Jak získat zaměstnance díky blogu + 7 konkrétních tipů na obsah

31. 7. 2023
Marketing Přečteno 1672 x

Chcete, aby pro vás získávání nových kvalifikovaných zaměstnanců byla hračka? Nechcete vynakládat spoustu energie, úsilí a peněz na náborovou kampaň, která stejně nepřinese žádné výsledky? Pak pro vás máme tip, jak pomocí blogu oslovit potenciální uchazeče a nastartovat vaši kariérní stránku

Od náboru zaměstnanců k blogu 

Možná si teď říkáte, jak jsme se od získání nových zaměstnanců dostali ke psaní blogu. Vezmeme to všechno pěkně popořádku. Nábor nových pracovníků má ve firmě zpravidla na starosti HR oddělení. Spojením HR a marketingu vznikl HR marketing, jehož cílem je pomocí různých marketingových aktivit budovat image atraktivního zaměstnavatele. 
 
A tady se už dostáváme k jádru pudla. Součástí těchto aktivit, které mají přilákat a získat kvalifikované zaměstnance, můžou být i kariérní stránky. To je místo, kde se potenciální kandidáti dozví o vaší firemní kultuře, hodnotách a volných pozicích. Cílem kariérního webu je uchazeče zaujmout a přesvědčit, že jste pro ně ten správný zaměstnavatel právě vy. V tom vám může pomoct blog, kde se návštěvník dozví o lidech ve vaší firmě, o akcích, které pořádáte, a o spoustě dalších informací. 

 

Proč právě blog? 

Na základě jednoho blogového článku vám sice nepřistane v e-mailu 20 nových životopisů od uchazečů, ale z dlouhodobého hlediska vám pomůže vytvořit image atraktivního zaměstnavatele a získat více kandidátů. Zajímá vás jak? 

 

  • Zlepší SEO neboli optimalizaci pro vyhledávače: Přidáváním nového obsahu a používáním klíčových slov v článcích podpoříte své kariérní stránky ve výsledcích vyhledávání. To vám pomůže zvýšit organickou návštěvnost webu. Více návštěvníků webu znamená více potenciálních uchazečů. 
  • Vytvoří důvěru: Díky tomu, že necháte návštěvníky nahlédnout za oponu vaší firmy a ukážete jim, jak to u vás chodí, si vybudujete důvěru.  
  • Pomůže vám vybudovat employer branding: Na blogu můžete sdílet to, v čem jste oproti konkurenci jedineční a proč jsou u vás zaměstnanci spokojení. Díky tomu si vytvoříte identitu dobrého zaměstnavatele. 

 

Témata, která zaujmou 

Máte pocit, že vymyslíte pět článků a žádná další témata vás nenapadnou? Nebojte, připravili jsme pro vás 7 tipů, o čem můžete na kariérním blogu psát a co bude čtenáře bavit číst.

 

1. Den u vás ve firmě jako... 

Napište blogový příspěvek, ve kterém váš stávající zaměstnanec provede čtenáře jeho obvyklým dnem v práci. Je to skvělý způsob, jak zájemcům ukázat, jak by práce ve vaší společnosti vypadala a co konkrétní pozice obnáší.  
 
Podobný typ článku můžete vytvořit pro všechny aktuální pozice ve vaší firmě. Nezapomeňte text proložit fotkami, díky tomu si čtenář snáz představí sám sebe ve vaší firmě.  

 
2. Moje kariérní cesta 

Nechte své zaměstnance vyprávět příběh o jejich profesní dráze. Jak vypadaly jejich začátky. Kdy nastoupili k vám do firmy. Co vše se ve firmě naučili a jaké jsou jejich další pracovní cíle. 
 
Potenciálním kandidátům tak ukážete, že vaše společnost je místem, kde mají možnost kariérního růstu a dalšího vzdělávání. 
 
Jeden takový příběh si můžete přečíst od naší copywriterky Barči

 

Chci blog jako součást kariérních stránek

 

3. Ocenění zaměstnavatele  

Pokud vaše společnost získala jakýkoliv druh ocenění „Nejlepší zaměstnavatel“, „Zaměstnavatel roku“ nebo jakékoliv jiné ocenění, s hrdostí to oznamte na kariérním blogu. Každý chce přeci pracovat v úspěšné firmě, která se o své zaměstnance stará, a tohle je způsob, jak ukázat čtenářům, že vy mezi takové firmy patříte
 

4. Každodenní život u vás v práci 

Vaše kandidáty pravděpodobně bude zajímat, jaké je pracovat u vás ve firmě a jak to tam vypadá. Nechte je nahlédnout do každodenního života nejen u vás v kanceláři. Ukažte nejen to, jak vypadají prostory společnosti, ale také jací případní budoucí kolegové tam na ně čekají. 
 

5. Pochlubte se projekty 

Pracuje vaše firma na projektu, na který jste opravdu hrdí? Tak o tom napište na blog. Sdílejte, jaké postupy využíváte, jak probíhá spolupráce v týmu nebo jací odborníci se na projektu podílejí.  
 
Díky tomu se čtenáři dozvědí, čeho by mohli být u vás ve firmě součástí a také upoutáte pozornost špičkových odborníků ve vašem oboru.  

 

6. Kariérní tipy 

Všechny blogové články nemusí být zaměřené pouze na vaši společnost. Poskytněte návštěvníkům zajímavé a užitečné kariérní tipy, které se jim budou hodit, ať už budou pracovat ve vaší firmě, nebo kdekoliv jinde.  
 
Co takové kariérní tipy můžou obsahovat?

  • Jak uspět na pohovoru. 
  • Rady, jak stoupat v kariérním žebříčku. 
  • Jak poznat, že v této firmě vás už nic nového nečeká. 
  • Tipy, jak být v práci efektivní.  


7. Slovo má personalista 

Oslovte HR oddělení vaší firmy a zapojte je do tvorby obsahu pro blog. Můžete například vytvořit seznam otázek a odpovědí ohledně postupu náboru zaměstnanců, které by uchazeče mohly zajímat. 
 
Vytvořte s pomocí HR náborové video, které umístíte na blog. Je to další efektivní způsob, kterým představíte nabízenou pozici. Mějte ale na paměti, že natočit video, které bude kvalitní, je náročné jak na techniku, tak i z hlediska financí.  
 

Chci blog na své kariérní stránky 

Nadchla vás představa blogu, který vám pomůže se získáváním nových zaměstnanců? Skvěle, ale k tomu, aby byl blog úspěšný a přinesl výsledky, je potřeba publikovat pravidelně, a to především kvalitní obsah, který čtenáře bude bavit. S tím vám rádi pomůžeme u nás v myTimi. Vezmeme si na starosti nejen váš kariérní blog, ale klidně i celý HR marketing.  

 

 
 

Zlepšete svoji akvizici ještě dnes

Zpráva


Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
deloitte

Mohlo by vás zajímat

Marketing
Display reklama od A do Z: Vytvořte reklamu, která přinese prodeje
Chcete si přečíst co se stalo nového ve světě nebo najít recept na nedělní oběd, ale místo toho vaši pozornost upoutají barevné animované bannery neboli display reklama. Skvělý nástroj online marketingu, jenž může oslovit i uživatele, kteří o váš produkt zatím neprojevili zájem. Přečtěte si, jak vytvořit display reklamu, která přinese prodeje.
Marketing
Co je marketingové ROI a jak ho můžete zlepšit?
Marketing a ROI – co to je a jak jej určíte? Jak vytěžíte z marketingových kanálů naprosté maximum? Přemýšlejte jako investor. Přečtěte si, jak vybírat ty nejefektivnější kanály, optimalizovat rozpočet a dosáhnout skutečných výsledků. Poradíme vám postupy pro maximalizaci vašeho marketingového ROI ověřené dlouholetou praxí.
Marketing
Od nápadu k realizaci: Jak sestavit úspěšnou marketingovou strategii pro e-shop ve 4 krocích?
Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod, který osloví to správně publikum pomocí sociálních sítích, obsahu, SEO, PPC reklam nebo jiných online kanálů? Za úspěchem stojí správně stanovená digitální marketingová strategie. Zjistěte, jak ji sestavit ve 4 krocích a na co si dát při tvorbě pozor.
Marketing
Praktický průvodce Google Search Console pro majitele firem
Trápí vás nízká návštěvnost vašeho webu? Nástroj Google Search Console vám umožní zjistit, co brání dalšímu růstu, a nabídne konkrétní kroky k nápravě. Na následujících řádcích se dočtete, jak s tímto nástrojem získáte lepší viditelnost ve vyhledávání, vylepšíte technické parametry svého webu, a především na něj přivedete více zákazníků.

Napište mi, s čím potřebujete pomoci,
a pojďme se sejít

Těšte se na výhody

fajfka
Perspektiva majitele firmy
fajfka

60+ odborníků pod jednou střechou

fajfka
myTimi už využívá více než 327 zákazníků
Zpráva
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Jan Skovajsa
Jan Skovajsa
zakladatel, CEO
a zároveň jeden z investorů myTimi
© myTimi s.r.o. 2025