Jak zpřesnit marketing na základě zpětných vazeb zákazníků?

28. 11. 2019
Marketing Přečteno 2732 x

Honza, CEO služby myTimi, z průzkumu mezi našimi zákazníky zjistil, jak správně cílit marketing. Zajímalo ho, kdo jsou klienti virtuálního asistenta a co konkrétně chtějí. O správně položené otázky, feedback klientů a užitečné a praktické rady se s námi podělil.

 

ET v tunelu

 

Autor: Jan Skovajsa

Jednoho dne nastalo ráno, jenž není z pohledu mé pracovní činnosti nijak neobvyklé. Nastal čas položit si zdánlivě banální otázky, které by neměly nechat klidným nikoho, kdo se zabývá marketingem a tím, kde sehnat obchod.

 

Kdo jsou naši zákazníci a co přesně chtějí?

V průběhu let jsem zjistil (a objevil již dvěstěkrát objevené), že nejlepší je klientům zavolat a zeptat se jich přímo. Zeptal jsem se jich, na co službu myTimi používají a proč. Pomáháme jim? V jakých situacích si dokáží představit outsourcing? A co jsou hlavní důvody pro kontaktování virtuálního asistenta myTimi a využití jeho služeb?

Zní vám tyto otázky triviálně? Vsadil bych na to, že odpovědi vás překvapí. Obvolal jsem reprezentativní vzorek zákazníků, zjistil jsem zajímavé věci a rád bych se s vámi o ně v tomto článku podělil.

 

Kdo jsou zákazníci myTimi?

52 % klientů jsou SMB (malé a střední podniky), z 29 % se jedná o freelancery a z 19 % o jednotlivce.

 

Proč myTimi používají?

Nemusíte být génius, aby vám došlo, že odpověď bude mít něco společného  s nedostatkem času na důležité věci. Je ale reakce, respektive to, co se za ní skrývá, tak jednoduché, jak se zdá?

Bohužel ano☺

 

  • 80 % používá službu myTimi pro nedostatek času v podnikání. Jednoduše potřebují pomoc, ale nechtějí si nikoho, ať už kvůli byrokracii nebo vysokým fixním nákladům, najímat.
  • 63 % oceňuje outsourcing služeb v oblasti, které tak úplně nerozumí.
  • 60 % ohodnotilo pozitivně ovlivnitelnost variabilních nákladů.
  • 40 % nechce nikoho řídit, ale jen delegovat práci.
  • 32 % se líbí, že platí jen za to, co využijí a ušetří za mnoho neefektivních výdajů.

 

Na co myTimi používají?


Odkud zákazníci přišli, resp. jaký je oslovil marketingový kanál?

A poté přišla na řadu otázka, na výsledky jejíž odpovědi jsem byl vážně zvědavý. Zjistil jsem, že většina zákazníků byla zasažena větším počtem kanálů (minimálně dvěma) a jen málokdo se rozhodl na základě pouze jednoho kanálu.

Hodně respondentů uvedlo, že o nás četli článek na iDnes.cz nebo o nás slyšeli u Dana Tržila. Zpravidla v té době ale nepotřebovali využít našich služeb a později je zasáhla reklama na Facebooku nebo samotný remarketing. Pojďme se podívat na jednotlivé odpovědi.

 

1. Kde jsem o vás prvně slyšel/a?

2. Kdy jsem se rozhodl s vámi začít spolupracovat?

 

Co si mohu z průzkumu odnést?

Zákazníci mi zejména pomohli definovat, proč používají službu myTimi.

Tip, jak využít zjištění: použijte ho jako argument a aktivně ho využívejte v on-line marketingu.

Zjistil jsem, jaké produkty používají nejvíce a o kterých potenciálně uvažují.

Tip, jak využít zjištění: díky této otázce zjistíte, jaké jsou vaše nejlepší akviziční produkty. Těm věnujte prostor na landing page, zasvěťte se do tajů SEO i SEM, zefektivněte onboarding a těmto produktům se pečlivě věnujte.

A v poslední řadě mě šokoval výsledek celkového marketingového mixu.

Tip, jak využít zjištění: díky této otázce přijdete na to, jak nakládat se všemi kanály. Já jsem pochopil, že musím používat všechny aktuální kanály, protože jeden bez druhého funguje jen velmi omezeně.

 

Potřebujete pomoc s marketingem a nastavením produktu?

Baví vás budovat firmu tak, jako mě? Jestliže ano, doporučuji vám (a současně věřím, že se jedná o jeden z nejlepších marketingových tipů) zeptat se samotných zákazníků, proč využívají vašich služeb, co chtějí a odkud jsou.

Pokud byste potřebovali s čímkoliv pomoci, neváhejte a napište mi na honza@mytimi.cz.

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
6 konkrétních tipů, jak zvýšit návštěvnost webu
Vyšperkovaný obsah, design přesně podle vašich představ a perfektní UX i UI. Váš web má vše, co by měl mít – až na jednu věc: návštěvníky. Bez nich ale žádný web neplní svůj účel. Nestačí mít dobrý produkt nebo službu a doufat, že si vás lidé najdou sami. V tomto článku vám odhalíme konkrétní způsoby, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu, zviditelnit ho ve vyhledávačích a získat více konverzí.
Marketing
Google zná celý svět, Sklik zná Čechy. Co je Sklik a kdy ho využít?
Sklik je jako mladší bratr, který žije ve stínu svého celosvětově známého sourozence – Google Ads. Ale i Sklik má svoje silné stránky. Zatímco Google Ads je velká hvězda, která vládne světu, Sklik se soustředí na to, co opravdu umí – efektivně zasáhnout české publikum. Takže pokud hledáte reklamní systém, který exceluje na českém trhu, je Sklik tou pravou volbou.
Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing bez návratnosti je jen drahý koníček. Chcete z každé investované koruny dostat maximum? Naučte se uvažovat jako investor. Vysvětlíme vám, jak změřit marketingové ROI, vybrat výkonné kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout reálných výsledků – ne domněnek.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025