23 statistik o online marketingu, které vás inspirují

8. 11. 2021
Aktualizováno: 12. 8. 2024
Marketing Přečteno 2855 x

Víte, že u 47 % příjemců rozhodne o otevření newsletteru předmět, 49 % spotřebitelů dá na doporučení influencerů nebo že při načítání webu delším než 3 sekundy ztratíte 50 % uživatelů? Ne? Po přečtení našich 23 statistik už to vědět budete. 

Chcete dělat online marketing? Musíte se udržovat v obraze 

Digitální marketing se neustále vyvíjí, proto je důležité držet s ním krok. Pokud se nechcete zaseknout ve věku dinosaurů, měli byste neustále sledovat aktuální trendy, novinky a fakta. Tady jsou: 

 

Jakou roli hraje SEO a vyhledávače? 

  • 39 % marketérů uvádí jako top SEO strategii optimalizaci on-page obsahu na základě klíčových slov (HubSpot, 2023).
  • SEO přivádí více než 10× větší návštěvnost v porovnání se sociálními sítěmi. 85 % marketérů spoléhá na webovou analytiku a SEO nástroje pro měření kampaní (Laurinavicius, 2024).

  • 70 % marketérů říká, že A/B testování je klíčové pro zvýšení míry konverze (HubSpot, 2023).

  • 50 % uživatelů mobilních zařízení opustí stránku, pokud se načítá déle než 3 sekundy (Zorbis, 2023).

  • Mladší uživatelé preferují vyhledávání na mobilu. 80 % generace Z a 62 % mileniálů používá primárně mobilní vyhledávání. Většina marketérů hlásí, že více než polovina roční návštěvnosti pochází z mobilních zařízení (Laurinavicius, 2024).

  • V roce 2024 bude reklama zobrazovaná na mobilních zařízeních představovat 77 % všech výdajů na digitální propagaci. Mít web responzivní a přizpůsobený mobilním zařízením je nutnost (Zorbis, 2023).

 

Jak je na tom obsahový marketing? 

  • Průměrná délka článku je 1 427 slov – jsou tak o víc než 70 % delší než před 10 lety (HubSpot, 2023). 

  • 43 % content manažerů používá AI pro generování nápadů a 3 % používá AI k psaní celých článků (HubSpot, 2023). 

  • Blog je stále silným nástrojem. Společnosti upřednostňující tvorbu článků na blogu mají 13× větší šanci pozitivního ROI, tedy že se jim vyplatí poměr vydělaných peněz vůči penězům investovaným (Laurinavicius, 2024). 

  • 50 % marketérů plánuje v roce 2024 zvýšení investic do obsahového marketingu (HubSpot, 2023). 

 

 

 

Marketing na sociálních sítích                                 

  • 42 % uživatelů sociálních sítí je využívá k hledání a objevování nových produktů (Zorbis, 2023).  
  • Celosvětově je v dubnu 2024 sítí s nejvíce aktivními uživateli Facebook. Na druhém místě je YouTube, na třetím Instagram a WhatsApp a na čtvrtém TikTok (Statista, 2024). 

  • Příspěvky na Instagramu generují o 23 % víc engagementu než Facebook, přestože Facebook má dvakrát víc měsíčních uživatelů (HubSpot, 2023). 

  • Nejpopulárnější sociální síť, kterou marketéři v roce 2023 používali, je Facebook. Podle nich má Facebook lepší ROI než jakákoliv jiná platforma (HubSpot, 2023). 

  • TikTok má roku 2024 dosáhnout celkem 1,29 miliardy uživatelů. Dávno to není místo, kam chodí jen teenageři (Zorbis, 2023). 

  • Více než polovina uživatel LinkedInu má 25 až 34 let (HubSpot, 2023). 

  • Influenceři mají moc. 49 % spotřebitelů dá na jejich doporučení (Zorbis, 2023). 

  • Víc než tři ze čtyř uživatelů Pinterestu jsou ženy (Statista, 2024). 

  • Mikro influenceři mají sice menší, ale angažovanější publikum. Jejich přínos pro vaši značku může být efektivnější (Zorbis, 2023).    

Chtěli byste se dovědět více statistik o sociálních sítích? Přečtěte si 66 stručných faktů o marketingu sociálních sítí

 

Co platí pro svět e-mailingu? 

  • 47 % příjemců tvrdí, že otevírají e-maily jen na základě předmětu. 69 % příjemců označí e-mail jako spam jen na základě předmětu (HubSpot, 2023).

  • Segmentované e-maily mají o 30 % větší otevření a o 50 % víc kliknutí než nesegmentované (HubSpot, 2023).

  • 64 % marketérů personalizují své e-maily za základě segmentů (Constant Contact, 2023).

  • E-mail marketing je jedním z nejefektivnějších kanálů pro získávání konverzí. Konverzní poměr pro B2C značky je 2,8 % a pro B2B 2,4 % (Laurinavicius, 2024).

 

Tápete v online marketingu? Nechte to na nás 

Správný přístup v online marketingu k vám přitáhne nové zákazníky a zvýší obrat. Nevíte si s ním rady? Pomůžeme vám. Převezmeme správu sociálních sítí, napíšeme texty pro vaše cílové publikum a posuneme váš web na přední příčky ve výsledcích vyhledávání.

 

 
 

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Google zná celý svět, Sklik zná Čechy. Co je Sklik a kdy ho využít?
Sklik je jako mladší bratr, který žije ve stínu svého celosvětově známého sourozence – Google Ads. Ale i Sklik má svoje silné stránky. Zatímco Google Ads je velká hvězda, která vládne světu, Sklik se soustředí na to, co opravdu umí – efektivně zasáhnout české publikum. Takže pokud hledáte reklamní systém, který exceluje na českém trhu, je Sklik tou pravou volbou.
Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025