Zazařte v online marketingu: Tvorba gifu a 4 způsoby, jak ho využít

18. 8. 2020
Marketing Přečteno 7990 x

Věděli jste, že gif dokáže až 7x zvýšit engagement uživatelů na sociálních sítích? Ne? V tom případě je na čase dozvědět se o tomto kouzelném formátu něco víc. Prozradíme vám, proč se gif rozhodně vyplatí, jak ho můžete využít v marketingu a jak krok po kroku vytvořit různé druhy gifů.

 

růžový plameňák v bazénu

 

Animovaný gif: Způsob, jak přitáhnout pozornost

Gif, animace online nebo také Graphics Interchange Format – všechna tato označení patří pohyblivým obrázkům, které se těší oblibě už přes třicet let. Popularitu animovaných gifů potvrzuje i fakt, že je ve svých zprávách a příspěvcích používají stovky milionů uživatelů sociálních sítí. Facebook uvádí, že každou minutu je přes Messenger odesláno neuvěřitelných 25 000 gifů.

 

Proč se vyplatí gif animace používat

Gif obrázky se rozhodně vyplatí používat. Nevěříte? Pojďme se společně podívat na několik statistik, které vám ukážou, jaký potenciál v sobě gif ukrývá:
 

  • Na sociálních sítích trávíme v průměru 143 minut denně. Právě z toho důvodu je čím dál těžší a těžší nás zaujmout.
  • 90 % informací, které vnímáme, je vizuálního charakteru.
  • Na vizuální podněty náš mozek reaguje mnohem rychleji. Co znamená mnohem? Někteří vědci odhadují, že dokonce 60 000x.
  • Uživatelé sociálních sítí přečtou v průměru jen 28 % příspěvků. Zato na obrázek nebo gif se podívají vždycky.
  • Gif animace zvyšují engagement uživatelů na Facebooku až 7x.

 

Pravdou v dnešním online světě je to, že uživatelé pozornost udrží kratší dobu, k zaujetí potřebují silnější podnět a zapamatují si jen to, co zapůsobilo na jejich emoce. Jak radí odbornice na sociální sítě Monika: „Když přidáte obrázek, který je nějakým způsobem zajímavý, budete mít pravděpodobně větší úspěch.“ Ano, hádáte správně. Jednou z cest, jak zaručeně zaujmout, je právě gif animace.

 

Není gif jako gif

Teď, když už víme, proč se tvorba gifu vyplatí, pojďme si ukázat několik konkrétních způsobů, jak gif obrázky využít v marketingu.

 

Jak zaujmout díky animaci online

Hledáte jednoduchý způsob, jak oživit svůj Facebook, Instagram nebo LinkedIn? Doplňte příspěvek místo obrázku animací. Vyprávíte v postu vtipnou historku? Máte z něčeho radost? Chcete přitáhnout pozornost ke slevám? Jak je libo. Pro všechny tyto příležitosti snadno najdete gify online.
 

gif se slovem sale

 

Buďte originální: Gif obrázky místo grafů

Představujete výsledky průzkumu? Chcete čtenářům ukázat nějakou statistiku? Zapomeňte na nudné koláčové grafy vytvořené ve Wordu. Čísla můžete ukázat i nápaditě a zaujmout jimi.

 

gif ve kterém se načítají procenta
 

Chcete zaujmout svým produktem? Tvorba gifu to jistí!

Gif animace je skvělý způsob, jak zviditelnit svůj produkt, především pokud jste se rozhodli komunikovat se zákazníky přes Instagram. Právě ten je totiž ideální k tomu, abyste na něm své produkty rozhýbali! Neukazujte fotku šály, kterou prodáváte. Ukazujte rozpohybovaný obrázek modelky, jak kráčí po červeném koberci a díky vaší šále je za hvězdu.

 

Užitečná animace: Gif jako návod k použití

Chcete světu ukázat, jak se váš výrobek používá, ale fotka je nicneříkající, video příliš dlouhé, text nikdo nečte… Co teď? Ukažte zákazníkům, jak váš produkt použít, pomocí gif obrázku! Pokud prodáváte speciální gel na vlasy, můžete například ukázat všechny účesy, které jdou díky němu vytvořit.
 
Tip: Nenechte se unést a nezapomínejte ani na text. Kvalitní copywriting hraje stejně důležitou roli jako samotný gif.

 

Než začneme, aneb na co při používání gif animací dávat pozor

Dejte si pozor, abyste to s gify nepřepískli. Gif animace používejte, jen pokud jsou v souladu s vaší komunikační strategií. Slaďte barvy a fonty. Také si pečlivě hlídejte kontext – ne vždy se gif hodí a například ve vážnějších situacích byste s ním mohli způsobit pořádné faux pas. A především, ujasněte si, kdo jsou vaši zákazníci – gify pravděpodobně ocení spíše mladší generace. (Nejste si jistí, kdo je vaše cílová skupina? Pomůže vám Facebook pixel.)

 

Jak vytvořit gif krok po kroku

Tvorba gifu je poměrně jednoduchá. Vše, co k ní potřebujete, je počítač a připojení k internetu. A pak samozřejmě materiál, ze kterého chcete pohyblivý obrázek vytvořit – ať už se chystáte prezentovat statistiku, vytvořit animaci z obrázků nebo udělat gif z videa. Pojďme si postupně ukázat, jak na vytvoření gifu ve všech třech případech.

 

Jak na tvorbu gifu s čísly

Abyste z čísel vytvořili animovaný gif online, stačí si v prohlížeči otevřít bezplatný program Data GIF Maker. Na výběr máte ze tří druhů animací.
 
1. Vyberte si druh animace (obdélníky, kola nebo cesta).
2. Zadejte název gifu (pole Untitled).
3. Vpravo v okně Value Type zvolte, zda budou hodnoty proměnných v procentech, nebo v číslech.
4. Zadejte názvy proměnných a jejich hodnoty. Kliknutím na barevný obdélník vlevo od názvu proměnné můžete měnit barvu, kterou bude v gifu zaujímat.
5. Pokud chcete více než dvě proměnné, klikněte na Add Term.
6. Ikonkou šipky v kolečku (Preview) si můžete přehrát náhled gifu.
7. Pokud máte vše vyplněné, můžete si gif uložit (Save Gif) a následně stáhnout.
 
Tip: Ujistěte se, že se gif bude správně zobrazovat i na mobilu a na tabletu. Responzivita je totiž ve světě online marketingu klíčová.

 

Jak vytvořit gif z fotek

Máme pro vás dobrou zprávu: ani animace z fotek není nic složitého. Tentokrát si ukážeme, jak udělat gif v programu GIFMaker.
 

  1. Nahrajte obrázky (Upload Images).
  2. Nastavte požadovanou velikost gifu v pixelech. Téměř vždy se vám vyplatí zaškrtnout Keep proportion neboli zachovat proporce.
  3. Vyberte požadovanou rychlost přehrávání obrázků. Ideální rychlost, která se blíží rychlosti videa, je 100–200 milisekund na obrázek, představivosti se však meze nekladou.
  4. Nastvate Repeat times. Jedná se o to, kolikrát po sobě se sekvence přehraje. Pokud nastavíte 0, automaticky se spustí nekonečná smyčka.
  5. Hotovo? Klikněte na Create Animation a následně na Download Gif.

 

Jak udělat gif z videa

Jak udělat z videa gif? Ukážeme si postup v programu img flip, který nabízí možnost zakomponovat do animace i text a logo.
 

  1. Při vkládání videa máte dvě možnosti. Buď vložte odkaz na video, které je na internetu, nebo nahrajte video ze svého počítače.
  2. Chcete přidat text? Klikněte na Add text to GIF. V nastavení textového pole můžete změnit font, velikost a zarovnání.
  3. Chcete přidat obrázek? Klikněte na Add Image. S obrázkem můžete dál pracovat – přesouvat ho nebo měnit jeho velikost.
  4. Kliknutím na More Options se vám otevřou další možnosti: zkuste si pohrát s velikostí a rychlostí gifu, vypnout/zapnout zvuk nebo třeba přepnout video do černobílé.
  5. Tvorba gifu z videa je úspěšně za vámi? Svůj výtvor si můžete stáhnout kliknutím na Generate Gif. Po kliknutí máte na výběr stažení (Download Gif), zkopírování odkazu na gif (Image Link) nebo získání html kódu pro umístění na web (Embed HTML).

 

Tip: Budujete brand awareness? Nezapomeňte do rohu videa přidat logo (pomocí ikonky Add Image).

 

MyTimi ví, jak vytvořit gif, který funguje

Nejste si úplně jistí, jak gify používat? Nejdou vám vytvořit? Rádi se o to postaráme za vás! myTimi má mnohaleté zkušenosti se správou sociálních sítí a ví, co na nich nejlépe funguje.
 
Outsourcujte správu sociálních sítí u myTimi.

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025