10 užitečných tipů, jak na copywriting

18. 12. 2019
Helpful Content Přečteno 8566 x

Chcete znát 10 prospěšných rad, jak na copywriting? Tvorba reklamních a marketingových textů je skvělým nástrojem pro podporu prodeje. Ale může ji dělat každý? Na co by si všichni copywriteři měli dát pozor? A mohou psát o všem?

 

Jak na copywriting

 

1. Věřte v to, co vkládáte na “papír”

Když o něčem píšete, věřte tomu. Copywriting je tvorba reklamních a marketingových textů a měla by fungovat jako podpora prodeje vašeho výrobku nebo služby. Prodávat něco, čemu sami nevěříte, nemáte zapotřebí. A co navíc? Ani to nebude fungovat.

 

2. Copywriter ověřuje

Aplikujte během psaní článku metody kritického myšlení. Používat selský rozum vždy nestačí. Šíření dezinformačních textů je sofistikovanější a dezinformátoři jsou vynalézavější.
 

Mějte vše podložené. Čtenáře, který vás nachytá na sebemenší, ať už záměrně či nezáměrně, zveřejněné nepravdivé zprávě, bude těžké znovu získat.

 

3. Co je účel článku a ke komu mluvíte?

Před  samotným začátkem psaní si vždy připomeňte, co je účelem článku. Je to osvěta? Má být článek informativní, či prodejní? Stanovte si cíl a držte se ho!

Kdo jsou vaši čtenáři? Pište hlasem svého publika. Jestliže jsou to senioři, rozhodně jim netykejte. Mladistvým se naopak hodí tykat, ale pozor! Osvojili si slovník, který už dokonce pětadvacetiletí sotva znají. A právě ten musíte v článcích použít.

 

4. Zvolte tone of voice a zjednodušte text

Tone of voice (česky tón komunikace) je důležitý nejen v rámci firemní komunikace, ale také při psaní reklamních a prodejních materiálů. Zvolte si jeden způsob, kterým budete s publikem komunikovat. Odlište se od konkurence, zaujměte. Říkejte čtenářům příběhy, buďte zábavní, nebo pište poučné články. Tím si získáte pozornost i důvěru zákazníků a zvýšíte hodnotu značky.

Zjednodušte text. Čtenář nechce hledat význam každého druhého slova. Škrtněte vše, bez čeho se článek nebo text obejde. Správný copywriter nepoužívá slovní vatu, tedy slova, která jsou pro význam věty naprosto zbytečná nebo text hloupě vyplňují.

 

5. Věnujte se nadpisům a estetice textu, jestliže chcete podpořit prodej

Největší práci si dejte s názvem textu a jeho nadpisy. Právě ty čtenáře zaujmou. Nemusí být přitom nutně bulvární. Udělejte si analýzu klíčových slov a právě ta užijte v nadpisech.

Důležitá je také estetika. Zvolte jeden styl písma i odstavců, zarovnávejte vlevo. Neměňte v textu řádkování a používejte vždy stejný styl odrážek nebo číslování. Čtenáři usnadněte orientaci v textu a důležité zvýrazněte.

 

6. SEO a SEM je stejně důležité, jako samotný text!

Ať už se jedná o samotnou tvorbu webu nebo obecné psaní článků, vždy je potřeba provést analýzu klíčových slov. Správné použití klíčových slov a jejich vyhodnocení je základním pilířem každého úspěšného marketingového textu.

Bez SEO (optimalizace pro vyhledávače) se neobejdete, pokud nechcete, aby se váš obsah ztratil v tisícovce dalších článků. Čtenáři ho prostě a jednoduše bez tohoto procesu nenajdou.

 

7. Pište a pište, následně přepisujte a přepisujte

Copywriting, stejně jako vše ostatní, vyžaduje trénink. Čím více článků copywriter napíše, tím lepší bude. Poté, co článek napíšete, několikrát si ho po sobě přečtěte. A nebojte se škrtat a přepisovat.

 

8. Nebojte se opakovat to, co chcete publiku sdělit

Pokud potřebujete čtenářům něco říct, nebojte se to zopakovat. Ať už se jedná o konkurenční výhodu, hlavní benefity služby či výrobku, nebo jakoukoliv jinou klíčovou myšlenku.

 

9. Prioritizujte!

Time management by měl hrát hlavní roli v pracovní době i v celém životě. Každý někdy musel jako copywriter začít. Jestliže ale ani po čase není copywriting vaší silnou stránkou, raději zvažte delegování na profesionála a ušetřete hodiny času.

 

10. Soustřeďte se a nedělejte víc věcí najednou

Multitasking může být fantastický. Na psaní článků (při tvorbě webových stránek, katalogu nebo jiného obsahu) ale potřebujete klid. Soustřeďte se jen na jedno, buďte si vědomi chyb, které děláte. Nestíháte svou práci a do toho chcete tvořit obsah, který bude podporovat prodeje? Raději tuto činnost outsourcujte.

 

Copywriting a analýza klíčových slov? myTimi je tu pro vás

Virtuální asistent myTimi pomáhá stovce spokojených zákazníků s copywritingem a vším, co s ním souvisí. Patříte i vy mezi podnikatele, kteří mají mnoho práce? Chcete se specializovat na to, co vám jde nejlépe, a na copywriting nemáte čas? S čím vám může myTimi pomoci?

 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Helpful Content
Úspěšný firemní blog: podrobný návod, jak napsat články, které potěší čtenáře i vyhledávače
Jak psát blog, který bude firmě přivádět nové zákazníky? Když píšete marketingový článek, tvoříte ho s ohledem na čtenáře i vyhledávače. Špatně optimalizovaný článek pravděpodobně nikdo nenajede, i když bude jeho obsah sebelepší. A naopak skvěle optimalizovaný článek, který ale ze čtenářského hlediska stojí za „starou belu“, každý hned zavře. Proto pro vás máme návod, jak napsat článek tak, aby ho
Helpful Content
7 tipů, jak tvořit kvalitní obsah pro svůj web
V dnešní záplavě informací na internetu potřebujete své klienty zaujmout a dovést je k požadované akci a na to vám nebude stačit obyčejný web. Jak vytvořit takový web, který bude pro návštěvníky nejen atraktivní, ale také přinese požadované konverze? Připravili jsme pro vás sedm tipů, díky kterým snadno vylepšíte obsah vašeho webu, abyste využili jeho potenciál na 100 %.
Helpful Content
Jak psát případové studie: Návod v 6 krocích
Věděli jste, že přesvědčivá případová studie může být jeden z nejúčinnějších způsobů, jak představíte vaši službu nebo produkt a oslovíte nové zákazníky? Pokud jste ale ještě žádnou nepsali, dost možná nevíte, jak začít a na co se zaměřit. Náš článek vás krok za krokem provede celým procesem.
Helpful Content
V čem copywriteři nejvíce chybují aneb 9 nejčastějších chyb v textech
Dlouhé odstavce, nejistota v psaní číslovek nebo zaměňování krát za písmeno „x“. Každý copywriter má nějaké ty slabiny, kvůli kterým jeho texty nejsou úplně ukázkové. Existuje několik chyb, které se hojně vyskytují v článcích, newsletterech nebo příspěvcích na sociální sítě. Zjistěte, jestli je neděláte také.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025