66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí

V roce 2020 je 49 % světové populace na sociálních sítích, přičemž průměrný čas, který na nich lidé denně stráví, jsou 2 hodiny a 23 minut. Nejen proto jsou sítě mocným marketingovým nástrojem. Jaká další čísla a fakta se vám vyplatí znát?

Která sociální síť v roce 2020 nejvíc frčí?

  • WhatsApp používá 2,5 miliardy lidí, z toho 1,6 miliardy uživatelů je aktivních každý den.
  • Facebook má po světě 2,5 miliardy aktivních uživatelů, 54 % z nich jsou ženy a 46 % muži.
  • YouTube2 miliardy aktivních uživatelů.
  • Instagram má celosvětově 1 miliardu aktivních uživatelů. 60 % z nich uvádí, že si na Instagramu prohlížejí produkty.
  • Na TikToku najdete 800 milionů uživatelů z celého světa.
  • Linkedin575 milionů aktivních uživatelů.
  • Twitter386 milionů aktivních uživatelů, z toho 145 milionů je aktivních denně. Na Twitteru je také vysoká koncentrace uživatelů s vysokoškolským titulem.
  • Pinterest366 milionů aktivních uživatelů.

 

Na kterou síť vsadit v Česku?

  •  Na WhatsAppu v Česku najdete 5,5 milionu uživatelů.
  • Facebook má v Česku 5,3 milionu uživatelů, což je 54 % celkové populace ČR.
  • YouTube se u nás může pyšnit 5,2 miliony uživatelů.
  • Na Instagramu má účet 2,3 milionu Čechů.
  • LinkedIn má v ČR 1,6 milionu aktivních uživatelů.
  • TikTok v Česku používá 700 tisíc lidí.
  • Twitter má v ČR 390 tisíc aktivních uživatelů.

 

Čas strávený na sítích

  • Průměrný denní čas strávený na sítích jsou 2 hodiny a 23 minut, u různých věkových skupin se však tento údaj liší. Mileniálové stráví na sítích v průměru 2 hodiny a 38 minut denně a uživatelé z generace Z dokonce 2 hodiny a 55 minut.
  • 74 % lidí kontroluje Facebook denně, většina z nich 8krát za den.

 

Všechno je o zákaznících

  • Průměrný uživatel má účet na 8 sociálních sítích.
  • 80 % uživatelů sociálních sítí ve věku 25–34 let nakupuje online.
  • K vyhledávání a prohlížení produktů používá sociální sítě 49 % lidí ve věku 16–24 let. Ve věkové skupině 55–64 let už je to jen 24 %.
  • Za zdroj informací považuje sociální sítě 83 % lidí.
  • 64 % uživatelů Facebooku je mladších 34 let.
  • 73 % uživatelů Pinterestu jsou ženy, z toho největší skupinu (35 %) tvoří ženy ve věku 25–34 let).

 

Co lidé na sociálních sítích hledají

  • 40 % lidí používá sítě ke kontaktu s rodinou a přáteli.
  • 40 % lidí používá sítě, aby zůstali v obraze a mohli sledovat aktuální dění.
  • 37 % lidí na sociálních sítích vyplňuje chvíle, kdy nemají co dělat.
  • 36 % lidí na sítích vyhledává zábavný obsah.

 

Sociální sítě na mobilu

  • Prostřednictvím mobilního telefonu sociální sítě navštěvuje 4,8 milionu Čechů, což je 45 % populace ČR.
  • YouTube uvádí, že 70 % videí je sledováno z mobilního telefonu.
  • 94 % času, kdy používáme mobilní telefon, ho držíme ve vertikální poloze.

 

Značky na sociálních sítích

  • 36 % uživatelů na sociálních sítích sleduje firmy a značky. (Přečtěte si, jak pomocí firemního profilu vybudovat lovebrand.)
  • 80 % uživatelů na profilu značky upřednostní video před článkem.
  • 70 % lidí více věří příspěvku přidanému reálným člověkem než značkou.
  • 71 % uživatelů, kteří měli se značkou na sociálních sítích dobrou zkušenost, ji doporučí ostatním. A proto se zákaznický servis opravdu vyplatí.
  • 200 milionů uživatelů Instagramu uvádí, že si prohlédnou alespoň jeden firemní profil denně.

 

Reklamy na sociálních sítích

  • Pokud vaše reklamy na Facebooku obsahují obrázek, budou o 80 % efektivnější než bez obrázku.
  • Pokud do své kampaně zahrnete Stories, zvýšíte brand awareness až o 21 % a kampaň bude o 35 % efektivnější.
  • 50 milionů malých firem využívá ke komunikaci se zákazníky Facebook.
  • Na Facebooku zveřejňuje reklamy 7 milionů uživatelů.
  • 93 % marketérů k propagaci pravidelně využívá reklamy na Facebooku.
  • V Americe je průměrná cena za proklik facebookových reklam 1,86 $ a průměrná míra prokliku je 0,9 %.

 

Obsah na sítích

  • 80 % sdílení obsahu pobíhá v soukromých zprávách – vy tak o sdílení nevíte a nemůžete ho měřit.
  • Každý den je napříč různými platformami sdílena 1 miliarda Stories.
  • O tom, že si musíte hlídat, co zveřejňujete, svědčí i to, že jen za rok 2019 Facebook smazal 5,5 miliardy účtů. (5 % účtů na Facebooku je falešných.)
  • Měsíčně na Facebooku přibyde 5 miliard komentářů.
  • Více než 20 celosvětově známých sociálních sítí používá hashtagy.

 

Řekni to videem

  • Každou minutu je na YouTube nahráno celkem 400 hodin videí.
  • 3krát více uživatelů, kteří potřebují instrukce k používání produktu, raději vyhledá video návod na YouTube než psaný manuál.
  • 85 % uživatelů sleduje na Facebooku videa s vypnutým zvukem.
  • Pokud má video reklama titulky, bude průměrný čas jejího sledování až o 12 % vyšší.

 

Dosah a engagement

  • Na sociálních sítích klesá organický dosah. V roce 2019 klesl u Facebooku na hodnotu 5 %, u Instagramu na 37 %.
  • Jako nejlepší čas, kdy postovat na Facebooku, ze statistik vyplývá středa, nejlépe v 11:00 a mezi 13:00 a 14:00
  • Nepostujte před 7:00 ani po 17:00, v těchto časech je na sítích zdaleka nejnižší engagement.

 

Správné používání sociálních sítí vám dokáže zvednout obrat o desítky procent. Pokud nevíte, jak na ně, nemáte čas nebo jen chcete snížit náklady, delegujte jejich správu na nás

Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím