Marketing  |  Přečteno 380 x
21. 11. 2022
Buďte vidět! Ovládněte instagram a získejte více zákazníků

Instagram patří mezi nejpopulárnější sociální sítě dnešní doby. V České republice tuto aplikaci používají více než 3 miliony lidí, kteří zde nejen konzumují obsah, sdílí své fotky a videa, ale také nakupují. Využijte jako firma síly sociálních sítí. Ukážeme vám, jak na reklamu na instagramu.

banner

Jak začít jako firma s instagramem? 

Proč byste měli jako firma s instagramem vůbec začínat? Podle statistik lidé tráví v roce 2022 každý den průměrně 165 minut na sociálních sítích. Konzumují obsah a každou chvíli vidí reklamu nějaké firmy. Když je zaujme, stačí jedno kliknutí a ihned se dostanou na její web. Některé firmy mají své produkty nahrané přímo v instagramu – uživatelé tak mohou zboží zakoupit rovnou tam. Čeho tedy můžete pomocí instagramu dosáhnout? 

 

  • Zvýšit povědomí o své značce 
  • Přivést více návštěvníků na svůj web 
  • Zvýšit prodeje 
  • Budovat vztah se svými zákazníky 
  • Získat zpětnou vazbu 

 

Založte si firemní profil 

Instagram nabízí více možností nastavení profilu – pokud jste firma, založte si firemní profil. Díky tomu totiž budete moct promovat své příspěvky, nahrávat produkty do instagramového obchodu a označovat je v příspěvcích, a především sledovat statistiky výkonnosti vašeho obsahu. 

Tip: Přečtěte si, jak mít perfektní bio na Instagramu

 

Vytvářejte obsah 

Co na instagram přidávat? Aby vaše vynaložená energie na tvorbu obsahu měla smysl a výsledky, potřebujete strategii, a to nejen tu marketingovou, ale i komunikační. Až dáte svým sítím směr, určitě vás napadne, jaké typy příspěvků přidávat. Zlatou střední cestou je od každého něco: 

 

  • snažte se zahrnout prodejní příspěvky 
  • odhalte lidem zákulisí vašeho byznysu a sdílejte posty z interního prostředí 
  • předávejte tipy a edukujte – ukažte, že jste profíci v oboru. 

 

 
 

Vyzrajte nad algoritmy 

Může se vám stát, že budete sdílet nějaký obsah, ale uvidí ho jen velmi málo lidí. Organický dosah příspěvků na instagramu mají na starosti algoritmy. Jejich cílem je procházet obsah a doporučovat ho lidem, které by mohl zajímat. Každá oblast má navíc svůj vlastní algoritmus, takže například Instagram Reels se můžou dostat k více lidem než Stories. Obecně ale lze říct, že pokud chcete jako firma uspět, je potřeba konzistentně tvořit obsah a zaplatit za reklamu na instagramu.  

 

Ukázka placené reklamy na Instagram Stories 

 

Jak vytvořit reklamu na instagramu? 

Existují dva způsoby, jak udělat reklamu na instagramu: 

 

1. Přímo v aplikaci 

Reklamu můžete vytvořit přímo v aplikaci Instagram, a to z již existujících příspěvků. Je to velmi jednoduché – stačí když navštívíte svůj profil, vyberete si příspěvek, který chcete sponzorovat, a kliknete na modré tlačítko „Propagovat příspěvek“. Instagram vás pak provede nastavením reklamní kampaně. Vyberete, jakým lidem se má reklama zobrazit, kolik peněz do ní chcete investovat a kam se lidé dostanou, pokud na ní kliknou – zda na váš profil, či na web.  

 

 

Tento způsob má nicméně i několik nevýhod:

 

  • Omezený výběr zobrazení reklam – v tomto nastavení nemůžete vybrat, kde všude se vaše reklama na instagramu zobrazí. Může se zobrazit například v Instagram Stories, kde bude působit neprofesionálně, protože jde o zcela jiný formát obrázku. 
  • Nedostatečné možnosti cílení a optimalizace – propagace přímo v aplikaci Instagram vám nabídne velmi omezené možnosti cílení. Vůbec vám nenabídne možnosti optimalizace reklamy, tím pádem se připravujete o lepší výsledky. 
  • Omezené přehledy a statistiky – tohle nastavení vám neumožní sledovat důležité metriky. Jediné, co vidíte, je přehled zobrazení, dosahu, zapojení a počet prokliků na web. 

