Marketing  |  SEO  |  Přečteno 538 x

Web myTimi jako výkladní skříň špičkového SEO – růst ze 60 000 na 140 000 návštěv ročně

V myTimi pomáháme našim klientům získávat zákazníky díky marketingu a obchodu a poté je udržet díky zákaznickému servisu. S námi jsou všechny náklady v podnikání variabilní v jakékoliv fázi.

Co jsme v myTimi potřebovali zlepšit? 

Historie společnosti myTimi sahá do roku 2017, ovšem až o několik let později dorazil osudový e-mail: „Máte skvělý marketing a všude jste vidět, kdo vám s tím pomáhá?“. Pustili jsme se tedy do marketingového světa s jasným cílem: být pro zákazníky důvěryhodným partnerem, který marketing skutečně optimalizuje a zároveň pracuje za rozumné peníze

Vstup do marketingového světa se musel odrazit i na webových stránkách. Řeč pochopitelně není jen o pouhém přidání dalších produktových stránek s novými službami. Říká se, že kdo chce zapalovat, musí sám hořet. Pokud tedy nabízíme služby jako SEO nebo copywriting, musí náš vlastní web už na první (ale i druhý) pohled vykazovat perfektní kvalitu. A pochopitelně musí i aktivně přispívat k růstu samotné společnosti. To odrážely i zvolené cíle naší SEO strategie: 

  • růst tržeb spojený s přiváděním kvalitních poptávek z organických návštěv, 
  • růst důvěryhodnosti a odborné autority, 
  • zachycení klienta ve fázi „inspire“ a později i růst e-mailingové databáze. 

Protože se systematická optimalizace zahájila před 3 roky (tj. v roce 2020), rozdělíme i tuto případovou studii na několik bloků, které zachycují cíle a aktivity jednotlivých časových etap. 

 

Jaké bylo naše řešení? 

Nejprve si stručně přiblížíme stav webu před zahájením růstové strategie. 

Web před optimalizací 

Jak jsme zmínili výše, web myTimi.cz vznikl v roce 2017 a první znatelnější návštěvy začal zaznamenávat o rok později. Ve druhé polovině roku 2018 začínáme psát firemní blog. Přesto v přivedených návštěvách (celkem cca 8000 organických návštěv za rok) převažují stránky „neblogového typu“, tj. home page, ceník apod. 

O další rok později (tj. 2019) rozšiřujeme blog o články s tématem efektivity. Návštěvnost z vyhledávačů vzrostla z 8000 na 26000 – stávající články jsou čtivé, praktické a existuje k nim na internetu jen velmi málo alternativ (pokud vůbec nějaké). Stále ovšem mezi vstupními stránkami blogové články zatím nepřevažují. 

V roce 2020 jsme opět rozšířili tematický záběr firemního blogu, tentokrát o články zaměřené už přímo na marketing a byznys. V posledním kvartále tohoto roku jsme také konečně zahájili intenzivní kontinuální SEO aktivity. Jejich cílem byl další růst organických návštěv a marketingových leadů v B2B sektoru. 

 

mytimi GA 2017-2022

Screenshot z Google Analytics – vývoj organické návštěvnosti 2017 až 2020 

 

Stávající stav, cíle, SEO aktivity a výsledky v roce 2021 

Před koncem roku 2020 jsme měli odlišné cíle a priority než v současnosti – pro SEO aktivity jsme alokovali méně času. Na konci roku 2020 jsme se rozhodli SEO prioritizovat, věnovat mu více času a redefinovat strategii. 

V roce 2021 jsme se rozhodli pro následující řešení: 

  • Nastavení a realizace linkbuildingové strategie – linkbuilding začal probíhat systematicky a kontinuálně s tím, že se získávaly 3–5 zpětných odkazů měsíčně. 
  • Optimalizace metadat – ta spočívala v důsledném zařazování klíčových slov a preciznějších meta titlech po kvalitativní i technické stránce. 
  • Optimalizace interního linkování – začali jsme méně používat „komerční“ klíčová slova a interní odkazy jsme tvořili z uživatelského pohledu přirozenější a intuitivnější, aby návštěvník stránky okamžitě pochopil, co daný odkaz znamená a kam vede. 
  • Změna publikačního plánu blogových článků, ve kterém jsme začali zohledňovat výsledky analýz klíčových slov. 
  • Implementace CTA tlačítek – v blogových článcích přibyla CTA tlačítka, která uživatele přirozenou cestou směrují k vykonání požadované akce. 

