Inspirace  |  Přečteno 414 x
5 tipů na dokonalou produktovou fotografii

Tip: Ještě než se do toho pustíte, promyslete si přístroj, na který chcete fotit. Ačkoli současná technologie foťáků v telefonech je velmi vyspělá, věřte, že rozdíl mezi fotografií pořízenou na fotoaparát (zrcadlovka/bezzrcadlovka) a mobil je ohromný. Lepší foťáky a objektivy vám pomohou tvořit lepší fotografie, i když spoustu toho samozřejmě ovlivníte sami.

Jak vypadá produktové focení v praxi? Na celý proces vzniku fotografie se můžete kouknout na krátkém videu, kde vznikaly produktové fotky pro e-shop s kosmetikou.

 

 


Tip: Přečtěte si náš článek a zjistěte více o marketingu e-shopu.

 

 

1. Koncept produktového fotografování

Než sáhnete po foťáku, zamyslete se nad celkovým konceptem prezentace svých produktů. Jaký je smysl fotek? Kam je chcete umístit? Co by z nich mělo být na první pohled jasné? Kde je budete fotit? Co využijete za rekvizity

Dejme tomu, že se rozhodnete použít fotky na web i sociální sítě. Produkty na fotografiích mají reprezentovat, co děláte, hlavní výhody produktu a zároveň budit touhu po jeho koupi. Například v našem případě, při focení kosmetiky, jsme samozřejmě nefotili krémy v kuchyni s talíři v pozadí.

Vyberte si místo, které jste schopni uzpůsobit focení. Může to být zahrada, park, les nebo třeba i váš byt. Uspořádejte scénu tak, aby působila dojmem, který potřebujete.

 

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Fleky nikoho nenadchnou – fotíte-li například na černém pozadí, dejte si pozor na šmouhy, které můžou být zapříčiněné špínou na čipu nebo objektivu fotoaparátu. Zároveň si ohlídejte i špínu na produktech. I malá smítka prachu umí nadělat na výsledném snímku pěknou paseku.

 

Tip: Kreativní produktové fotografie budou dobře působit i na firemním instagramu. Přečtěte si náš článek o tom, jak udělat z instagramu lovebrand.

 


2. Kompozice a světlo produktové fotografie

Ještě než začnete fotit jednu úžasnou fotku za druhou, naaranžujte místo. Zkuste oddělit pozadí využitím deky nebo čehokoli, co zamezí výrazným odrazům světla. Poté, co si připravíte hollywoodskou scénu, se zaměřte na světlo. Nejtěžší součást přípravy scény je správné nasvícení produktů.

Práci vám ulehčí focení za tmy za použití světel nebo blesků. Ve tmavém prostředí budete schopni lépe nasměrovat světla, aby bylo vše potřebné vidět. Nám na kosmetiku bohatě postačí lampa, baterka nebo jakýkoli zdroj světla, který jsme schopni usměrnit. 


NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Špatně vyvážená bílá – dbejte na to, aby snímek působil přirozeně a neměl moc chladný nebo naopak moc teplý odstín. 

 


3. Správný úhel pohledu

Vyzkoušejte fotit hned z několika úhlů. Najděte ten nejlepší a toho se držte: snažte se docílit jednotné kompozice napříč celým souborem fotek spíš než mít každý snímek jiný. Pokud máte stativ, nebojte se ho využít. Zajistíte si tím stejnou výšku a vzdálenost od produktu. To vám usnadní práci v postprodukci.

 

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Velký pozor na horizontální linii při zarovnání produktu. Vyvarujte se špatnému zarovnání produktu, aby ve výsledku nebyl šikmo.

 

 

4. Focení produktů

Nastavení fotoaparátu je alfou omegou celého výsledku. Jestliže si nejste úplně jistí nastavením manuálního režimu, tak využijte ten automatický. Manuální nastavení vám ale zaručí mnohem vyšší flexibilitu i kontrolu nad finální podobou produktové fotografie.

 

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Ostrost produktu – dbejte na správné ostření. Doporučovaná hloubka ostrosti je f/11. Záleží ale na vašich zkušenostech a co z fotografie potřebujete zdůraznit.

 

Vyfoťte každý produkt vícekrát, kdyby se náhodou nějaký snímek nepovedl, abyste se k celému aranžování nemuseli vracet. Co se při kontrole na malém displeji fotoaparátu může zdát v pořádku, může na monitoru počítače být diametrálně jiné.

 

NEJČASTĚJŠÍ CHYBY: Odlesky – máte-li polarizační filtr, použijte ho. Zbavíte se nepříjemných odlesků třeba na lahvičkách, které chcete fotit.

 

 

5. Postprodukce fotografií

Proces postprodukce začíná již během fáze focení. Čím lépe si snímky připravíte, tím méně práce s tím bude. Navíc nezapomeňte fotit do formátu RAW, který nabízí daleko větší rozmanitost v práci s fotografií.

 

NEJČASTEJŠÍ CHYBY: Málo znamená někdy více – nepřehánějte úpravy. Na oko nepůsobí dobrým dojmem.

 

Koukněte se na 5 aplikací pro úpravu na firemní Instagram nebo využijte jednu z nejpoužívanějších aplikací od Adobe – Lightroom. 

Tip: Kvalitní reklamní fotografie na svém webu doplňte i o kvalitní produktové popisky. Přečtěte si našich 10 tipů z oblasti copywritingu.

 

Pořád si nejste jistí, jak fotit produktové fotografie?

Zaujměte návštěvníky svého e-shopu během několik zlomků sekundy. Rádi pro vás profesionální fotografie připravíme. Prohlédněte si ceník služeb v oblasti produktových fotografií v sekci marketingu nebo nás rovnou kontaktujte a domluvíme se na detailech.
 

Získejte virtuálního
asistenta ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Jste nespokojení? Neplatíte
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy
Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím