Psát kvalitní blog je časově náročné. Na základě dat ale víme, že Google více než 10násobně odměňuje edukativní a informačně hodnotné články, ve kterých uživatelé najdou všechno, co hledali. Opravdu kvalitní článek je dlouhý 5–8 stran.
Psát kvalitní blog je časově náročné. Na základě dat ale víme, že Google více než 10násobně odměňuje edukativní a informačně hodnotné články, ve kterých uživatelé najdou všechno, co hledali. Opravdu kvalitní článek je dlouhý 5–8 stran.
lánky píšeme na základě podrobného zadání. To může zahrnovat i vysvětlení od klienta a jeho subjektivní pohled na dané téma a produkt. Než se pustíme do psaní článku, potřebujeme vědět:
Víme, že takové články přinášejí více poptávek, proto píšeme přesně takové.
Každých 6 měsíců vyhodnocujeme úspěšnost všech článků, které jsme napsali. Jak to měříme? Pomocí organických návštěv, poptávek nebo objednávek. Jdeme tam, kde vidíme jasný potenciál – ať už to znamená vyšší odbornost textů, nebo šokující nadpisy. Na svém webu tak budete mít jen články, které uživatele skutečně zajímají a které přinášejí prodeje.
Při psaní blogu začněte tím, že si vymyslíte téma, ideálně takové, o kterém víte hodně informací a je vám blízké. V dalším kroku vytvořte obsahový plán, který bude zahrnovat seznam témat článků, termíny publikace a klíčová slova pro každý článek. Pravidelnost a konzistence jsou totiž důležité faktory pro budování úspěšného blogu.
Pro psaní blogu zdarma existuje několik platforem. Mezi ty oblíbené patří:
Jedním ze způsobů, jak monetizovat svůj blog, je affiliate marketing. Affiliate marketing znamená, že v rámci svých článků doporučíte produkt a v případě, že návštěvník provede konverzi (například nákup nebo registraci) přes váš unikátní odkaz, vy získáte provizi.
Chcete vědět podrobnosti o tom, jak affiliate marketing funguje? Přečtěte si náš článek.
Na blogu by se měl čtenář snadno orientovat a rychle najít články, které ho zajímají. Proto optimalizujte menu, využijte drobečkovou navigaci, kategorie nebo implementujte vyhledávací pole.
To stejné platí i pro samotné články. Čtenář by měl být schopný v článku snadno najít informace, které ho zajímají. Jak by měl vypadat dobrý blogový článek? Obsah by měl být dobře strukturovaný pomocí nadpisů. Jednotlivé odstavce by neměly být příliš dlouhé a v textu by měly být zvýrazněné důležité pasáže. Více o tom píšeme v článku.