Jak funguje Pinterest marketing v B2B?

6. 2. 2023
Marketing Přečteno 1618 x

Pinterest je poměrně mladá reklamní platforma, která vznikla v Česku v roce 2013. Je oblíbená zejména v USA, kde ji využívá zhruba 433 milionů uživatelů každý měsíc. V České republice se za rok 2022 těší „bramborové medaili“ se svým 4. místem v žebříčku nejvíce používaných sociálních sítích. Jak Pinterest funguje a v čem je jeho nevyužitý potenciál zejména pro B2B sektor?

Nástěnky a piny 

Pinterest funguje jako taková virtuální nástěnka, na kterou si uživatelé připínají takzvané piny. Piny jsou nejčastěji obrázky nebo videa s produkty, které je zaujaly, líbí se jim nebo si je chtějí koupit. Produkty se zobrazují v jednotlivých kategoriích. Kromě nich se Pinterest hemží i piny s různými návody, designy, infografikami, inspiracemi nebo sdílenými zážitky. Nástěnky jsou veřejné a uživatelé můžou jejich obsah připínat mezi sebou. 

Lidé na Pinterestu vyhledávají: 

  • inspiraci,  
  • rady,  
  • návody, 
  • zábavu, 
  • odreagování.  

 

Je Pinterest prodejní kanál? 

Než přidáte Pinterest do své marketingové strategie, možná se budete ptát, jestli má tato platforma obchodní potenciál.  

Odpověď je ano. Nejedná se jen o sociální síť. Pinterest může být i skvělým prodejním kanálem, protože se dá napřímo propojit s vaším webem. V praxi to znamená, že zákazník zvyšuje vaši míru prokliku, protože se proklikne z promovaného obsahu rovnou na blog, e-shop anebo prodejní stránku. V tomto případě se bavíme o takzvaných rozšířených pinech, které automaticky synchronizují informace z vašich webových stránek s konkrétními piny. 

 

Fanoušci Pinterestu 

Obsah Pinterestu konzumuje 57 % mladší generace ve věku 15–29 let, z toho 53 % jsou ženy. Tato informace pro vás může být zásadní, pokud vaše firma působí v oblasti:

 

  • módního průmyslu,  
  • kosmetiky,  
  • bydlení,  
  • zahrady a kutilství,  
  • gastronomie,  
  • cestování,  
  • designu, 
  • sortimentu pro děti.

 

Myslete na to, že fanoušci sice většinou spadají do B2C sektoru, ale kromě toho, že hledají inspirace a tipy v rámci svého osobního života, pořád jsou to také lidé, kteří chodí do práce. Proto se nabízí v Pinterest marketingu prostor i pro B2B sektor – můžete promovat svůj produkt nebo službu pro koncového zákazníka, ale můžete reklamu pojmout i očima manažera/manažerky, která hledá řešení pro svůj byznys. 

 

 

Proč promovat na Pinterestu? 

Pinterest marketing zahrnuje čistě obsahovou reklamu, která nejen, že podpoří vaši výkonnostní kampaň, ale zároveň je vhodná pro budování image vaší značky. Její hlavní výhodou je dlouhá doba působení – uživatelům je obsah na očích po delší dobu tím, že zůstává připnutý jako takzvaný pin na jejich nástěnce. Průměrná doba živostnosti reklamy na Pinterestu je zhruba 13 týdnů. Oproti tomu na Facebooku vydrží průměrně 90 minut a na Twitteru jen 20 minut.  

Tip: Důkaz, že obsahové kampaně jsou důležité pro růst byznysu

 

Formáty Pinterest reklamy 

Vzhledem k tomu, že se jedná o vizuální formát reklamy, pro zasažení cílové skupiny jsou nejvhodnější: 

 

  • atraktivní obrázky ve vysoké kvalitě, 
  • infografiky,  
  • carousely, 
  • promo videa, 
  • video návody.  

 

Osvědčila se i propagace pomocí případových studií. Prezentujete nejen své produkty, ale i celkovou image vaší značky. Nezapomeňte sladit příspěvky s tonalitou značky a sjednotit je s ostatními kanály.  

Tip: Přečtěte si 6 kroků, které vám pomohou najít ideální styl komunikace se zákazníky

 

Mějte na paměti, že Pinterest je síť pro mladší uživatele – zaměřte se proto hlavně na mobilní zobrazení. Věnujte dostatek času na vytvoření atraktivního titulku, který bude v souladu s vaším SEO. Použijte spíš neformální styl a odpovídejte vaším příspěvkem na otázku: „Jak?“ Cílem by měla být nejen prezentace produktu/služby, ale i edukace a podání informací.  

 

 

Firemní Pinterest 

Pokud zvažujete zařadit Pinterest mezi vaše nástroje propagace, budete si potřebovat zřídit firemní Pinterest účet. Díky němu budete mít přehled o úspěšnosti své kampaně – firemní Pinterest nabízí detailní statistiky a informace o fanoušcích jako například: 

  • z jaké jsou země, 
  • jaké mají zájmy,  
  • jaké další piny mají na nástěnkách,  
  • jaké kategorie je zajímají, a podobně.  

 

Díky firemnímu Pinterestu budete mít údaje o: 

  • návštěvnosti vašeho profilu, 
  • počtu zobrazení vašich pinů, 
  • počtu repinů (piny, které si uživatel převzal z nástěnky jiného uživatele), 
  • počtu prokliků na váš web. 

 

Pokud profil na Pinterestu nemáte a ani ho nechcete a nemáte čas spravovat, váš web s Pinterestem propojíte jednoduše díky tlačítku „pin it“ na webové stránce. Jedná se o klasický plug in, který zvládne nainstalovat každý webmaster.  

 

Pinterest a SEO 

Důležitým aspektem pro efektivní Pinterest marketing je optimalizace Pinterest účtu a webových stránek tak, aby se navýšila návštěvnost webu a míra prokliku na web přímo z Pinterestu. Pinterest SEO má potenciál navýšit váš traffic, pokud správně použijete klíčová slova v popisku obrázku/videa a odkazech na web.  Abyste dosáhli co největšího úspěchu: 

 

  • zvolte uživatelské jméno v souladu se SEO, 
  • vyplňte celý Pinterest profil včetně loga firmy, 
  • použijte pro kategorie a popis profilu klíčová slova, 
  • přidejte na web ikonu Pinterestu/button odkazující na profil na Pinterestu, 
  • udělejte si analýzu klíčových slov na Pinterestu, 
  • optimalizujte fotografie velikostí 1000x1500. 

 

Pinterest marketing v praxi 

Pokud potřebujete podpořit image vaší značky, nastavit obchodní strategii, propojit SEO a Pinterest, spravovat profil nebo jednoduše dodat optimální popisky, můžeme vám pomoct.  Outsourcujte správu sociálních sítí a reklamu našemu marketingovému oddělení a nechce svůj byznys kvést.  

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025