Marketing  |  Přečteno 8201 x
24. 8. 2020

Jak vytvořit infografiku: návod krok po kroku + 6 tipů, jak ji využít v marketingu

Infografika nabízí zajímavý a originální způsob, jak čtenářům předat informace. Přečtěte si jednoduchý a praktický návod, jak infografiku vytvořit krok po kroku + šest tipů, jak ji efektivně využít v marketingu.

 

color wheel a design deck

 

Než se pustíte do tvoření infografiky, je potřeba promyslet si několik věcí. Které to jsou?

 

1. Definujte si, pro koho bude infografika určená

To, jak komunikovat se zákazníkem – a tedy i jak vytvořit úspěšnou infografiku – vyplývá z toho, ke komu mluvíte. Kdo jsou vaši zákazníci? Jak jsou staří? Jaké mají zájmy? Co se jim líbí, nebo naopak nelíbí? Spadají do B2B, nebo B2C segmentu?

 

2. Získejte do infografiky pravdivá data

Pravdivá data by měla být alfou a omegou každé infografiky. Rozhodněte se, které konkrétní údaje chcete do infografiky zahrnout, a udělejte si důkladnou rešerši, v níž prověříte, že jsou pravdivé. Pokud budete šířit nesprávné informace, nejen, že se velmi rychle dočkáte kritiky, ale také se můžete ocitnout tváří v tvář obvinění z klamání spotřebitele.

 

3. Určete styl infografiky

Až si uděláte jasno v tom, kdo je vaše cílová skupina, a získáte potřebné údaje, můžete se pustit do návrhu infografiky. Cílové skupině uzpůsobte množství textu, kombinaci barev a použité obrázky. Pohrajte si s typem a velikostí písma. Zvažte, jaké rozvržení zvolíte – něco jiného se bude hodit k časové ose, která jde odshora dolů, něco jiného k příběhu, který čtete zleva doprava, a dočista jiné rozvržení zvolíte k popisu produktu, který se nachází uprostřed stránky a textové bubliny ho obklopují kolem dokola.

Tip: Pokud máte spíše mladší publikum a vaším cílem je zaujmout, vložte do infografiky pohyblivé obrázky a udělejte z ní gif. Tuto možnost snadno najdete v obou nástrojích, které si za chvíli představíme.

Všechno je rozhodnuto a rozmyšleno? V tom případě nastal čas na samotnou tvorbu grafiky. Tak pojďme na to.

 

4. Grafika pro negrafiky, aneb Jak vytvořit infografiku

Na internetu najdete celou řadu programů, které tvorbu infografiky nabízí. Ve své podstatě jsou si velmi podobné, liší se jen množstvím grafických prvků, které jsou k dispozici. Představíme vám dva, které jsme si oblíbili díky jejich jednoduchosti a intuitivnímu ovládání.

 

Infografika snadno a rychle s Easel.ly

Easel.ly je bezplatný program, v němž si můžete vybrat jednu z 12 šablon a okamžitě se pustit do tvoření. Můžete měnit uspořádání prvků, barvy, text i typ písma. Obrázky můžete do programu nahrát svoje, nebo použít ty z vestavěné knihovny – ta je však v bezplatné verzi poměrně omezená. Na druhou stranu si za prémiovou verzi připlatíte jen pět dolarů měsíčně.

 

+ levná prémiová verze

- omezený počet bezplatných prvků

 

infografika chřipka

 

Intuitivní tvorba infografiky v Canvě

Dost podobné uživatelské rozhraní a možnosti pro tvorbu infografiky nabízí i Canva. Čím se liší od Easel.ly? Na výběr máte z většího počtu šablon, které jsou navíc rozdělené podle témat. Stejně tak prvků, které jsou dostupné zadarmo, v Canvě najdete víc. Měsíční používání prémiové verze vás vyjde na 10 dolarů, pravděpodobně se ale obejdete i bez ní.

 

+ větší množství bezplatných prvků

- dražší prémiová verze

 

infografika jak se připravit na zkoušku

 

Infografika: Jak ji využít v marketingu

Způsobů, jak infografiku využít v marketingu, je nespočet: fantazii se meze nekladou. Na úvod vám představíme šest nejčastějších, s nimiž určitě nesáhnete vedle.

 

1. Použijte infografiku k tomu, abyste zaujali

Získat něčí pozornost je těžší a těžší. Lidé však milují dvě věci: hezké obrázky a chytrá fakta. Spojte je v jedno a naservírujte lidem infografiku, která zaručeně přitáhne pozornost. Dočkáte se více reakcí i prokliků a lidé si váš brand zapamatují.

 

2. Přimějte lidi sdílet

Sdílení je podstata sociálních sítí. Pokud uživatele něco zaujme, sdílí to rádi – nejen na svém profilu, ale především ve zprávách ostatním uživatelům. Proto jim dejte najevo, že vaše dílo můžou sdílet. A kdo ví: třeba se vaše infografika stane novým virálem.

 

3. Využijte infografiku v newsletteru

Další oblastí marketingu, která často potřebuje oživit, je e-mailing. Buďte jedineční a zapamatovatelní. Dokažte, aby se lidé na vaše newslettery těšili. Vzdělávejte je a předávejte jim nové informace. Díky správně použitým infografikám budete v e-mail marketingu za hvězdu.

 

4. Přiložte vytištěnou infografiku k produktům

Nápaditě můžete infografiku využít i v oblasti zákaznické péče. Vytiskněte ji a přibalte k produktu: může na ní být návod k použití, historie firmy nebo třeba pět důvodů, proč váš produkt používat. Aby se k vám zákazníci vraceli, musíte jim dát něco, díky čemu si vás zapamatují. Tím něčím může být právě infografika.

 

5. Ozvláštněte svůj web

Abyste uspěli v konkurenci tisíců webů, musíte se v digitálním světě odlišit. Udělejte svůj web atraktivní pomocí infografiky. Využít ji můžete třeba k představení značky v sekci O nás, k popsání, čím je produkt pro zákazníky prospěšný, nebo třeba k vyjmenování látek, z nichž se skládá.

 

6. Přesvědčte obchodní partnery skvělou prezentací

Čeká vás přesvědčování obchodních partnerů? Prezentaci můžete ozvláštnit infografikou, která vysvětlí vše, co je třeba.

 

Outsourcujte marketing a tvorbu infografiky u myTimi

Ať už je to infografika, nebo třeba tvorba gifů a videí, marketing nabízí spoustu způsobů, jak vyniknout a odlišit se od konkurence. Věnujte se naplno svému podnikání a online marketing outsourcujte se službou myTimi. S čím vám v oblasti marketingu nejčastěji pomáháme?

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy