Marketing  |  Přečteno 3779 x
2. 9. 2020
Aktualizováno: 12. 8. 2022

Jak na úspěšný remarketing a 5 tipů, jak ho zacílit

Pokud při kampani použijete retargeting, máte 10× větší šanci, že člověk na reklamu klikne. Zároveň takový zákazník stráví na vašich stránkách 5× více času než průměrný návštěvník. Využijte sílu remarketingu naplno a zvedněte své prodeje na maximum.

banner

Co je to remarketing

Remarketing je způsob inzerce, jímž cíleně zasáhnete zákazníky, kteří si v minulosti prohlíželi váš web, projevili zájem o vaše produkty nebo vložili zboží do košíku, ale nenakoupili. Je to způsob, jak dosáhnout několikanásobně vyššího množství konverzí, účinně získávat nové zákazníky a pravidelně se připomínat těm stávajícím.

 

Proč remarketing používat

  • Více konverzí: Z průzkumů a statistik vyplývá, že remarketing několikanásobně zvyšuje šanci, že u vás zákazník nakoupí.
  • Přesnější cílení: Díky přesným analytickým údajům zasáhnete uživatele, u nichž je velmi vysoká pravděpodobnost, že o vaše produkty mají zájem.
  • Výhodné načasování: Podle svého businessu si nastavíte takové načasování, jaké je pro vás nejvýhodnější, a připomenete se klientovi například přesně měsíc po jeho nákupu.
  • Stávající zákazníci: Budete se pravidelně připomínat stávajícím zákazníkům a tím se ujistíte, že na vás nezapomenou.
  • Nízká cena: Remarketing je formou PPC reklamy, tudíž neplatíte za zobrazení, ale za proklik.
  • Brand awareness: Dostanete se lidem do povědomí a vybudujete si brand awareness.

 

Jak remarketing funguje

Prostřednictvím cookies prohlížeč sbírá údaje o návštěvnících vašeho webu a ukládá si je do seznamu uživatelů. Cookies lišta, která na návštěvníky webu vyskočí, je povinná – musí být na každém webu. Důvodem je poučení uživatelů o GDPR a sběru dat. Musíte dát návštěvníkům vašeho webu na výběr, zda chtějí, nebo nechtějí, abyste jejich data využívali k marketingovým účelům. Pokud vám s cookies souhlas nedají, bohužel na ně nemůžete cílit remarketingové reklamy. Remarketing samozřejmě dál využívat můžete, nová cookies lišta vám ale může zkomplikovat přesné cílení. Inzerovat můžete kdekoliv: například na Google, na Seznamu nebo na Facebooku

 

Google remarketing

V rámci Google remarketingu získáte rozsáhlou síť webů, na nichž můžete inzerovat. Možnosti jsou ale omezené návštěvností vašich stránek. Aby bylo možné inzerovat v Obsahové síti Google, musí mít váš seznam alespoň 100 aktivních uživatelů za posledních 30 dní. 

 

Remarketing na Seznamu

Seznam představil velmi podobnou službu jako Google. Nazval ji Sklik Retargeting, soustředí se na Českou republiku a jeho síť pokrývá 95 % celého českého webu. Pokud tedy podnikáte na českém poli a máte vyzkoušené, že vaši zákazníci používají Seznam, vyplatí se dát mu šanci.

 

Facebook remarketing

Výhodou remarketingu na Facebooku je propojení s facebookovým účtem zákazníka. Můžete zobrazit reklamu třeba tomu, kdo si na Facebooku prohlížel vaši firmu nebo olajkoval váš příspěvek. Aby byl remarketing na Facebooku možný, je potřeba mít na svém webu nainstalovaný Facebook pixel. Pomocí pixelu na webu zvolíte vhodné akce svých uživatelů (jako nákup nebo přidání do košíku) a můžete reklamu zacílit.

 

Ušijte zákazníkům reklamu na míru: Dynamický remarketing

Nejpokročilejší a nejefektivnější metody nabízí typ remarketingu, který se nazývá dynamický remarketing. To je reklama, která se aktivně přizpůsobuje danému zákazníkovi – ukazuje mu přímo to zboží, které si prohlížel, nebo kombinuje různé texty a nadpisy, měří výsledky a optimalizuje sama sebe, aby byla co nejúčinnější.

 

Jak spustit Google remarketing: Návod krok po kroku

V Google účtu si nastavíte zdroj publika pomocí kódu události pro remarketing na svém webu. Ten vložíte do měřící značky na svém webu – buď přímo, nebo skrz Google Tag Manager. Dále si vytvoříte remarketingová publika (například „lidé, kteří si prohlíželi produkt XY“). Poté už spustíte jednotlivé reklamy a můžete prodávat!

 

Jak na to?

1. Přihlaste se do svého Google Ads účtu a otevřete kartu Kampaně.

2. Klikněte na ikonu klíče a vyberte Správce publik.

3. Vyberte Zdroje publik a zvolte svůj preferovaný zdroj (v tomto případě Značka Google Ads).

4. Program vám vygeneruje kód. Ten si můžete zkopírovat nebo rovnou poslat na e-mail správci webu.

 

5. Globální značku webu přidejte na všechny stránky svého webu (do sekce head), fragment události pouze na stránky, kterých se události týkají. Jedná se ale o složitější záležitost, takže doporučujeme tuto část nechat na IT specialistovi.

IT specialistu nemáte a sami to nezvládnete? Rádi vám s tvorbou a správou webu poradíme.

 

Jak vytvořit remarketingové publikum pomocí Google Analytics

  1. Propojte svůj účet Google Analytics s účtem Google Ads.
  2. V Google Analytics v kartě Správce vyberte Remarketing.
  3. Otevře se vám okno s konfigurací propojení. Ve Výběru dat nastavte Všechny údaje o webu a v Cílovém účtu vyberte číslo svého Google Ads účtu. Klikněte na Další krok a poté na Aktivovat. 

 

Na koho remarketing cílit?

Možností, koho remarketingem zasáhnout, je několik. Máme pro vás 5 tipů na ty nejúčinnější.

 

1. Zákazník, který vložil zboží do košíku, ale nenakoupil

Je možné, že zákazníka od nákupu něco vyrušilo. Nebo na něj zapomněl. Nebo jen naskládal zboží do košíku, aby se podíval, kolik bude stát. (Důvod, proč zákazník košík opustil, vám může ukázat podrobná analýza a měření chování zákazníka na webu, což je náročná disciplína pro datového analytika.) Vy se ale můžete zákazníkovi znovu připomenout a přesvědčit ho, aby nákup dokončil.

 

2. Remarketing podle času, který člověk strávil na webu

Pokročilé možnosti nastavení umožňují zacílit reklamu na člověka, který na webu strávil třeba 5 nebo 10 minut. V takovém případě už totiž existuje dost vysoká šance, že ho vaše zboží zajímá. Získejte jeho pozornost podruhé a přimějte ho, aby se na váš web vrátil.

 

3. Dynamický remarketing na konkrétní zboží

Prohlížel si někdo konkrétní produkt? Výborně, ukažte mu ho! Je dokázané, že pokud člověk opakovaně vidí reklamu na určité zboží, je vyšší pravděpodobnost, že ho koupí. V dynamickém remarketingu navíc můžete zákazníkovi nabídnout určitou formu motivace navíc: třeba 10% slevu.

 

4. Pravidelný nákup

Nabízíte výrobek, který lidé kupují opakovaně a v pravidelných intervalech (například doplňky stravy nebo měsíční předplatné časopisu)? Zacilte na zákazníky vždy určitou dobu po jejich nákupu a připomeňte jim, že je čas znovu nakoupit!

 

5. Zacílení remarketingu na stávající zákazníky

Cílit můžete i obecně na všechny zákazníky, kteří u vás v minulosti nakoupili. Proč byste to dělali? Připomenete se těm, kteří u vás někdy nakoupili, ale od té doby už ne. Zvýšíte jejich loajalitu, usídlíte se jim v podvědomí a položíte slušný základ pro branding i zákaznickou péči.


Outsourcujte remarketing u myTimi

Remarketing nabízí spoustu možností, jak co nejefektivněji zvednout prodeje a téměř nic za to neplatit. Využijte ho naplno a oslovujte ty zákazníky, kteří u vás nakoupí! Postaráme se o vaše kampaně, pomůžeme vám s marketingovou strategií a nastavíme parametry, které fungují. Obraťte se na nás a váš byznys poroste. 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • Každou neděli vám pošleme tip z oblasti marketingu, podnikání nebo osobního rozvoje.
  • Každý druhý čtvrtek vás upozorníme na nejzajímavější články na blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy