Psát kvalitní blog je časově náročné. Na základě dat ale víme, že Google více než 10násobně odměňuje edukativní a informačně hodnotné články, ve kterých uživatelé najdou všechno, co hledali. Opravdu kvalitní článek je dlouhý 5–8 stran.
lánky píšeme na základě podrobného zadání. To může zahrnovat i vysvětlení od klienta a jeho subjektivní pohled na dané téma a produkt. Než se pustíme do psaní článku, potřebujeme vědět:
co je jeho účelem, proč by si ho chtěl někdo přečíst a jestli v něm čtenář najde vše podstatné, aby neodešel k vaší konkurenci.Víme, že takové články přinášejí více poptávek, proto píšeme přesně takové.
Každých 6 měsíců vyhodnocujeme úspěšnost všech článků, které jsme napsali. Jak to měříme? Pomocí organických návštěv, poptávek nebo objednávek. Jdeme tam, kde vidíme jasný potenciál – ať už to znamená vyšší odbornost textů, nebo šokující nadpisy. Na svém webu tak budete mít jen články, které uživatele skutečně zajímají a které přinášejí prodeje.
Při psaní blogu začněte tím, že si vymyslíte téma, ideálně takové, o kterém víte hodně informací a je vám blízké. V dalším kroku vytvořte obsahový plán, který bude zahrnovat seznam témat článků, termíny publikace a klíčová slova pro každý článek. Pravidelnost a konzistence jsou totiž důležité faktory pro budování úspěšného blogu.
Pro psaní blogu zdarma existuje několik platforem. Mezi ty oblíbené patří:
Jedním ze způsobů, jak monetizovat svůj blog, je affiliate marketing. Affiliate marketing znamená, že v rámci svých článků doporučíte produkt a v případě, že návštěvník provede konverzi (například nákup nebo registraci) přes váš unikátní odkaz, vy získáte provizi.
Chcete vědět podrobnosti o tom, jak affiliate marketing funguje? Přečtěte si náš článek.
Na blogu by se měl čtenář snadno orientovat a rychle najít články, které ho zajímají. Proto optimalizujte menu, využijte drobečkovou navigaci, kategorie nebo implementujte vyhledávací pole.
To stejné platí i pro samotné články. Čtenář by měl být schopný v článku snadno najít informace, které ho zajímají. Jak by měl vypadat dobrý blogový článek? Obsah by měl být dobře strukturovaný pomocí nadpisů. Jednotlivé odstavce by neměly být příliš dlouhé a v textu by měly být zvýrazněné důležité pasáže. Více o tom píšeme v článku.