SEO (optimalizace pro vyhledávače) je soubor postupů, které pomáhají zlepšit viditelnost vašeho e-shopu ve výsledcích vyhledávání. Zahrnuje například opravu technických problémů, jako je žádná nebo pomalá indexace produktů a kategorií, chybějící metadata nebo pomalé načítání stránek. Součástí SEO je ale i pravidelná tvorba obsahu nebo linkbuilding.
SEO audit vašeho e-shopu provedeme pohledem vyhledávačů. Prověříme:
indexaci stránek rychlost načítání počet chybových stránek interní prolinkování stav metadat, alternativních textů i velikost obrázků a dalšíChyby, které objevíme, opravíme nebo sepíšeme pro váš tým vývojářů technické zadání, díky kterému to zvládnou sami. Vypracujeme také popisky kategorií a produktů a připravíme vzoreček pro dynamickou tvorbu metadat – nastavíme podmínky, díky kterým se automaticky vytvoří.
Vylepšení SEO e-shopu není jen o opravě jeho technické stránky, ale i o pravidelné tvorbě obsahu, která zajistí růst organické návštěvnosti i prodejů. Vytvoříme SEO strategii, díky které oslovíte uživatele ve všech fázích nákupního procesu. Postaráme se i o její naplnění – vyhledáme správná klíčová slova, sestavíme témata, napíšeme články na váš blog a získáme pro vás zpětné odkazy z relevantních stránek.
Jedním z nejdůležitějších nástrojů pro optimalizaci e-shopu je SEO. Právě SEO zajišťuje, že se váš web umístí na vyšších příčkách organického vyhledávání. Díky tomu zvyšujete svou šanci, že právě na váš e-shop uživatel klikne a nakoupí.
Návštěvnost vašeho e-shopu zvýšíte tím, že jej dostanete na přední příčky ve vyhledávání. Existují dva různé způsoby, jak na to. Pomocí placených reklam anebo pomocí SEO. Právě optimalizace pro vyhledávače vám pomůže zlepšit organické umístění webu a zvýšit jeho návštěvnost.
Při optimalizaci e-shopu pro vyhledávače se v první řadě zaměřte na klíčová slova. Zakomponujte relevantní klíčová slova do všech důležitých částí vašeho webu, nezapomeňte ani na vyplnění meta tagů. Ujistěte se taky, že všechny popisy a texty na vašem e-shopu jsou věcné a výstižné. Důležité je, aby se zákazníci na vašem e-shopu dobře orientovali. Dále se zaměřte na technickou optimalizaci, jako je rychlost načítání stránek a responzivní design pro mobilní zařízení.
Zajímá vás, kde přesně má váš e-shop mezery z pohledu SEO? Objevte 10 SEO nástrojů, díky kterým zjistíte, jak si váš e-shop stojí.