Píšeme konkrétní a jasné texty, kterým porozumí každý. Cílem UX writingu je totiž pomoct uživateli snadno projít aplikací nebo webem – nic ho nepřekvapí, protože dokáže předvídat, co se stane. Texty se tak zaměřují na uživatele, rychlou navigaci a orientaci a zahrnují psaní:
• tooltipů,
• placeholderů,
• CTA tlačítek,
• popisků u formulářů,
• a dalších microcopy.
Micropcopy funguje tehdy, když známe uživatele vašeho produktu, jeho obavy a otázky, předvídáme různé scénáře a na vše máme připravené řešení. Proto se nejdřív hodně ptáme a snažíme se maximálně navnímat váš produkt. Jen tak zaručíme, že dostanete to, co chcete.
Úspěšnost microcopy vyhodnocujeme na základě uživatelského testování, konverzního poměru a dalších např. SEO nástrojů, nespoléháme jen na heatmapy. Zjistíme, které změny v microcopy měly největší dopad na prodeje a proč, a případné nefunkční texty upravíme.
UX writing je psaní textů na webové stránky a aplikace. Cílem UX writingu je napsat takové texty, které pomohou uživateli snadno projít aplikací nebo webem. Díky nim uživatel bude přesně vědět, co má udělat a kam kliknout, bez toho, aby nad tím musel dlouze přemýšlet.
Copywriting je tvorba reklamních a marketingových textů, jejichž cílem je podpořit prodej produktů. Jak toho dosáhnout? Pomocí textů vzbudit u čtenářů zájem, pozitivní emoce a navést je k požadované akci.
UI a UX se vzájemně doplňují. UX se zaměřuje na to, jak snadné je pro uživatele procházení webu nebo používání aplikace. Naopak UI se soustředí na vizuální stránku – jak vypadá uživatelské rozhraní a jestli je příjemné pro oko.