Inspirace  |  Přečteno 89 x
7 tipů, jak vytvořit interaktivní stories na Instagramu a zvýšit tak dosah svého profilu

Instagram stories nejsou jen odkladištěm fotek a informací, které se nevejdou do pečlivě laděného feedu na Instagramu. Mohou totiž sloužit jako skvělý nástroj, jak zůstat v kontaktu se svými sledujícími, budovat s nimi vztah a přinášet jim takový obsah, který je bude bavit a zajímat. A jako bonus můžete získat informace o svých zákaznících, které se budou hodit nejen při plánov

banner

Proč chcete zapojit své sledující?

I u stories na instagramu hrajete těžkou hru s algoritmem. Prorazit skrz záplavu avokádových toastů, horských výhledů a štěňátek není jen tak. Je to ale výzva, do které stojí za to jít. 

Vaší hlavní zbraní bude vytvoření prostoru pro reakce sledujících, které zvýší váš dosah. Stačí do Instagram stories přidat interaktivní prvky. Nemusíte se děsit profesionální produkce nebo přidávání práce svému grafikovi. Krátká životnost stories je skvělým místem, kde ukázat lidskou tvář značky, být kreativní, a hlavně – vtáhnout své fanoušky do dění. 

 


Jak na interaktivní Instagram stories?

Být v kontaktu se svými sledujícími vás nemusí stát půlku pracovní doby. Využijte nástroje a funkce, které Instagram nabízí, a zahajte konverzaci se svými fanoušky už v příštím stories:


1. Začněte a dejte výzvu

Když svým sledujícím nedáte podnět, je šance, že se sami přihlásí o slovo, mizivá. Přidávejte do svých stories výzvy k akci, ptejte se na názor sledujících a vytvářejte interaktivní příběhy, které je budou bavit. Použijte k tomu některou z „nálepek“, které stories nabízejí a které se staly skvělým způsobem, jak zahájit konverzaci s fanoušky. 

Tip: Dělejte stories promyšleně. Vše, co na sítích sdílíte, by mělo jít ruku v ruce s vaší komunikační strategií. Přečtěte si, jak komunikační strategii vytvořit.

 

Anketa na Intagramu

Například ne_viditelne vytváří interaktivní stories, díky kterým zapojují svou komunitu.

 

2. Používejte „nálepky“ různými způsoby

Nálepky neslouží pouze jako způsob, jak zapojit své fanoušky, ale je to také ideální nástroj, jak si něco zjistit o svých sledujících, aniž byste je nutili do složitého vyplňování formulářů. Zatímco jejich funkce je na první pohled jasná, chceme vám jednotlivé nálepky představit a nabídnout více možností, jak je využít.
 

Druhy samolepek na Instagram Stories

Posuvník

Díky posuvníku mohou sledující snadno reagovat na váš příběh. Svou jednoduchostí nabízí prostor pro kreativitu. Kromě vyjádření toho, jak moc se sledujícím něco líbí, jej můžete použít k výběru mezi více možnostmi nebo své fanoušky na chvíli zabavit.  

 

Interaktivní Stories na Instagramu

Story vpravo pochází z dílny Pabla Rochata.

Anketa

Použijte anketu, pokud chcete zjistit preference svých fanoušků. Kromě toho, že se o nich dozvíte něco nového, jejich názor vám může pomoci s vývojem nových produktů či služeb. Zkuste také vytvořit celou sérii příběhů s anketou, která na hodnou chvíli vaše sledující zabaví a také i jim samotným ukáže, co ostatní upřednostňují.
 

Anketa ve stories na Instagramu

Kvíz

Kvíz nabízí až čtyři možnosti odpovědi na otázku s označením té správné. Je to skvělý způsob, jak vyvracet mýty, přinášet nejrůznější drobné zajímavosti a vzdělávat své publikum. Ať už se bude jednat o informace týkající se přímo vaší značky, nebo obecné související s vašimi produkty, určitě naleznete témata, ve kterých nemusí mít zákazníci jasno a vy se tak můžete profilovat jako odborník v dané oblasti. 

Otázka

Když o svých zákaznících něco nevíte, zeptejte se jich skrz nálepku otázky. I ji můžete použít k získání nových vhledů do přemýšlení svých sledujících. Na druhou stranu se nebojte jít také s kůži na trh a nabídnout prostor fanouškům pro jejich dotazy. Ty nejčastěji pokládané pak můžete uložit do výběru stories na svém profilu. Což ušetří čas nejen vám, ale i vašim novým sledujícím.

Chci poutavé stories

Odpočet

Chystáte akci nebo launch nových produktů? Nezapomeňte na odpočet. Dejte o tom vědět svým fanouškům předem a zvyšte jejich zájem o vše, co chystáte. Vaši fanoušci si mohou také zapnout sledování odpočtu, aby jim v daný čas Instagram poslal notifikaci.
 

Interaktivní Instagram Stories

 

3. Sdílejte obsah svých fanoušků

User Generated Content je sousloví, které se už nějakou dobu v marketingových kruzích používá. Obsah, který sdílí samotní uživatelé, je totiž až o 50 % více důvěryhodný než ten, který vytvoříte sami (Business2Community 2016). Je třeba jej proto nezanedbat a svým fanouškům říct, že vás zajímá, jak vaše produkty používají. Nezapomeňte příspěvky přesdílet do svých stories a okomentovat. Stačí poděkovat, přidat trefný gif nebo doplnit informace o produktu, který se na fotce nachází. 

 

User Generated Content
Sdílením příspěvků od vašich fanoušků vzrůstá jejich loajalita a také tím dokazujete, že vám záleží na tom, co si o vás myslí. Takto například jednou za den vybírají příběhy svých zákazníků v Next Level Specialty Coffee.

 

 

4. Vyprávějte příběhy

Příběhy se v životě firmy dějí na denní bázi. Začněte si jich všímat a vyprávějte. Nalákejte své sledující na novinky, které chystáte, vemte je do zákulisí a natočte video z běžného dne. Kromě videa se nemusíte bát ani většího množství textu. Vytvořte několik stories, do kterých informace rozdělíte. Vaši sledující to lépe snesou a snáze se tak dostanou k samotné pointě. 
 

 

Například Karolína Four a svém profilu často objasňuje dezinformace z oblasti výživy. Takto složité téma rozkouskuje do více stories, díky kterým má šanci vše uvést na pravou míru.
 

5. Vytvořte vlastní gify

Gify samy o sobě jsou skvělým způsobem, jak dodat i statickým stories na Instagramu pohyb a emoci a upozornit na důležité informace. Skvělé také je, pokud vytvoříte vlastní gify, které souvisí s vaší značkou a vašimi produkty. Vymyslete takové animace, se kterými se vaši fanoušci ztotožní. Můžete se jich také přes otázky zeptat, jaké gify by uvítali pro použití ve svých vlastních stories. Poté už stačí jen zapojit svého grafika a nahrát je na giphy.com. 

 

Instagram Stories gif

Gif od Pokojovky.

Tip: Chcete o gifech vědět více? Přečtěte si náš článek o tom, jak gify vytvořit a jak je využít na sociálních sítích


6. Natáčíte videa? Nezapomeňte na titulky

Videa jsou ideálním způsobem, jak provést fanoušky po svých prostorách nebo ukázat, co všechno je součástí balení konkrétního produktu. Nezapomeňte však dopsat ke každému videu titulky. Sami si vzpomeňte, kdy jste se dívali na Instagram stories na poradě nebo školení a nemohli jste mít zapnutý zvuk. Neochuďte své sledující, kteří se v podobných situacích často nacházejí, a dopište informace, které v daném videu sdělujete. Díky titulkům nebudou muset vaše stories přeskočit a proklikají se až k jejich konci. Což má algoritmus rád. 

 

Video s titulky

Titulky se nejvíce začaly šířit na TikToku a následně pronikly také na Instagram Reels. Takto se na oblíbená videa mohou dívat fanoušci Ramalauw i s vypnutým zvukem. Podobně se titulky dostávají také do stories, aby si daný obsah mohl užít každý.
 

7. Vyždímejte metriky

Samotný Instagram nabízí účtům pro značky velké množství metrik. Nahlédněte do nich a zjistěte například, jaké typy příběhů jsou nejvíce sledované, s jakými příběhy lidé nejvíce interagují nebo v jaký čas jsou vaši fanoušci aktivní. Zanalyzujte, co vidíte, a přizpůsobte svou další strategii tak, aby vaše stories zasáhly co největší množství lidí a byly pro přínosné.

Tip: Zjistěte, jak zvýšit dosah také mimo stories, aby byla vaše značka vidět napříč sociálními sítěmi. 


Zapojení sledující = věrní sledující

Zapojit své sledující do Instagram stories je zaručený způsob, jak si vybudovat základnu věrných fanoušků a stát se jejich lovebrandem. Být v jejich povědomí na denní bázi je výsledkem dlouhodobé komunikace a vytváření stories, které zaujmou a budou relevantní pro vaši značku i fanoušky zároveň. 

Nemáte prostor věnovat stories tolik času? Nechte to na nás. Správa sociálních sítí je naše druhé doma. Svou práci stavíme na datech a kompletní péči o vaše profily i sledující. Na základě společně vytyčených cílů naplánujeme strategii a postaráme se o obsah včetně textů či grafiky. 

 

 

 

Získejte virtuálního
asistenta ještě dnes

Jak si přejete využít svých
300 Kč zdarma?

Napište nám a my se
vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Napište mi, s čím potřebujete pomoci, a pojďme se sejít

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Jste nespokojení? Neplatíte
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy
Abyste mohli používat myTimi naplno, prosím, potvrďte souhlas s našimi pravidly soukromí. Více informací: zdeSouhlasím