Marketing  |  Přečteno 899 x
6. 2. 2023

Jak funguje Pinterest marketing v B2B?

Pinterest je poměrně mladá reklamní platforma, která vznikla v Česku v roce 2013. Je oblíbená zejména v USA, kde ji využívá zhruba 433 milionů uživatelů každý měsíc. V České republice se za rok 2022 těší „bramborové medaili“ se svým 4. místem v žebříčku nejvíce používaných sociálních sítích. Jak Pinterest funguje a v čem je jeho nevyužitý potenciál zejména pro B2B sektor?

banner

Nástěnky a piny 

Pinterest funguje jako taková virtuální nástěnka, na kterou si uživatelé připínají takzvané piny. Piny jsou nejčastěji obrázky nebo videa s produkty, které je zaujaly, líbí se jim nebo si je chtějí koupit. Produkty se zobrazují v jednotlivých kategoriích. Kromě nich se Pinterest hemží i piny s různými návody, designy, infografikami, inspiracemi nebo sdílenými zážitky. Nástěnky jsou veřejné a uživatelé můžou jejich obsah připínat mezi sebou. 

Lidé na Pinterestu vyhledávají: 

  • inspiraci,  
  • rady,  
  • návody, 
  • zábavu, 
  • odreagování.  

 

Je Pinterest prodejní kanál? 

Než přidáte Pinterest do své marketingové strategie, možná se budete ptát, jestli má tato platforma obchodní potenciál.  

Odpověď je ano. Nejedná se jen o sociální síť. Pinterest může být i skvělým prodejním kanálem, protože se dá napřímo propojit s vaším webem. V praxi to znamená, že zákazník zvyšuje vaši míru prokliku, protože se proklikne z promovaného obsahu rovnou na blog, e-shop anebo prodejní stránku. V tomto případě se bavíme o takzvaných rozšířených pinech, které automaticky synchronizují informace z vašich webových stránek s konkrétními piny. 

 

Fanoušci Pinterestu 

Obsah Pinterestu konzumuje 57 % mladší generace ve věku 15–29 let, z toho 53 % jsou ženy. Tato informace pro vás může být zásadní, pokud vaše firma působí v oblasti:

 

  • módního průmyslu,  
  • kosmetiky,  
  • bydlení,  
  • zahrady a kutilství,  
  • gastronomie,  
  • cestování,  
  • designu, 
  • sortimentu pro děti.

 

Myslete na to, že fanoušci sice většinou spadají do B2C sektoru, ale kromě toho, že hledají inspirace a tipy v rámci svého osobního života, pořád jsou to také lidé, kteří chodí do práce. Proto se nabízí v Pinterest marketingu prostor i pro B2B sektor – můžete promovat svůj produkt nebo službu pro koncového zákazníka, ale můžete reklamu pojmout i očima manažera/manažerky, která hledá řešení pro svůj byznys. 

 

 

Proč promovat na Pinterestu? 

Pinterest marketing zahrnuje čistě obsahovou reklamu, která nejen, že podpoří vaši výkonnostní kampaň, ale zároveň je vhodná pro budování image vaší značky. Její hlavní výhodou je dlouhá doba působení – uživatelům je obsah na očích po delší dobu tím, že zůstává připnutý jako takzvaný pin na jejich nástěnce. Průměrná doba živostnosti reklamy na Pinterestu je zhruba 13 týdnů. Oproti tomu na Facebooku vydrží průměrně 90 minut a na Twitteru jen 20 minut.  

Tip: Důkaz, že obsahové kampaně jsou důležité pro růst byznysu

 

Formáty Pinterest reklamy 

Vzhledem k tomu, že se jedná o vizuální formát reklamy, pro zasažení cílové skupiny jsou nejvhodnější: 

 

  • atraktivní obrázky ve vysoké kvalitě, 
  • infografiky,  
  • carousely, 
  • promo videa, 
  • video návody.  

 

Osvědčila se i propagace pomocí případových studií. Prezentujete nejen své produkty, ale i celkovou image vaší značky. Nezapomeňte sladit příspěvky s tonalitou značky a sjednotit je s ostatními kanály.  

Tip: Přečtěte si 6 kroků, které vám pomohou najít ideální styl komunikace se zákazníky

 

Mějte na paměti, že Pinterest je síť pro mladší uživatele – zaměřte se proto hlavně na mobilní zobrazení. Věnujte dostatek času na vytvoření atraktivního titulku, který bude v souladu s vaším SEO. Použijte spíš neformální styl a odpovídejte vaším příspěvkem na otázku: „Jak?“ Cílem by měla být nejen prezentace produktu/služby, ale i edukace a podání informací.  

 

 

Firemní Pinterest 

Pokud zvažujete zařadit Pinterest mezi vaše nástroje propagace, budete si potřebovat zřídit firemní Pinterest účet. Díky němu budete mít přehled o úspěšnosti své kampaně – firemní Pinterest nabízí detailní statistiky a informace o fanoušcích jako například: 

  • z jaké jsou země, 
  • jaké mají zájmy,  
  • jaké další piny mají na nástěnkách,  
  • jaké kategorie je zajímají, a podobně.  

 

Díky firemnímu Pinterestu budete mít údaje o: 

  • návštěvnosti vašeho profilu, 
  • počtu zobrazení vašich pinů, 
  • počtu repinů (piny, které si uživatel převzal z nástěnky jiného uživatele), 
  • počtu prokliků na váš web. 

 

Pokud profil na Pinterestu nemáte a ani ho nechcete a nemáte čas spravovat, váš web s Pinterestem propojíte jednoduše díky tlačítku „pin it“ na webové stránce. Jedná se o klasický plug in, který zvládne nainstalovat každý webmaster.  

 

Pinterest a SEO 

Důležitým aspektem pro efektivní Pinterest marketing je optimalizace Pinterest účtu a webových stránek tak, aby se navýšila návštěvnost webu a míra prokliku na web přímo z Pinterestu. Pinterest SEO má potenciál navýšit váš traffic, pokud správně použijete klíčová slova v popisku obrázku/videa a odkazech na web.  Abyste dosáhli co největšího úspěchu: 

 

  • zvolte uživatelské jméno v souladu se SEO, 
  • vyplňte celý Pinterest profil včetně loga firmy, 
  • použijte pro kategorie a popis profilu klíčová slova, 
  • přidejte na web ikonu Pinterestu/button odkazující na profil na Pinterestu, 
  • udělejte si analýzu klíčových slov na Pinterestu, 
  • optimalizujte fotografie velikostí 1000x1500. 

 

Pinterest marketing v praxi 

Pokud potřebujete podpořit image vaší značky, nastavit obchodní strategii, propojit SEO a Pinterest, spravovat profil nebo jednoduše dodat optimální popisky, můžeme vám pomoct.  Outsourcujte správu sociálních sítí a reklamu našemu marketingovému oddělení a nechce svůj byznys kvést.  

 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy