Marketing  |  Přečteno 1825 x
16. 2. 2023

Je důležitější design, nebo obsah webu? 3 tipy, jak dostat z vašich stránek maximum

Mít webové stránky je základ, bez kterého se většina podnikatelů v dnešní době neobejde. Není ale web jako web. Některé stránky slouží víceméně pouze jako on-line vizitka, jiné fungují jako dokonale propracovaný prodejní nástroj. Patří ty vaše do první, nebo druhé kategorie? Udělejte si s námi rychlou kontrolu webu.

banner

Přehledný webdesign a responzivita 

Design je to první, na co byste se měli při kontrole webu zaměřit. Měl by v první řadě zaujmout pozornost návštěvníků, o tom není pochyb. Ale zase to s kreativitou příliš nepřehánějte. Důležitější, než neodolatelnost grafiky je totiž celková přehlednost stránek. Můžete mít web sebekrásnější, ale pokud bude návštěvník muset zdlouhavě hledat tlačítko ke konverzi, nenajde kontaktní informace tam, kde je běžně očekává, nebo bude příliš výrazná grafika zbytečně odvádět pozornost od obsahu webu, moc vám to nepomůže. Spíš naopak.  

Snažte se proto udělat cestu ke konverzi i procházení celého webu pro vaše uživatele co nejjednodušší a nejpohodlnější. Co se týká rozložení menu nebo třeba umístění nákupního košíku na e-shopu, zbytečně neexperimentujte a vsaďte raději na prověřenou klasiku. Dbejte také na dostatečný barevný kontrast a velikost CTA tlačítek i písma, aby bylo vše hned na první pohled jasně viditelné. A to nejen na desktopech, ale i na mobilních zařízeních.  

Na optimalizaci vašeho webu i pro mobilní zařízení byste totiž rozhodně neměli zapomenout. V dnešní době, kdy většina potenciálních zákazníků používá k surfování a nakupování na internetu právě mobily, by vám mohly nemalé zisky zbytečně proklouznout mezi prsty. Přečtěte si náš návod, jak správně webové stránky optimalizovat i pro použití na mobilních zařízeních a hned budete vědět, jak na to.  

 

Kvalitní obsah webu 

Ne nadarmo se říká, že obsah je král. Proto byste ani na něj při kontrole webu rozhodně neměli zapomenout. Design je sice většinou to první, co návštěvníky po vstupu na vaše stránky zaujme, k nákupu je ale přesvědčit nedokáže. To, co skutečně prodává, jsou originální a do posledního písmene promyšlené texty – výstižné slogany, jedinečné konkurenční výhody či lákavé popisky produktů nebo služeb slibující přesně to, na co vaše cílová skupina slyší.  

Obsah webu by měl být v první řadě poutavý, ale také konkrétní, přehledný a jasně strukturovaný. Pamatujte, že v dlouhých odstavcích textu se vaši návštěvníci snadno ztratí a s tím je rychle přejde i chuť ve čtení pokračovat nebo prozkoumávat vaše stránky dál. 

Zmiňujte vždy jen to, co je skutečně důležité – a to přímo a konkrétně, aby byly informace pro vaše zákazníky jasné a pochopitelné. Žádné chození kolem horké kaše. Texty rozdělujte do kratších odstavců, používejte nadpisy a podnadpisy, zvýraznění i bodové výčty a samozřejmě vhodná klíčová slova. Pozor si dejte také na pravopisné a stylistické chyby, které by vám v očích zákazníků na důvěryhodnosti rozhodně nepřidaly. 

Pokud není pravopis nebo psaní samo o sobě vaší silnou stránkou, vyplatí se svěřit obsah webu raději do rukou zkušeného copywritera.  

 

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) 

I když budete mít sebelepší obsah webu a tu nejvyladěnější grafiku, pokud podceníte správnou optimalizaci pro vyhledávače, dost možná se jimi budete kochat jen vy sami nebo několik dalších šťastlivců, které na své stránky pošlete přímo. Nikdo jiný vás ale bez SEO nenajde. A přitom právě SEO představuje skvělou příležitost, jak být vidět ve vyhledávačích a přivést tak nové zákazníky na váš web organicky – tedy zcela bezplatně. Tak by byla škoda toho nevyužít. 

Dostat se na přední příčky Google nebo Seznamu však nejde jako mávnutím kouzelného proutku. Optimalizace je proces, za kterým se skrývá spousta faktorů, které vaše stránky musí splňovat. Jak na tom aktuálně jste, vám rychle prozradí jednoduchá SEO analýza webu. Použijte k tomu náš SEO nástroj zdarma a jasno budete mít do 30 sekund.  

 

Jak v myTimi postupujeme při tvorbě webu? Odpoví šéf našeho obsahového týmu

Milan Zeman

Milan Zeman

Director of Strategy myTimi

Pokud tvoříme nový web od nuly, je nutné nejdříve zjistit, co klient od webu očekává a provést analýzu potřeb. Stěžejní je pochopit produkt a cílovou skupinu či personu. Tím zjistíme požadavky na funkce, různé prvky, CMS a cíl webu. Navrhneme informační architekturu a vypracujeme wireframy, které jsou podkladem pro tvorbu textů a webdesignu. Když jsou všichni stakeholdeři spokojení, přichází na řadu vývoj webu. Ještě než ho spustíme, web testujeme, a když už jsou poslední nedostatky odstraněny, jde web do ostrého provozu.

Tím práce na webu nekončí, naopak je nutné jej pomocí analytických nástrojů sledovat a postupně vylepšovat. Web je živý projekt.

 

Až vám naše blesková analýza ukáže, jak na tom vaše webové stránky jsou a co případně potřebují vylepšit, stačí nám napsat a my vám s cestou na první příčky vyhledávačů rádi pomůžeme.  

SEO analýza webu vám navíc pomůže nejen k umístění na prvních místech ve vyhledávačích, ale také k lepší funkci PPC reklam, které vám pomohou přivést zákazníky na web prakticky okamžitě. Aby bylo jejich nastavení co nejefektivnější a PPC reklama zaujala ideální cílové publikum, je použití těch správných klíčových slov naprosto nezbytné. A pokud si s jejich nastavením nejste jisti, obraťte se na nás a rádi vám s tím pomůžeme. 

 

 

Zlepšete svoji akvizici
ještě dnes

Napište nám a my se vám obratem ozveme.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení
4.9 hodnocení
Exkluzivní tipy jen pro vás
Přihlaste se k odběru newsletteru a získejte přístup k exkluzivním tipům a novinkám, které na blogu nenajdete.
  • 1. neděli v měsíci posíláme shrnutí důležitých novinek ze světa marketingu.
  • Každý měsíc dostanete mailový speciál na témata jako SEO, PPC, obchod, podnikatelské strategie nebo tvorba webu. Najdete v něm konkrétní rady a příklady z praxe od našich specialistů.
  • 2–3× za měsíc vás upozorníme na nejzajímavější články z našeho blogu.
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Byl jste úspěšně přihlášen k odběru
Gratulujeme, nyní odebíráte novinky z myTimi.
icon

Mohlo by vás zajímat

Všechny články >
Timi photo
Jan Skovajsa
CEO
zakladatel, CEO a zároveň jeden z investorů myTimi

Ozveme se vám do 24 hodin

Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
4.9 hodnocení

Těšte se na výhody

fajfka
Víme, jak růst
fajfka
myTimi už využívá více než 9 679 zákazníků
fajfka
Platíte za výsledky a vždy dopředu víte kolik
fajfka
Na projekty nahlížíme z perspektivy majitele firmy