 

2. Ve Správci reklam na facebooku 

Není žádná novinka, že je Instagram propojený se sítí Facebook. Obě sociální sítě společně s WhatsAppem vlastní společnost Meta. Díky tomu můžete své instagramové i facebookové profily spravovat na jednom místě. Jak tedy vytvořit reklamu na instagramu?  

Stačí si otevřít Business Manager, v nastavení najít „Instagramové účty“ a kliknout na „Přidat účet“. Otevře se vám nové okno, ve kterém se přihlásíte do svého instagramového účtu. 

 

 
 

Jakmile se vám sociální sítě propojí, můžete přejít do Správce reklam, kde vytvoříte reklamní kampaň. Nastavení probíhá v podstatě stejně, jako byste tvořili reklamu na facebooku. Je tu ale několik rozdílů: 

 

  • V sekci „Umístění“ vyberte možnost ruční umístění a zaškrtněte „pouze Instagram“ – jinak by se vaše reklama zobrazovala i na Facebooku. 
  • V samotném nastavení vzhledu reklamy máte na výběr ze tří možností: 
    • Vytvořit reklamu neboli nový skrytý příspěvek, tzv. dark post, který se neukáže na vašem profilu, ale uživatelům se zobrazí například jako reklama na Instagram Stories. 
    • Použít existující příspěvek – sponzorujete příspěvek, který už na vašem profilu je. Jde o stejný způsob propagace, jako přes modré tlačítko, ale s širšími možnostmi nastavení. 
    • Použít návrh z kreativního portálu – v tomto portálu můžete tvořit různé návrhy reklam a sdílet je s ostatními. 
  • Instagram má jiné formáty reklam než Facebook, přizpůsobte tomu jejich vzhled: 
    • Formát příspěvku – 1:1, 1.91:1, 4:5. 
    • Formát Stories a Reels – 9:16. 

 

Tip: Mohlo by vás zajímat, jak vytvořit reklamní kampaň na Facebooku ve Správci reklam

 

Kolik stojí reklama na instagramu? 

Instagram funguje stejně jako facebook formou aukce, cena tedy není pevně daná, ale platíte za proklik nebo zobrazení. Nejnižší částka, kterou můžete do reklamy investovat, je přibližně 30 Kč na den. Cena reklamy na instagramu se odvíjí podle nastavení: 

 

  • cíle reklamy 
  • typu reklamy 
  • cílového publika 
  • velikosti publika 
  • délky trvání reklamy 

 

Nelze říct, kolik přesně stojí reklama na instagramu. Pokud nastavíte jako cíl proklik na web, reklama bude dražší, zatímco průměrná cena za interakci (like nebo komentář) bývá levnější, protože vám nepřináší konverze. Cena nicméně bývá vyšší než na facebooku.  

 

Vyplatí se reklama na instagramu? 

Jak jsme již zmínili na začátku, Instagram je jednou z nejpoužívanějších sociálních sítí. Na světě ji využívá 1,3 miliardy lidí, takže se vám rozhodně vyplatí založit si firemní účet a oslovovat tímto způsobem svou cílovou skupinu. Abyste ale dosáhli dobrých výsledků, chce to jasnou strategii, která bude zahrnovat sdílení obsahu organicky i placenou reklamu. Zaměřte se na videoobsah, který organicky dosahuje lepších výsledků. 

 

Chcete zaujmout na sociálních sítích, ale nevíte si rady? 

Chcete využít potenciál sociálních sítí, ale nemáte na to čas? Delegujte správu sociálních sítí na myTimi. Napíšeme pro vás příspěvky, které zaujmou vaši cílovou skupinu a nastavíme fungující reklamy Ozvěte se pro nezávaznou nabídku. 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Jste nespokojení? Neplatíte
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy