10 nejlepších nástrojů, které by měl znát každý webmaster

9. 1. 2023
Marketing Přečteno 2216 x

Abyste svůj web mohli spravovat co nejefektivněji, potřebujete k tomu pořádné nástroje, které vám s tímto nelehkým úkolem poradí. Jaké jsou nejpoužívanější nástroje pro sběr a vyhodnocení dat webů a jaké jsou ty nejužitečnější pro vás? Vybrali jsme pro vás 10 nástrojů pro webmastery, které byste měli znát. 

1. Google Search Console 

Dříve Google Webmaster Tools – dnes známější pod současným názvem Google Search Console – je bezplatná aplikace od Googlu, která vám ukáže, jak váš web vidí on sám. Pomocí nástrojů a služeb Search Console můžete vidět data o organické návštěvnosti vašich stránek. Nabízí ale zároveň i přehled technických problémů, které webu brání, aby se umisťoval na předních příčkách vyhledávání

Jediné, co k přihlášení do Search Console potřebujete, je Google účet, a to je vše. Za nás je to jeden z nejužitečnějších nástrojů a měl by ho využívat snad každý vlastník webových stránek.

 

2. Google Analytics 

Služba Google Analytics se zabývá primárně návštěvností stránek. Pomůže vám získat více informací o uživatelích, kteří vaše stránky navštěvují, odkud k vám přicházejí a jaké je jejich chování. Údaje vám pak zobrazuje v přehledných grafech a tabulkách, na základě kterých pak můžete vyhodnocovat například vaše cíle. Tento nástroj z dílny Googlu je rovněž dostupný zdarma. 

Tip: Přečtěte si náš návod, jak na Google Analytics

 

3. Google Tag Manager 

Z dílny Googlu tu máme další nástroj pro webmastery, Google Tag Manager. Ten zjednodušuje spravování kódů – neboli pro GMT značek – na vašem webu a má i vliv na zrychlení načítání stránek. V podstatě stačí vložit do vašich stránek jen jeden kód (a to GTM) a zbytek spravujete už v rozhraní nástroje. 

 

4. Seznam Webmaster 

Česká verze Google Search Console, to je Seznam Webmaster (můžete se setkat i s označením Seznam Webmaster Tool). Sice nenabízí tolik možností jako jeho větší a známější konkurent, nicméně ani tak ho v našem seznamu nesmíme vynechat. Seznam Webmaster vám vygeneruje reporty dat týkající se počtu vašich stránek, které SeznamBot projde, a také report toho, kolik z nich se nachází ve vyhledávacím indexu. Můžete si vygenerovat i report chybových URL. Nástroj je jednoduchý, přehledný a zdarma. 

 

5. Seznam Reporter 

Analytický nástroj Seznam Reporter je zase takový malý bratříček Google Trends – o tom jsme sice v tomto článku nepsali, ale je to v podstatě jen zahraniční a celosvětový ekvivalent Reporteru. Ten vám ukáže, co se právě na Seznamu hledá. Můžete si v něm prohlížet nejen trendové dotazy, ale i obrázky nebo videa. Reporter nabízí sledování trendů nejen ve vyhledávání Seznam.cz, ale i jiných stránek tohoto českého internetového giganta.  

 

6. Screaming Frog 

Screaming Frog SEO Spider tool využívají specialisté hlavně při SEO auditech webů a je už o něco pokročilejším nástrojem. Je to crawler, tedy chová se stejně jako robot vyhledávače a proleze vám web. Najde vám například nefunkční odkazy a další chyby na webu. Ke stažení je zdarma do 500 URL, poté si musíte už další používání zaplatit.

 

7. Marketing Miner 

Marketing Miner je nástroj z dílny českých vývojářů. Díky tomu nabízí oproti těm zahraničním jednu nespornou výhodu. Získává totiž data nejen pro vyhledávač Google, ale i pro Seznam. Dokáže vyhledávat klíčová slova, měřit pozice a kontrolovat indexaci stránek. Tento komplexní nástroj ale nabízí mnoho dalších funkcí, které vám pomůžou s pokročilou analýzou webu. Marketing Miner můžete používat zdarma nebo si připlatit za jeden z nabízených tarifů. 

 

8. Ahrefs 

Ahrefs má několik podobných funkcí jsou Marketing Miner, je ale o něco pokročilejší a škála nabízených funkcí je mnohem širší. Ahrefs má i obsáhlejší vyhledávací databázi, takže se výsledky mohou lehce lišit. Zároveň je o něco uživatelsky přívětivější než Marketing Miner díky možnosti filtrování výsledků přímo v nástroji. Ahrefs je ale placený a nenabízí ani zkušební verzi zdarma, před jeho nákupem proto doporučujeme nástroj více prostudovat. 

 

Bez jakého analytického nástroje se dnes neobejdete při správě webu, vám prozradí naše SEO specialistka Magda
Magda
Magda
SEO specialist myTimi

Základem jsou Google Analytics a Search Console. Zjednodušeně řečeno se z Analytics dozvíte, co dělají uživatelé na webu a díky Console, jak web vidí nebo nevidí vyhledávač Google. Pro komplexní SEO aktivity, jako je audit webu nebo analýza klíčových slov, se výborně hodí Marketing Miner. Oceníte ho i při dílčích kontrolách webu třeba u funkčnosti zpětných odkazů. 

 

9. Collabim 

Nyní vám představíme další nástroj českého původu. Služba Collabim je sice placená, můžete si ji ale prvně sami vyzkoušet na prvních 14 dní zdarma. Pomůže vám monitorovat konkurenční weby, generovat klíčová slova a sledovat pozici vašeho webu ve vyhledávání. Je velmi uživatelsky přívětivý a intuitivní, nejspíš i proto patří k nejužívanějším SEO nástrojům v České republice. 

Tip: Máme pro vás 10 rad, jak optimalizací vyhledávače podpoříte svůj e-shop

 

10. Page Speed Insight 

Page Speed Insight je dalším nástrojem od Googlu zdarma. Ten vám zjistí, jak rychle se vaše stránky načítají na počítači i na telefonu, a dokonce vám poradí, jak rychlost optimalizovat. Page Speed Insight se velmi snadno používá, jen do něj vložíte URL, které chcete zpracovat a on se pustí do práce. Po dokončení vám vygeneruje report s doporučeními. 

 

Nemáte ve své firmě webmastera? 

Každé webové stránky by měly mít někoho, kdo je za ně zodpovědný a neustále je vylepšuje. Takovou osobou by právě měl být webmaster vaší firemní stránky. Pokud někoho takového ve vaší společnosti nemáte a vaše stránky spíš stojí, než aby se rozvíjely, můžete správu vašeho webu outsourcovat k nám do myTimi. V naší agentuře máme plno odborníků na SEO, copywriting i technickou stránku webů, dokážeme tak plně zastoupit funkci webmastera a posunout váš web o několik levelů výš

 

 
 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025