Jak vytvořit infografiku: návod krok po kroku + 6 tipů, jak ji využít v marketingu

24. 8. 2020
Marketing Přečteno 10463 x

Infografika nabízí zajímavý a originální způsob, jak čtenářům předat informace. Přečtěte si jednoduchý a praktický návod, jak infografiku vytvořit krok po kroku + šest tipů, jak ji efektivně využít v marketingu.

 

color wheel a design deck

 

Než se pustíte do tvoření infografiky, je potřeba promyslet si několik věcí. Které to jsou?

 

1. Definujte si, pro koho bude infografika určená

To, jak komunikovat se zákazníkem – a tedy i jak vytvořit úspěšnou infografiku – vyplývá z toho, ke komu mluvíte. Kdo jsou vaši zákazníci? Jak jsou staří? Jaké mají zájmy? Co se jim líbí, nebo naopak nelíbí? Spadají do B2B, nebo B2C segmentu?

 

2. Získejte do infografiky pravdivá data

Pravdivá data by měla být alfou a omegou každé infografiky. Rozhodněte se, které konkrétní údaje chcete do infografiky zahrnout, a udělejte si důkladnou rešerši, v níž prověříte, že jsou pravdivé. Pokud budete šířit nesprávné informace, nejen, že se velmi rychle dočkáte kritiky, ale také se můžete ocitnout tváří v tvář obvinění z klamání spotřebitele.

 

3. Určete styl infografiky

Až si uděláte jasno v tom, kdo je vaše cílová skupina, a získáte potřebné údaje, můžete se pustit do návrhu infografiky. Cílové skupině uzpůsobte množství textu, kombinaci barev a použité obrázky. Pohrajte si s typem a velikostí písma. Zvažte, jaké rozvržení zvolíte – něco jiného se bude hodit k časové ose, která jde odshora dolů, něco jiného k příběhu, který čtete zleva doprava, a dočista jiné rozvržení zvolíte k popisu produktu, který se nachází uprostřed stránky a textové bubliny ho obklopují kolem dokola.

Tip: Pokud máte spíše mladší publikum a vaším cílem je zaujmout, vložte do infografiky pohyblivé obrázky a udělejte z ní gif. Tuto možnost snadno najdete v obou nástrojích, které si za chvíli představíme.

Všechno je rozhodnuto a rozmyšleno? V tom případě nastal čas na samotnou tvorbu grafiky. Tak pojďme na to.

 

4. Grafika pro negrafiky, aneb Jak vytvořit infografiku

Na internetu najdete celou řadu programů, které tvorbu infografiky nabízí. Ve své podstatě jsou si velmi podobné, liší se jen množstvím grafických prvků, které jsou k dispozici. Představíme vám dva, které jsme si oblíbili díky jejich jednoduchosti a intuitivnímu ovládání.

 

Infografika snadno a rychle s Easel.ly

Easel.ly je bezplatný program, v němž si můžete vybrat jednu z 12 šablon a okamžitě se pustit do tvoření. Můžete měnit uspořádání prvků, barvy, text i typ písma. Obrázky můžete do programu nahrát svoje, nebo použít ty z vestavěné knihovny – ta je však v bezplatné verzi poměrně omezená. Na druhou stranu si za prémiovou verzi připlatíte jen pět dolarů měsíčně.

 

+ levná prémiová verze

- omezený počet bezplatných prvků

 

infografika chřipka

 

Intuitivní tvorba infografiky v Canvě

Dost podobné uživatelské rozhraní a možnosti pro tvorbu infografiky nabízí i Canva. Čím se liší od Easel.ly? Na výběr máte z většího počtu šablon, které jsou navíc rozdělené podle témat. Stejně tak prvků, které jsou dostupné zadarmo, v Canvě najdete víc. Měsíční používání prémiové verze vás vyjde na 10 dolarů, pravděpodobně se ale obejdete i bez ní.

 

+ větší množství bezplatných prvků

- dražší prémiová verze

 

infografika jak se připravit na zkoušku

 

Infografika: Jak ji využít v marketingu

Způsobů, jak infografiku využít v marketingu, je nespočet: fantazii se meze nekladou. Na úvod vám představíme šest nejčastějších, s nimiž určitě nesáhnete vedle.

 

1. Použijte infografiku k tomu, abyste zaujali

Získat něčí pozornost je těžší a těžší. Lidé však milují dvě věci: hezké obrázky a chytrá fakta. Spojte je v jedno a naservírujte lidem infografiku, která zaručeně přitáhne pozornost. Dočkáte se více reakcí i prokliků a lidé si váš brand zapamatují.

 

2. Přimějte lidi sdílet

Sdílení je podstata sociálních sítí. Pokud uživatele něco zaujme, sdílí to rádi – nejen na svém profilu, ale především ve zprávách ostatním uživatelům. Proto jim dejte najevo, že vaše dílo můžou sdílet. A kdo ví: třeba se vaše infografika stane novým virálem.

 

3. Využijte infografiku v newsletteru

Další oblastí marketingu, která často potřebuje oživit, je e-mailing. Buďte jedineční a zapamatovatelní. Dokažte, aby se lidé na vaše newslettery těšili. Vzdělávejte je a předávejte jim nové informace. Díky správně použitým infografikám budete v e-mail marketingu za hvězdu.

 

4. Přiložte vytištěnou infografiku k produktům

Nápaditě můžete infografiku využít i v oblasti zákaznické péče. Vytiskněte ji a přibalte k produktu: může na ní být návod k použití, historie firmy nebo třeba pět důvodů, proč váš produkt používat. Aby se k vám zákazníci vraceli, musíte jim dát něco, díky čemu si vás zapamatují. Tím něčím může být právě infografika.

 

5. Ozvláštněte svůj web

Abyste uspěli v konkurenci tisíců webů, musíte se v digitálním světě odlišit. Udělejte svůj web atraktivní pomocí infografiky. Využít ji můžete třeba k představení značky v sekci O nás, k popsání, čím je produkt pro zákazníky prospěšný, nebo třeba k vyjmenování látek, z nichž se skládá.

 

6. Přesvědčte obchodní partnery skvělou prezentací

Čeká vás přesvědčování obchodních partnerů? Prezentaci můžete ozvláštnit infografikou, která vysvětlí vše, co je třeba.

 

Outsourcujte marketing a tvorbu infografiky u myTimi

Ať už je to infografika, nebo třeba tvorba gifů a videí, marketing nabízí spoustu způsobů, jak vyniknout a odlišit se od konkurence. Věnujte se naplno svému podnikání a online marketing outsourcujte se službou myTimi. S čím vám v oblasti marketingu nejčastěji pomáháme?

 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025