Jaké byly po realizaci těchto kroků a strategií výsledky na konci roku 2021? 

  • 128 000 organických návštěv, tzn. meziroční růst o 113 %
  • Meziroční růst B2B leadů o 30 %

 

jak nastavujeme seo

 

 

Rok 2022 – cíle, SEO aktivity a jejich výsledky 

Cíle byly nastavené podobně jako v předcházejícím roce. Navíc přibyl požadavek na růst odběratelů newsletteru, tj. celkově šlo o: 

  • růst organických návštěv 
  • a růst marketingových leadů. 

K dosažení stanovených cílů jsme se rozhodli pro realizaci následujících kroků: 

  • Aktualizace starších článků – za tímto účelem jsme zpracovali podrobnou metodiku, která přesně stanovuje, jaké články se mají aktualizovat a procesně zachycuje celý postup včetně zodpovědností jednotlivých rolí. Smyslem těchto aktualizací je udržet u klíčových blogových článků stávající pozice ve vyhledávačích, nebo je dokonce vylepšit. 
  • Tvorba pillar pages na základě gap analýzy – jedná se o rozsáhlé texty, které danou problematiku zachycují komplexně a jdou více do hloubky z hlediska přidané informační hodnoty. Čtenáři, kteří se o dané téma více zajímají, tento typ obsahu milují a vyhledávače ostatně také. 
  • Implementace boxu specialisty – do článků jsme začali zařazovat okénka s vyjádřením našich předních specialistů na danou problematiku. Jednak jsme tím začali představovat naše experty, aby si čtenáři mohli za každým tématem představit konkrétní osobu, jednak tím i podporujeme důvěryhodnost prezentovaných informací. Box specialisty vypadá například takto: 

 

box specialisty

Screenshot boxu specialisty 

 

  • Zařazení sekce pro odběr newsletteru s jasně specifikovanými a transparentními pravidly – uživatel ví přesně, s čím dává souhlas, co z toho bude mít a jaká a je frekvence zasílaných newsletterů. 
  • Přidání data publikace a aktualizace článků – čtenář tak může snadno posoudit aktuálnost daných textů. 
  • Optimalizace metadat stránek s vysokým zobrazením – specificky se jednalo o stránky s vysokou pozicí ve vyhledávání, ovšem s nízkou mírou prokliku. To indikovalo, že má článek kvalitní obsah, který zajímá čtenáře, ale s největší pravděpodobností čtenářsky neatraktivní atributy meta title a meta description. Z toho důvodu jsme tyto atributy u relevantních stránek vylepšili. 

Jaké výsledky zavedení těchto postupů přinesl závěr roku 2022? 

  • 140 000 organických návštěv, tzn. meziroční růst o 11 %
  • Meziroční růst leadů o 10 %

 

Jaké jsou celkové výsledky SEO aktivit za uplynulé 3 roky?   

Obrázek vydá za tisíc slov, podívejte se tedy na graf návštěvnosti našich stránek za období 2020–2022: 
seo restart

Obrázek z naší prezentace z přednášky na konferenci SEO restart 2023 

 

I v současnosti kontinuálně probíhají SEO aktivity, a to zejména formou nového obsahu na webu i na sociálních sítích. Pravidelně kontrolujeme, měříme a analyzujeme technický stav webu i uživatelské chování. Na základě těchto výsledků pak probíhá průběžná optimalizace stránek.  

Jak interní SEO aktivity hodnotí CEO? 

„SEO je pro mne nezbytnou součástí akviziční strategie firmy. Už teď nám generuje organická návštěvnost 50 % všech poptávek a ušetří nám 400000,- Kč měsíčně v nákladech, které nemusíme utratit na PPC. Nadto čím více SEO chápu, tím snáz se nám jej daří vysvětlit dalším lidem a nadchnout je.“ 

– Jan Skovajsa, CEO myTimi.cz 

I vaše SEO může mít podobné výsledky 

Máme pro vás dobrou zprávu – podobný růst může zažít váš web na vlastní stránky, aniž byste přitom platili za reklamu. Rádi pro vás zpracujeme SEO audit, na základě kterého zvolíme optimální strategii pro váš růst. Váš web zaplníme obsahem, který vás vystřelí na první příčky vyhledávačů. Nečekejte a kontaktujte nás, ozveme se vám do 24 hodin. 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy