23 statistik o online marketingu, které vás inspirují

8. 11. 2021
Aktualizováno: 12. 8. 2024
Marketing Přečteno 3259 x

Víte, že u 47 % příjemců rozhodne o otevření newsletteru předmět, 49 % spotřebitelů dá na doporučení influencerů nebo že při načítání webu delším než 3 sekundy ztratíte 50 % uživatelů? Ne? Po přečtení našich 23 statistik už to vědět budete. 

Chcete dělat online marketing? Musíte se udržovat v obraze 

Digitální marketing se neustále vyvíjí, proto je důležité držet s ním krok. Pokud se nechcete zaseknout ve věku dinosaurů, měli byste neustále sledovat aktuální trendy, novinky a fakta. Tady jsou: 

 

Jakou roli hraje SEO a vyhledávače? 

  • 39 % marketérů uvádí jako top SEO strategii optimalizaci on-page obsahu na základě klíčových slov (HubSpot, 2023).
  • SEO přivádí více než 10× větší návštěvnost v porovnání se sociálními sítěmi. 85 % marketérů spoléhá na webovou analytiku a SEO nástroje pro měření kampaní (Laurinavicius, 2024).

  • 70 % marketérů říká, že A/B testování je klíčové pro zvýšení míry konverze (HubSpot, 2023).

  • 50 % uživatelů mobilních zařízení opustí stránku, pokud se načítá déle než 3 sekundy (Zorbis, 2023).

  • Mladší uživatelé preferují vyhledávání na mobilu. 80 % generace Z a 62 % mileniálů používá primárně mobilní vyhledávání. Většina marketérů hlásí, že více než polovina roční návštěvnosti pochází z mobilních zařízení (Laurinavicius, 2024).

  • V roce 2024 bude reklama zobrazovaná na mobilních zařízeních představovat 77 % všech výdajů na digitální propagaci. Mít web responzivní a přizpůsobený mobilním zařízením je nutnost (Zorbis, 2023).

 

Jak je na tom obsahový marketing? 

  • Průměrná délka článku je 1 427 slov – jsou tak o víc než 70 % delší než před 10 lety (HubSpot, 2023). 

  • 43 % content manažerů používá AI pro generování nápadů a 3 % používá AI k psaní celých článků (HubSpot, 2023). 

  • Blog je stále silným nástrojem. Společnosti upřednostňující tvorbu článků na blogu mají 13× větší šanci pozitivního ROI, tedy že se jim vyplatí poměr vydělaných peněz vůči penězům investovaným (Laurinavicius, 2024). 

  • 50 % marketérů plánuje v roce 2024 zvýšení investic do obsahového marketingu (HubSpot, 2023). 

 

 

 

Marketing na sociálních sítích                                 

  • 42 % uživatelů sociálních sítí je využívá k hledání a objevování nových produktů (Zorbis, 2023).  
  • Celosvětově je v dubnu 2024 sítí s nejvíce aktivními uživateli Facebook. Na druhém místě je YouTube, na třetím Instagram a WhatsApp a na čtvrtém TikTok (Statista, 2024). 

  • Příspěvky na Instagramu generují o 23 % víc engagementu než Facebook, přestože Facebook má dvakrát víc měsíčních uživatelů (HubSpot, 2023). 

  • Nejpopulárnější sociální síť, kterou marketéři v roce 2023 používali, je Facebook. Podle nich má Facebook lepší ROI než jakákoliv jiná platforma (HubSpot, 2023). 

  • TikTok má roku 2024 dosáhnout celkem 1,29 miliardy uživatelů. Dávno to není místo, kam chodí jen teenageři (Zorbis, 2023). 

  • Více než polovina uživatel LinkedInu má 25 až 34 let (HubSpot, 2023). 

  • Influenceři mají moc. 49 % spotřebitelů dá na jejich doporučení (Zorbis, 2023). 

  • Víc než tři ze čtyř uživatelů Pinterestu jsou ženy (Statista, 2024). 

  • Mikro influenceři mají sice menší, ale angažovanější publikum. Jejich přínos pro vaši značku může být efektivnější (Zorbis, 2023).    

Chtěli byste se dovědět více statistik o sociálních sítích? Přečtěte si 66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí

 

Co platí pro svět e-mailingu? 

  • 47 % příjemců tvrdí, že otevírají e-maily jen na základě předmětu. 69 % příjemců označí e-mail jako spam jen na základě předmětu (HubSpot, 2023).

  • Segmentované e-maily mají o 30 % větší otevření a o 50 % víc kliknutí než nesegmentované (HubSpot, 2023).

  • 64 % marketérů personalizují své e-maily za základě segmentů (Constant Contact, 2023).

  • E-mail marketing je jedním z nejefektivnějších kanálů pro získávání konverzí. Konverzní poměr pro B2C značky je 2,8 % a pro B2B 2,4 % (Laurinavicius, 2024).

 

Tápete v online marketingu? Nechte to na nás 

Správný přístup v online marketingu k vám přitáhne nové zákazníky a zvýší obrat. Nevíte si s ním rady? Pomůžeme vám. Převezmeme správu sociálních sítí, napíšeme texty pro vaše cílové publikum a posuneme váš web na přední příčky ve výsledcích vyhledávání.

 

 
 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025