat měsíc a rok začátku a případného konce pracovního vztahu). Plusové body tu získáte, pokud uvedete důležité aktivity, které jste zastávali a které jste se naučili, nebo své úspěchy.  

Mezi další dovednosti a znalosti se řadí řidičský průkaz, jazykové dovednosti, počítačové znalosti a podobně. Najděte na sobě to nejzajímavější a vynechte takové dovednosti, které jsou v dnešní době už běžné či téměř samozřejmé (uživatelské užívání internetu, Excelu a tak dále).

K vytvoření dobrého prvního dojmu zkrátka nestačí stáhnout první dostupný vzor životopisu na internetu, který v deseti minutách vyplníme a rozešleme. Naopak, tvorba životopisu dokáže být občas věda.
A právě tady přichází vhodná chvíle pro projekt BezPráce.cz. Přední HR specialisté se rozhodli vyrazit lidem bez práce na pomoc a přiložit ruku k dílu.

 

Napište ten nejlepší životopis pod taktovkou profesionálů

Všem, kteří se vlivem nedávných událostí nečekaně ocitli na trhu práce, nabízí BezPrace.cz unikátní příležitost zvýšit svoje šance na brzké navrácení do pracovního procesu. Návštěvníci webu sem mohou vložit svůj profesní životopis, který bude poté zanalyzován HR profesionály. Ti ke každému zaslanému CV poskytnou užitečnou zpětnou vazbu spolu s tipy pro jeho vylepšení. Výsledné CV  je pak možné na stejném webu rovnou zveřejnit a použít při hledání práce – stačí jednoduše zaslat odkaz potenciálnímu zaměstnavateli.
 
Zní to jako něco, co právě teď oceníte vy nebo někdo ve vašem okolí? Pak se koukněte na stránky projektu, projekt už začíná!

 

Timi tip: Jaká je budoucnost práce? Podle všeho více home office a outsourcing. Ať už hledáte zaměstnání nebo zaměstnance, koukněte se, jak funguje virtuální asistence a co všechno lze již outsourcovat.

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Inspirace
4 styly řízení zaměstnanců – náš CEO doporučuje direktivní řízení
Jak být „kapitánem lodi“, kterého posádka bude nejen poslouchat, ale také s ním ráda popluje do neznámých vod? To je otázka, kterou si pokládají manažeři i majitelé firem a my vám na ni dneska dáme odpověď od toho nejpovolanějšího – našeho CEO Honzy. Ten má s vedením lidí bohaté zkušenosti a předá vám konkrétní tipy a rady získané dlouhou praxí.
Inspirace
Tajemství úspěchu začíná v posteli – co radí náš CEO pro zvýšení produktivity?
Pro CEO úspěšné firmy je každý den výzvou plnou neustálého rozhodování, strategizování, pečlivého time managementu a hledání rovnováhy mezi prací a osobním životem. Proto vám dnes prozradím, jak to celé vlastně dělám.
Inspirace
Jak začít podnikat od nuly a vybudovat trvale úspěšnou firmu?
Začít podnikat je odvážný krok. Ale jak na to, pokud nemáte žádné zkušenosti? V našem článku vás krok po kroku provedeme tím, jak rozjet byznys, abyste neskončili na smetišti podnikatelských dějin, ale vybudovali trvale úspěšnou firmu.
Inspirace
7 nástrojů, které pomáhají řídit byznys
Efektivní řízení byznysu je klíčovou ingrediencí v receptu na podnikatelský úspěch. Jak ale dosáhnout optimálního výkonu a konkurenceschopnosti? V tomto článku se zaměříme na několik základních nástrojů, které vám v tom můžou pomoct. Od disciplíny jako základního kamene úspěchu přes reporting a KPI až po SMART cíle a Eisenhowerův diagram pro efektivní prioritizaci.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025