66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí

26. 6. 2020
Marketing Přečteno 8970 x

V roce 2020 je 49 % světové populace na sociálních sítích, přičemž průměrný čas, který na nich lidé denně stráví, jsou 2 hodiny a 23 minut. Nejen proto jsou sítě mocným marketingovým nástrojem. Jaká další čísla a fakta se vám vyplatí znát?

 

mobil na kterém jdou vidět aplikace facebook, instagram a twitter

Která sociální síť v roce 2020 nejvíc frčí?

  • WhatsApp používá 2,5 miliardy lidí, z toho 1,6 miliardy uživatelů je aktivních každý den.
  • Facebook má po světě 2,5 miliardy aktivních uživatelů, 54 % z nich jsou ženy a 46 % muži.
  • YouTube2 miliardy aktivních uživatelů.
  • Instagram má celosvětově 1 miliardu aktivních uživatelů. 60 % z nich uvádí, že si na Instagramu prohlížejí produkty.
  • Na TikToku najdete 800 milionů uživatelů z celého světa.
  • Linkedin575 milionů aktivních uživatelů.
  • Twitter386 milionů aktivních uživatelů, z toho 145 milionů je aktivních denně. Na Twitteru je také vysoká koncentrace uživatelů s vysokoškolským titulem.
  • Pinterest366 milionů aktivních uživatelů.

 

Na kterou síť vsadit v Česku?

  • Na WhatsAppu v Česku najdete 5,5 milionu uživatelů.
  • Facebook má v Česku 5,3 milionu uživatelů, což je 54 % celkové populace ČR.
  • YouTube se u nás může pyšnit 5,2 miliony uživatelů.
  • Na Instagramu má účet 2,3 milionu Čechů.
  • LinkedIn má v ČR 1,6 milionu aktivních uživatelů.
  • TikTok v Česku používá 700 tisíc lidí.
  • Twitter má v ČR 390 tisíc aktivních uživatelů.

 

Čas strávený na sítích

  • Průměrný denní čas strávený na sítích jsou 2 hodiny a 23 minut, u různých věkových skupin se však tento údaj liší. Mileniálové stráví na sítích v průměru 2 hodiny a 38 minut denně a uživatelé z generace Z dokonce 2 hodiny a 55 minut.
  • 74 % lidí kontroluje Facebook denně, většina z nich 8krát za den.

 

Všechno je o zákaznících

  • Průměrný uživatel má účet na 8 sociálních sítích.
  • 80 % uživatelů sociálních sítí ve věku 25–34 let nakupuje online.
  • K vyhledávání a prohlížení produktů používá sociální sítě 49 % lidí ve věku 16–24 let. Ve věkové skupině 55–64 let už je to jen 24 %.
  • Za zdroj informací považuje sociální sítě 83 % lidí.
  • 64 % uživatelů Facebooku je mladších 34 let.
  • 73 % uživatelů Pinterestu jsou ženy, z toho největší skupinu (35 %) tvoří ženy ve věku 25–34 let).

 

Co lidé na sociálních sítích hledají

  • 40 % lidí používá sítě ke kontaktu s rodinou a přáteli.
  • 40 % lidí používá sítě, aby zůstali v obraze a mohli sledovat aktuální dění.
  • 37 % lidí na sociálních sítích vyplňuje chvíle, kdy nemají co dělat.
  • 36 % lidí na sítích vyhledává zábavný obsah.

 

Sociální sítě na mobilu

  • Prostřednictvím mobilního telefonu sociální sítě navštěvuje 4,8 milionu Čechů, což je 45 % populace ČR.
  • YouTube uvádí, že 70 % videí je sledováno z mobilního telefonu.
  • 94 % času, kdy používáme mobilní telefon, ho držíme ve vertikální poloze.

 

Značky na sociálních sítích

  • 36 % uživatelů na sociálních sítích sleduje firmy a značky. (Přečtěte si, jak pomocí firemního profilu vybudovat lovebrand.)
  • 80 % uživatelů na profilu značky upřednostní video před článkem.
  • 70 % lidí více věří příspěvku přidanému reálným člověkem než značkou.
  • 71 % uživatelů, kteří měli se značkou na sociálních sítích dobrou zkušenost, ji doporučí ostatním. A proto se zákaznický servis opravdu vyplatí.
  • 200 milionů uživatelů Instagramu uvádí, že si prohlédnou alespoň jeden firemní profil denně.

 

Reklamy na sociálních sítích

  • Pokud vaše reklamy na Facebooku obsahují obrázek, budou o 80 % efektivnější než bez obrázku.
  • Pokud do své kampaně zahrnete Stories, zvýšíte brand awareness až o 21 % a kampaň bude o 35 % efektivnější.
  • 50 milionů malých firem využívá ke komunikaci se zákazníky Facebook.
  • Na Facebooku zveřejňuje reklamy 7 milionů uživatelů.
  • 93 % marketérů k propagaci pravidelně využívá reklamy na Facebooku.
  • V Americe je průměrná cena za proklik facebookových reklam 1,86 $ a průměrná míra prokliku je 0,9 %.

 

Obsah na sítích

  • 80 % sdílení obsahu pobíhá v soukromých zprávách – vy tak o sdílení nevíte a nemůžete ho měřit.
  • Každý den je napříč různými platformami sdílena 1 miliarda Stories.
  • O tom, že si musíte hlídat, co zveřejňujete, svědčí i to, že jen za rok 2019 Facebook smazal 5,5 miliardy účtů. (5 % účtů na Facebooku je falešných.)
  • Měsíčně na Facebooku přibyde 5 miliard komentářů.
  • Více než 20 celosvětově známých sociálních sítí používá hashtagy.

 

Řekni to videem

  • Každou minutu je na YouTube nahráno celkem 400 hodin videí.
  • 3krát více uživatelů, kteří potřebují instrukce k používání produktu, raději vyhledá video návod na YouTube než psaný manuál.
  • 85 % uživatelů sleduje na Facebooku videa s vypnutým zvukem.
  • Pokud má video reklama titulky, bude průměrný čas jejího sledování až o 12 % vyšší.

 

Dosah a engagement

  • Na sociálních sítích klesá organický dosah. V roce 2019 klesl u Facebooku na hodnotu 5 %, u Instagramu na 37 %.
  • Jako nejlepší čas, kdy postovat na Facebooku, ze statistik vyplývá středa, nejlépe v 11:00 a mezi 13:00 a 14:00
  • Nepostujte před 7:00 ani po 17:00, v těchto časech je na sítích zdaleka nejnižší engagement.

 

Správné používání sociálních sítí vám dokáže zvednout obrat o desítky procent. Pokud nevíte, jak na ně, nemáte čas nebo jen chcete snížit náklady, delegujte jejich správu na nás

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025